  • 1. Data: 2006-03-24 11:19:52
    Temat: Allegro i nasze prawo
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Witam,

    Tak sie zastanawiam, bo nie wiem, czy nasze prawo pozwala mnie wrzucic w
    koszty zakupione rzeczy, potrzebne do prowadzenia DG, jesli sprzedawca
    nie wystawi mi faktury.

    Dlaczego sie nad tym zastanawiam - otoz skoro aukcje allegro sa
    traktowane jak umowy kupna-sprzedazy, z wszystkimi tego konsekwencjami,
    to kupujac na Allegro kupuje tak, jakbym kupowal od kogos, podpisujac z
    nim umowe kupna-sprzedazy. A skoro mam umowe i place za towar, towar
    dostaje, to dlaczego nie mialbym wydatkow zwiaznych z ta umowa nie
    wrzucic w koszty. Tak jak wrzucam uslugi czy towar zakupiony na rachunek
    czy inna fakture...

    Ktos wie, jak to z tym jest?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 2. Data: 2006-03-25 17:31:27
    Temat: Re: Allegro i nasze prawo
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Ktos wie, jak to z tym jest?

    Nikt? Nic? Halo? :> To grupa dyskusyjna! Dyskutujcie ze mna! ;) Bo bede
    po nazwisku wywolywal ;]

    ________________

  • 3. Data: 2006-03-25 21:51:02
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    Hikikomori San wrote:
    > Bo
    > bede po nazwisku wywolywal ;]

    Witaj. Nie wołaj po nazwisku ;-)
    Polecam lekturkę i pkt,16
    http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/934.php

    --
    Z pozdrowieniami i uśmiechami...
    wojjan

  • 4. Data: 2006-03-25 22:16:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    wojjan wrote:

    > Witaj. Nie wołaj po nazwisku ;-)
    > Polecam lekturkę i pkt,16
    > http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/934.php

    No wlasnie, dlaczego nie wystarcza to co jest na aukcji? Wydruk aukcji
    jest jak umowa. Podpisy sa, przez zalogowanie na konta. Dane osobowe sa
    podane. Przelew jest potwierdzony wydrukiem z banku.

    Rozumiem, ze po prostu nasz aparat pdatkowy nie nadaza za
    nowoczesnoscia. Wystarczylaby jakas ustawa, ktora na serwisy aukcyjne
    narzuca jakies punkty, po ktorych spelnieniu takie aukcje bylyby wazne
    tak jak podpisana umowa...

    ________________

  • 5. Data: 2006-03-26 02:17:35
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Mi sie wydaje ze totak calkiem do konca nie jest jak pisza w pkt.16 ! ! !
    Wydaje mi sie ze zalezy to od US ! Kazdy uzad to inaczej traktuje.

    ________________

  • 6. Data: 2006-03-28 17:36:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Mar 2006, wojjan wrote:

    > http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/934.php

    W dwu punktach piszą że osoby nie prowadzące DG nie wystawiają
    rachunków. Oczywista nieprawda, jak na mój gust.

    Osoby takie:
    - często NIE CHCĄ wystawiać rachunku
    - NIE MUSZĄ wystawiać rachunku (Ordynacja OBOWIĄZEK nakłada jedynie
    na prowadzących DG!!)

    Ale to nie znaczy że NIE MOGĄ.

    Mogą, acz trzeba to ustalić "przed" bo podstaw do takiego żądania
    po zawarciu transakcji nie ma. I trzeba mieć dowód że tak się
    ustaliło, a przypomnę iż e-mail jest słabym dowodem...

    Osobna sprawa to dowód księgowy - IMO zdecydowanie nie mają racji
    kładąc nacisk na to że umowa sprzedaży nadaje się na taki dowód.
    Na taki dowód natomiast rzeczywiście może nadawać się pokwitowanie.
    Natomiast umowa może stanowić dowód "za co".
    Tak jak piszą - z braku rachunku można przymierzyć się do zaksięgowania
    na podstawie pokwitowania i umowy. Z naciskiem na pokwitowanie, nie
    na umowę :) - bo UMOWA nie stwierdza że do zdarzenia DOSZŁO.
    Umowa stwierdza jedynie ZAMIAR - a zamiar wydatku nie jest kosztem.

    Oczywiście prawdą jest że oba dokumenty mogą być na jednej kartce.
    Tyle, że przy allegro spodziewałbym się iż nie będzie pokwitowania
    a dowód przelewu ! - ale to IMO nie przeszkadza, żeby ktoś przy
    przedpłacie wysłał razem z towarem pokwitowanie "zapłacono przelewem,
    wpłatę otrzymałem, data, podpis".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)