  • 11. Data: 2009-09-13 15:21:54
    Temat: Re: Amortyzacja jednorazowa samochodu
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    oczywiście że w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

  • 12. Data: 2009-09-13 15:29:31
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Zawsze mnie fascynowała różnica w zależności od punktu widzenia i tak:
    - dla VAT: mam ciężarowy;
    - dla PIT: mam osobowy;
    - a dla Policji i Inspekcji Drogowej mam ciężarowo-krawatowy... ;)

    życie w takim kraju jest męczące... chyba czas stąd uciekać...

    ale czy "KRATKA" to nie jest "d) pojazdu samochodowego, który posiada
    kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako
    konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu,"?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

  • 13. Data: 2009-09-13 16:00:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:
    > czyli 30 miesięcy amortyzacji?

    A to używany samochód jest czy jest
    40% amortyzacja na samochody ciężarowe?

  • 14. Data: 2009-09-13 16:02:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:

    > ale czy "KRATKA" to nie jest "d) pojazdu samochodowego, który posiada
    > kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako
    > konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu,"?

    A posiada kabinę kierowcy?

  • 15. Data: 2009-09-14 05:30:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    haccp-polska.pl pisze:

    > życie w takim kraju jest męczące... chyba czas stąd uciekać...

    Po prostu trzeba kupić ciężarówkę a nie na siłę kombinować z przeróbkami. :)

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-09-14 05:56:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    spp wrote:

    > Po prostu trzeba kupić ciężarówkę a nie na siłę kombinować z
    > przeróbkami. :)

    IMHO raczej trzeba zlikwidować debilne przepisy, które stoją w
    sprzeczności z koncepcją podatku VAT.

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-09-14 06:11:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotrek pisze:

    > IMHO raczej trzeba zlikwidować debilne przepisy, które stoją w
    > sprzeczności z koncepcją podatku VAT.

    Albo uchwalić jasne:

    1. dopuszczalne jest odliczanie od każdego samochodu;

    lub np.

    2. samochodem ciężarowym jest samochód o dmc nie mniejszej jak 5 t i
    ładowności 2 t.

    :)

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-09-14 06:31:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    spp wrote:
    > 2. samochodem ciężarowym jest samochód o dmc nie mniejszej jak 5 t i
    > ładowności 2 t.

    A jaki związek ma różnicowanie zasad odliczania z koncepcją podatku VAT
    (hint: neutralność podatku VAT)?

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-09-14 06:46:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotrek pisze:

    > A jaki związek ma różnicowanie zasad odliczania z koncepcją podatku VAT
    > (hint: neutralność podatku VAT)?

    VAT jest neutralny tylko dla działalności gospodarczej, dla odbiorcy
    finalnego nie. :)

    --
    spp

  • 20. Data: 2009-09-14 06:51:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    spp wrote:

    > VAT jest neutralny tylko dla działalności gospodarczej, dla odbiorcy
    > finalnego nie. :)

    Nie łap mnie za słowa ;-)

    Wiadomo przecież, że chodzi o odliczanie w przypadku DG i różnicowanie
    tegoż odliczania w zależności od typu pojazdu.

    Oraz o debilizmy typu ferrari z kratką, które powstają tylko dlatego
    ażeby dostosować się do pazernej, fiskalnej polityki państwa.

    Piotrek