  • 11. Data: 2006-03-21 14:00:54
    Temat: Re: Anglia: Polacy nie chca placic polskiemu fiskusowi
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    GreGo wrote:

    > Ale dlaczego miałbym płacić podatek w Polsce, jeśli powiedzmy cały
    > czas przebywam poza Polską i nie uzyskiwałem w Polsce żadnego dochodu?

    Dlatego, że
    1. Masz w Polsce rodzinę np. dzieci, które chodzą do publicznej szkoły
    opłacanej z podatków.
    2. Dlatego, że mieszkanie które posiadasz w Polsce może zostać
    okradzione i dlatego policja opłacana z podatków musi go pilnować.
    3 itp itd.

  • 12. Data: 2006-03-21 14:29:55
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

> [...]
    > 2. Dlatego, że mieszkanie które posiadasz w Polsce może zostać
    > okradzione i dlatego policja opłacana z podatków musi go pilnować.

    1. Nie mam
    2. Nie mam
    3. nie mam

    Powiedzmy, że wyjechałem na stałe. Tam mam pracę, rodzinę.
    I nie mam tu na mysli Wielkiej Brytanii tylko trochę inne państwo.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 13. Data: 2006-03-21 14:52:24
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    GreGo wrote:

    > Powiedzmy, że wyjechałem na stałe. Tam mam pracę, rodzinę.
    > I nie mam tu na mysli Wielkiej Brytanii tylko trochę inne państwo.

    No to chyba nie powinienes czegokolwiek rozliczac w PL poniewaz
    przeniosles swoje "centryum zycia" do innego kraju.
    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 14. Data: 2006-03-21 21:42:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, GreGo wrote:

    > Powiedzmy, że wyjechałem na stałe. Tam mam pracę, rodzinę.

    To nie podlegasz pod polskie podatki (zakładając że również nie masz
    w kraju nieruchomości, nie uzyskujesz dochodów itp).
    O ile wiem można starać się w kraju do którego się przeniosło
    o tzw "certyfikat rezydencji", czyli ichnie potwierdzenie że
    zadeklarowało się iż jest się rezydentem tamtego państwa i że zdaniem
    ichniej skarbówki tak jest. Taki papier jest jawnym sygnałem dla
    polskiego fiskusa ze ma się odtentegować od danej osoby ;)
    Zapytaj googla, bo szczegółów nie znam - ale również na grupie
    już kiedyś było (AFAIR)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-03-23 12:28:28
    Od: "robak" <2robak@wytnij_to_z_adresu.interia.pl>

    > Z drugiej strony - ten przepis nie pojawil si enagle, wiec kazdy kto
    > jechal wiedzial, ze zarobi duzo, ale wpadnie w 40% prog i bedzie musial
    > duzo zaplacic podatku...
    >
    > A tu sie nagle okazuje, ze podobnie jak zima drogowcow, przepisy
    > zaskoczyly rodakow na emigracji. Bo oni sie nie spodziewali...

    przepis zostal po cichu zmieniony w 2004 roku! wczesniej mozna bylo odliczyc
    diety za caly okres przebywania w Wielkiej Brytanii, teraz tylko za 30 dni,
    niewazne czy jestes tu miesiac czy rok.
    Zostalo to naglosnione dopiero przy rozliczeniach w 2005.
    --
    robak