  • 31. Data: 2009-09-14 14:26:21
    Temat: Re: Amortyzacja jednorazowa samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, Piotrek wrote:

    > I w konsekwencji większość będzie miała samochody an kilometrówce oraz będzie
    > się okazywało, że te 10 km w celach osobistych na 10 tysięcy km w celach
    > związanych z DG to było akurat wtedy kiedy podatnik został "złapany" na
    > przewożeniu małżonki ...

    :)

    > Albo przepisy będą skarżone ze względu na bezwzględnie słabą proporcjonalność
    > pomiędzy winą i karą ...

    W sąsiednim poście piszę, że coś mi dzwoni, że widziałem orzeczenie ETS
    o tym, że "częściowe" korzystania z ST powinno wystarczać do odliczenia
    VAT, więc w tym duchu.
    Krótko mówiąc - skoro z obowa wnioskami trzeba się zgodzić (że bez
    "ostrej" kary podatnicy będą i tak zaniżać podatek, a dość ostra
    może być sporna) to... wychodzi nam, dlaczego rządy próbują działać
    na zasadzie: "najlepiej nic z tym nie zrobic".

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-09-14 14:55:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > może być sporna) to... wychodzi nam, dlaczego rządy próbują działać
    > na zasadzie: "najlepiej nic z tym nie zrobic".

    IMHO, jedyne rozwiązanie to niskie podatki, zero ulg i wysokie kary za
    kombinowanie.

    Ale to byłoby zbyt proste ...

    Piotrek

  • 33. Data: 2009-09-14 19:29:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, Piotrek wrote:

    > IMHO, jedyne rozwiązanie to niskie podatki, zero ulg i wysokie kary za
    > kombinowanie.
    >
    > Ale to byłoby zbyt proste ...

    Otóż to.
    Na początek nie dawałoby pola manewru "politycznego": obiecywania
    że "damy" różnym grupom.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-09-14 19:42:49
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Ale w związku z tym że w ustawie o VAT przepisy dotyczące ciężarówek są
    identyczne jak w ustawie o dochodowym, ETS uchylając przepisy
    zaostrzające ciężarówkę.

    Porównajcie sobie zapisy w tych ustawach.

    Czyli chyba mogę swoją ciężarówkę odliczyć jednorazowo jako "mały podatnik"

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

  • 35. Data: 2009-09-14 19:48:36
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Jednak myliłem się - zapraszam pod adres:

    http://www.adviser.rybnik.pl/index.php/ksiegowosc/po
    rady/162-samochody-z-kratk-kiedy-i-od-jakich-pojazdo
    w-mona-odlicza-peny-vat

    Temat: Samochody z kratką - kiedy i od jakich pojazdów można odliczać
    pełny VAT Środa, 22 Lipiec 2009 07:04

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

    www.haccp-polska.pl

  • 36. Data: 2009-09-14 22:06:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009, haccp-polska.pl wrote:

> [...]
    > ciężarówkę.
    >
    > Porównajcie sobie zapisy w tych ustawach.

    Problemem Polski jest taki, że:
    1. zmieniła przepisy o VAT *z dniem* wejścia do UE
    2. później też je zmieniała
    ...a w zakresie VAT obowiązują restrykcje, dotyczące prawa do zmian
    w stronę wprowadzania zwolnień i wyłączeń.
    W podatku dochodowym takich "wspólnotowych" regulacji nie ma, więc
    Sejm może uchwalić co mu się żywnie podoba.

    pzdr, Gotfryd
    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?