  • 1. Data: 2010-01-08 17:46:17
    Temat: Amortyzacja starego auta - zloty biznes?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam
    mam stare auto prywatne od wielu lat (posiadam z tytulu darowizny auta
    - wartosc z umowy ponad 20tys, wartoc obecna z 5 kola - chcialem je
    sprzedac ale...
    Z tego co wiem wprowadzajac do ST biore wartosc z zakupu (w tym
    wypadku ta darowizna byla z 8 lat temu!!!)
    Wychodzi mi, ze odbiore fiskusowi over 4 kola w 2.5 roku amortyzacji a
    przy odsprzedazy zaplace ledwie pare stow (pewnie wartosc jego bedzie
    w okolicach 2,5tys)
    Czegos nie przewidzialem (istotnego)?

    a szkoda ze na ta darwozne nie wpisalizmy ze 30 kola wtedy... (ale kto
    to wiedzial..)
    Pozdrawiam,
    Przemek
    (1os DG, vatowiec, podatek liniowy, KPiR)

  • 2. Data: 2010-01-08 18:35:34
    Temat: Re: Amortyzacja starego auta - zloty biznes?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > a szkoda ze na ta darwozne nie wpisalizmy ze 30 kola wtedy... (ale kto
    > to wiedzial..)

    To i tak by nic nie dalo, bo przy nabyciu w drodze darowizny
    wartosc poczatkowa do amortyacji bedzie wg cen rynkowych
    z dnia darowizny.

  • 3. Data: 2010-01-08 18:46:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemek w
    f.googlegroups.com>:

> [...]
    > Wychodzi mi, ze odbiore fiskusowi over 4 kola w 2.5 roku amortyzacji a
    > przy odsprzedazy zaplace ledwie pare stow (pewnie wartosc jego bedzie

    Zapisu w UoPDoF:

    "Przy ustalaniu wartości początkowej poszczególnych środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z ust. 1 pkt 3-5 oraz ust. 2,
    8, 9, 14 i 15, przepis art.19 stosuje się odpowiednio."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-01-08 18:50:01
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 8 Sty, 19:35, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > To i tak by nic nie dalo, bo przy nabyciu w drodze darowizny
    > wartosc poczatkowa do amortyacji bedzie wg cen rynkowych
    > z dnia darowizny.

    a reszta z grubsza sie zgadza?

    Czy Us robi jakies klopociki jak 1os DG ma 2 auta w ST (bo tak czy
    siak cos zdatnego bardziej do jazdy kupic bede musial) - lub 1 w ST i
    2gie w leasingu?
    Jak pozniej jest jak wrzucam w koszta faktury za paliwo do obu aut
    (unikajac sytuacji gdz np bedac 1dnym autem w delegacji zagranicznej
    mam z tego okresu faktury wystawione w kraju na 2gie auto
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2010-01-08 20:19:08
    Od: Przemek <p...@g...com>

> [...]

    >wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z ust. 1 pkt 3-5 oraz ust. 2,
    >8, 9, 14 i 15, przepis art.19 stosuje się odpowiednio."

    To znaczy? wartosc z umowy darowizny nie dobiegala znaczaco od
    wartosci rynkowej. papier na darowizne (dokonana 8 czy 9 lat temu) mam
    (nawet z jakas pieczatka jakas z US) po 2.5 roku sprzedam auto za cene
    rynkowa i zaplace od tego przychodu podatek, ST (wartosc z umowy
    darowizny) zamortyzuje do czasu sprzedazy- gdzie tutaj dzialanie
    niezgodne z prawem?
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2010-01-08 23:04:12
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    >rynkowa i zaplace od tego przychodu podatek, ST (wartosc z umowy
    >darowizny) zamortyzuje do czasu sprzedazy- gdzie tutaj dzialanie
    dochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    To tak samo jest z kazdym samochodem kupionym prywatnie powiedzmy 10 lat
    temu? Cena
    zakupu 10 lat temu wchodzi do amortyzacji w DG gdybym samochód wprowadził do
    ST?

  • 7. Data: 2010-01-09 02:38:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jan 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z ust. 1 pkt 3-5 oraz ust. 2,
    > 8, 9, 14 i 15, przepis art.19 stosuje się odpowiednio."

    Jak rozumiem, Przemek powiada że on jest pod ust.1.1.3, więc się nie
    łapie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-01-09 11:15:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > (unikajac sytuacji gdz np bedac 1dnym autem w delegacji zagranicznej
    > mam z tego okresu faktury wystawione w kraju na 2gie auto

    khm a musisz brac faktury na dwa samochody?