  • 1. Data: 2004-03-16 10:06:05
    Temat: Amortyzacja jednorazowa, a przekazanie komputera
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wiem ze temat juz na grupie byl ale ...
    W archiwum znalazlem pare postow na ten temat.
    Prowadze DG - KPiR i VAT
    Chcialbym przekazac na cele DG prywatny komputer o wartosci ustalonej przeze
    mnie 2000 zl.
    I teraz pytanie czy moge zamortyzować go jednorazowo ??
    Pytam bo google mi powiedzialo ze moge, a pan w US ze nie moge ... i podal
    podstawe artukuł 22, ktory przeczytalem i nie moge sie tego doszukac, ze nie
    moge.
    To jak to wlasciwie jest ??

    Pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2004-03-16 10:55:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Basia lub Damian wrote:
    [...]
    >+ Prowadze DG - KPiR i VAT
    >+ Chcialbym przekazac na cele DG prywatny komputer o wartosci ustalonej przeze
    >+ mnie 2000 zl.
    >+ I teraz pytanie czy moge zamortyzować go jednorazowo ??

    Nikt nigdy nie podał przeciwwskazań.
    IMO ich po prostu nie ma.

    >+ Pytam bo google mi powiedzialo ze moge, a pan w US ze nie moge ... i podal
    >+ podstawe artukuł 22, ktory przeczytalem i nie moge sie tego doszukac, ze nie
    >+ moge.

    Na dzień dobry trzeba ustalić czego nie można zdaniem "pana z US":
    amortyzować (w ogóle) czy jednorazowo ?

    >+ To jak to wlasciwie jest ??

    Dopóki "pan z US" nie poda ci konkretnego zapisu to długo będziemy
    dywagować co miał na myśli. Moim zdaniem się mylił, ale na początek
    nie byliśmy przy rozmowie i nie znamy (*dokładnie*) ani pytania
    ani odpowiedzi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-16 13:56:57
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

> [...]
    > podstawe artukuł 22, ktory przeczytalem i nie moge sie tego doszukac, ze

    A może art 23 ust. 1 pkt 45 i 45a. updof

    Jednak moim zdaniem art 22a ust 1 pkt 2 i 3 oraz art 22d ust 1 oraz art 22g
    ust 8 oraz art 22n ust 2 wyrażnie zezwalają na odliczenie w KUP wartości
    przekazanego środka trwałego. Szczególnie zaspi art 22g ust 8 mówiący o
    ustaleniu wartości początkowej środków trwałych nabytych przed dniem
    załóżenia ewidencji.
    Należy mieć jednak na uwadze art 23 ust 1 pkt 45 mówiący o wcześniejszych
    odliczeniach od podstawy opodatkowania.

    Pozdrawiam

    DS

  • 4. Data: 2004-03-16 22:10:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Damian Surdyn wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ A może art 23 ust. 1 pkt 45 i 45a. updof
    >+
    >+ Jednak moim zdaniem art 22a ust 1 pkt 2 i 3 oraz art 22d ust 1

    Drobny protest :) - 22d.1 to jest AFAIR "wyposażenie" czyli
    wyjątek z amortyzacji, czyli nie to o co chodziło pytającemu
    (i z pewną wątpliwością dopuszczalności zaliczenia kupionego
    "nie w celu").
    Reszty nie mam zamiaru się czepiać :)

    >+ Należy mieć jednak na uwadze art 23 ust 1 pkt 45 mówiący o wcześniejszych
    >+ odliczeniach od podstawy opodatkowania.

    Ano właśnie - nie wiemy jakie informacje panowie w czasie pogawędki
    (w US) sobie wymienili...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-18 19:37:31
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    Poinformowalem pana z US ze posiadam zlozony z czesci komputer wlasny i
    teraz chcialbym go wprowadzic na firme. Zapytalem czy moge go jednorazowo
    amortyzowac i czy moge to wpisac w koszty (wycenilem go na kwote 2250)Gostek
    powiedzial, ze nie moge amortyzowac jednorowo bo tak jest napisane w art 22
    ust o pod doch i ze to nie jest dla mnie koszt. Ze amortyzacja jednorazowa
    nie dotyczy wlasnych srodkow wprowadzonych na firme.

    Pozdrawiam
    Damian

  • 6. Data: 2004-03-18 22:30:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Basia lub Damian wrote:

> [...]
    >+ powiedzial, ze nie moge amortyzowac jednorowo bo tak jest napisane w art 22
    >+ ust o pod doch i ze to nie jest dla mnie koszt.

    Może pomylił amortyzację jednorazową (art. 22f.3) z "po prostu w koszt"
    czyli art.22d.1 ? W 22f.3 jest co prawda "z zastrzeżeniem art.22d.1"
    ale w *samym* 22d.1 nie widać nic co by miało stanowić problem,
    najwyraźniej jest to "usunięcie potencjalnej niejasności".

    >+ Ze amortyzacja jednorazowa
    >+ nie dotyczy wlasnych srodkow wprowadzonych na firme.

    IMHO bez wiedzy który DOKŁADNIE przepis ma ów pan na myśli nie da
    rady dyskutować - art.22 "z literkami" to jest parę stron tekstu :]
    Zapodaj mu pytanie czy chodzi o 22d.1 czy też *na pewno* ma na
    myśli 22f.3...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-03-19 15:48:46
    Od: "WaLker" <j...@p...com>

    Użytkownik "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c3ctr0$k9r$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > ust o pod doch i ze to nie jest dla mnie koszt. Ze amortyzacja jednorazowa
    > nie dotyczy wlasnych srodkow wprowadzonych na firme.

    Witam!

    Właśnie jestem na podobnym etapie i mam następujące pytanie: a co z
    oprogramowaniem? Zakładając, że podobnie jak ja korzystasz z produktów MS.
    Szansa na kontrole programów w biurze jest o wiele większa, niż w domu. Czy
    na tym domowym masz tylko oryginały? Zakładając, że tak to np. Windows xp
    home już odpada do firmy, bo jak sądze powinien być w wersji pro, podobnie
    jak tańszy Office dla studentów. Czyli pozostaje komputer, ale bez legalnych
    programów. Do niego trzeba by zakupić system i pakiet biurowy, ale tylko w
    wersji Box' owej ponieważ OEM sprzedawane są tylko z komputerami. Windows i
    Office box to koszt łącznie około 3000pln. A za 3100 można kupić nowy
    komputer razem z legalnym oem oprogramowaniem. Czyli mi wyszło, że lepiej
    sobie kupię nowy komputer do DG. Chyba, że coś kiepsko kombinuję? :-) To
    proszę o oświecenie.

    Pozdrawiam
    WaLker

  • 8. Data: 2004-03-19 19:33:57
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    WaLker <j...@p...com> napisał(a):
> [...]
    > jak tańszy Office dla studentów...
    > Chyba, że coś kiepsko kombinuję? :-) To proszę o oświecenie.

    Chyba coś niecoś kiepsko :-) więc oświecę:
    Nie ma przeszkód formalnych do używania XPH w firmie.
    Jeśli wystarczają Ci jego możliwości, licencja tego nie zabrania

    "Czy Windows XP Home może być wykorzystywany w firmie?
    - Systemem zaprojektowanym specjalnie do użytku w firmach
    jest Microsoft Windows XP Professional i ten system jest
    polecany przez Microsoft dla odbiorców biznesowych.
    Windows XP Home nie obsługuje pracy w domenie, tak więc może być
    jedynie wykorzystywany wszędzie tam gdzie nie jest to wymagane. "
    [http://www.microsoft.com/poland/windowsxp/pytania.a
    sp]

    Co do Office`a juz masz rację.
    Licencja jest wprawdzie wieczysta, ale produktu używać można
    jedynie do celów niekomercyjnych (nie wytwarzających dochodu).
    Ale kto Cię zmusza do używania wyłącznie programów M$???
    są jeszcze inne np. http://www.openoffice.pl