  • 11. Data: 2010-04-08 08:13:30
    Temat: Re: Auto z firmy męża na firmę żony.
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Obawiam się, że w razie popełnienia takiej głupoty fiskus odłoży na
    > bok matematykę, sensowność i sposób ogólny, zaś poprzestanie na
    > literalnym zapisie który wcześniej wskazałeś.
    > Zauważ - tam nie ma nic o odrębności majątkowej, nawet jakby
    > małżonkowie mieli rozdzielność, uprawnienie do amortyzacji mają tylko
    > raz na WP raz wyliczone na początku, "wewnętrzna sprzedaż" przecież tego
    > przepisu nie uchyli.

    OK - tak jak pisałem na amortyzacji mi (a właściwie żonie) nie zależy.
    Głównie chodzi o możliwość odliczania kosztów paliwa, części, napraw,
    ubezpieczeń...

    Jak formalnie dokonać wyjęcia z EŚT u mnie i przyjęcia u żony?
    Czy rzeczywiście wystarczy oświadczenie po jednej i drugiej stronie?
    Dodam, że moja firma jest na VAT, małżonki nie.
    --
    Pozdrawiam Jacek Filipkiewicz

  • 12. Data: 2010-04-08 08:59:18
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl>

    Gwyn wrote:
    > To po co w ogóle chcesz je "wyciągać" z działalności, zwłaszcza że jak
    > piszesz,
    > ty jesteś na VAT, a żona nie?

    A czytałeś moje pierwotne pytanie?
    Ja kupuję nowe auto i w jednoosobowej działalności
    nie bardzo chyba mozna uzywać dwóch osobowych aut.

    --
    Pozdrawiam Jacek Filipkiewicz

  • 13. Data: 2010-04-08 09:10:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek Filipkiewicz wrote:

    > A czytałeś moje pierwotne pytanie?
    > Ja kupuję nowe auto i w jednoosobowej działalności
    > nie bardzo chyba mozna uzywać dwóch osobowych aut.

    A to dlaczego?
    I może jeszcze jeden telefon?

  • 14. Data: 2010-04-08 09:11:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Obawiam się, że w razie popełnienia takiej głupoty fiskus odłoży na
    > bok matematykę, sensowność i sposób ogólny, zaś poprzestanie na
    > literalnym zapisie który wcześniej wskazałeś.

    A to prawda być może, że przychód nawet zostawią,
    a amortyzację wytną :-)

  • 15. Data: 2010-04-08 11:48:12
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Dnia 08-04-2010 o 11:59:18 Jacek Filipkiewicz <f...@i...com.pl>
    napisał(a):

    > A czytałeś moje pierwotne pytanie?
    > Ja kupuję nowe auto i w jednoosobowej działalności
    > nie bardzo chyba mozna uzywać dwóch osobowych aut.

    No tak, nie ma to jak walczyć z problemem, który się samemu wymyśliło :)

    Gwyn