  • 1. Data: 2006-01-19 11:09:37
    Temat: Art.120 ustawy o VAT
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    Potrzebuje pomocy w zrozumieniu tego art.jako ze jest on ujety w vat7k (poz
    61)

    jesli importuje sprzet uzywany z poza UE i odsprzedaje go firmie to mam
    wystawiac VAT marza czy moge zwykla VAT
    a jesli VAT marza to jak to sie oblicza,dla przykladu
    -sprzet o wartosci 1000zl przeszedl przez clo,zaplacilem cla 100zl i do tego
    VAT 22% w kwocie 242zl
    VAT sobie odliczam (tak sadze) sprzedaje sprzet za 1500zl, jaka kwote vat
    musze wliczyc

    ATI

  • 2. Data: 2006-01-19 11:40:00
    Temat: Re: Art.120 ustawy o VAT
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    4. W przypadku podatnika wykonującego czynności polegające na dostawie
    towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków
    nabytych uprzednio przez tego podatnika dla celów prowadzonej działalności
    lub importowanych w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest
    marża stanowiąca różnicę między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca
    towaru, a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

    Według mnie to będzie tak:
    1. Obliczenie podstawy opodatkowania:
    różnicę między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca towaru= 1500zł
    a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.
    =-1100 zł
    róznica 400 zł poniejszona o kwotę podatku czyli: 400/1,22=327,86netto VAT
    400-327,86= 72,14
    Czyli podstawa opodatkowania= 1500-1100-72,14=327,86 zł
    To razy 22% (lub inną właściwą stawkę VAT) = 72,14 i taką kwotę odprowadzasz
    do US o ile nie masz innych odliczeń
    Pozdrawiam