  • 1. Data: 2005-11-17 10:29:17
    Temat: Allegro - Program Partnerski
    Od: tropiciel <b...@e...pl>

    "....10. Partnerzy zobowiązani są we własnym zakresie i na własny
    koszt dokonywać stosownych rozliczeń z tytułu obowiązków podatkowych
    związanych z osiąganiem przychodów na podstawie niniejszej umowy. QXL
    nie ponosi odpowiedzialności za niewywiązywanie się bądź niewłaściwe
    wywiązywanie się przez Partnerów z ciążących na nich obowiązków
    przewidzianych przepisami prawa podatkowego..."

    Zarobiłem w programie partnerskim allegro 1000 zł w jaki sposób i na
    jakiej podstawie mam rozliczyć się z US ? Czy rejestracja w programie
    partnerskim jest umową o pracę, dzieło..... ? Proszę o wyczerpującą
    odpowiedz.

    pozdrawiam - martin

  • 2. Data: 2005-11-17 11:54:30
    Temat: Re: Allegro - Program Partnerski
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    > Zarobiłem w programie partnerskim allegro 1000 zł w jaki sposób i na
    > jakiej podstawie mam rozliczyć się z US ? Czy rejestracja w programie
    > partnerskim jest umową o pracę, dzieło..... ?

    zarobiles w programie partnerskim allegro 1 tys PLN i nie wiesz ze aby
    allegro wyplacilo ci ta kwote, musisz wystawic im fakture na w/w kwote? Tak
    przynajmniej jest w regulaminie. A zeby wystawic fakture musisz prowadzic
    dzialalnosc... a jesli prowadzisz dzialalnosc musisz placic podatki...

    Innymi slowy allegro nie bierze odpowiedialnosci jesli ktos wystawi im
    "lewa" fakture ktora nie zostanie wykazana w US.

    pozdrawiam
    t.

  • 3. Data: 2005-11-17 11:58:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@p...fm> napisal(a):

> [...]
    >
    > Innymi slowy allegro nie bierze odpowiedialnosci jesli ktos wystawi im
    > "lewa" fakture ktora nie zostanie wykazana w US.

    Oj, bierze, przeczytaj ustawę o VAT. ;)))
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 4. Data: 2005-11-17 12:53:38
    Od: tropiciel <1...@3...pl>

    tomaroc wrote:

> [...]
    >
    > Innymi slowy allegro nie bierze odpowiedialnosci jesli ktos wystawi im
    > "lewa" fakture ktora nie zostanie wykazana w US.

    cytat a FAQ allegro:
    "...Jeśli nie prowadzisz działalności gospodarczej, wraz z pierwszym
    rachunkiem prześlij: * oświadczenie, że nie jesteś przedsiębiorcą w
    rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej..."

    A jeśli ktoś nie ma działalności gospodarczej ?

  • 5. Data: 2005-11-17 13:55:09
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    Użytkownik "tropiciel" wrote:

    > A jeśli ktoś nie ma działalności gospodarczej ?

    Moim zdaniem w przypadku programu partnerskiego allegro.pl uzbierane punkty
    bardziej oplaca sie wymienic na punkty w programie PAYBACK i tam wymienic je
    na wybrana "nagrode" (np. POPzdrapke -latwo sprzedac) lub cos z AGD czy
    RTV.. ale to juz off-topic :)

    pozdro
    t.

  • 6. Data: 2005-11-17 15:49:59
    Od: maho <m...@p...net>

    tropiciel wrote:
    [ciach]
> [...]
    > rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej..."
    >
    > A jeśli ktoś nie ma działalności gospodarczej ?

    No toż jest napisane: "jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej,
    wraz z pierwszym rachunkiem ....."

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-11-17 23:19:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, tropiciel wrote:

    > cytat a FAQ allegro:
    > "...Jeśli nie prowadzisz działalności gospodarczej, wraz z pierwszym
    > rachunkiem prześlij: * oświadczenie, że nie jesteś przedsiębiorcą w
    ^^^^^^^^^^

    > rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej..."
    >
    > A jeśli ktoś nie ma działalności gospodarczej ?

    Trzeba rozważyć jakie to jest "źródło przychodu" w rozumieniu
    art. 10 PDoOF.
    Kto ma koncepcje ?
    :)

    Bo wystawienie rachunku nie ulega wątpliwości jak widać.
    Pytanie:
    - czy allegro jest wobec tego płatnikiem podatku dochodowego
    Bo jeśli tak to na rachunku (już) trzeba wykazać kwotę
    KUP i podatku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)