  • 1. Data: 2005-02-11 10:16:31
    Temat: Alimenty a PIT 2004 !!!
    Od: "Ufik" <r...@s...pl>

    Witam grupowiczow ponownie,
    Mam pytanko (przepraszam ze zadaje je juz po raz drugi ale niestety nie
    otrzymalem zadnej odpowiedzi ): Place od lutego 2004 alimenty ale formalnie
    (sadowanie) od
    pazdziernika 2004 (na matke oraz dziecko) . jak wyglada sprawa z ujeciem
    kwoty
    alimentow w rozliczeniu rocznym ?? Kto i jak ma ujac kwote alimentow .
    Generalnie ja pozbylem sie pewnej czesci dochodu wiec niby jak mam ja ujac w
    swoim Picie ??
    Dziekuje z gory za wszelka pomoc
    R.

  • 2. Data: 2005-02-12 00:24:56
    Temat: Re: Alimenty a PIT 2004 !!!
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Ufik" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > alimentow w rozliczeniu rocznym ?? Kto i jak ma ujac kwote alimentow
    > . Generalnie ja pozbylem sie pewnej czesci dochodu wiec niby jak mam

    płać i płacz... IMHO alimenty nic nie mają do rozliczenia
    również rocznego (w obie strony)

    D.

  • 3. Data: 2005-02-12 06:59:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Feb 2005, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    > + > Dziekuje z gory za wszelka pomoc
    > +
    > + płać i płacz... IMHO alimenty nic nie mają do rozliczenia

    ...AFAIK tylko alimenty "na dziecko" są zwolnione z opodatkowania.
    Oczywiście nie ma to nic do *odliczania* ich ! Tylko drugi raz
    podatku się nie płaci... :]

    Zmieniano coś żeby alimenty na żonę *nie* były dwa razy opodatkowane ?
    (AFAIR za 2003 *były* !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-14 10:49:23
    Od: "Ufik" <r...@s...pl>

    > ...AFAIK tylko alimenty "na dziecko" są zwolnione z opodatkowania.
    > Oczywiście nie ma to nic do *odliczania* ich ! Tylko drugi raz
    > podatku się nie płaci... :]

    tzn w jakim sensie zwolnione ??????? czy ja z tak kwota alimentow cos moge
    zrobic ?????? Gdzies to ujac ??????

  • 5. Data: 2005-02-15 16:41:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Feb 2005, Ufik wrote:

    >+ > ...AFAIK tylko alimenty "na dziecko" są zwolnione z opodatkowania.
    >+ > Oczywiście nie ma to nic do *odliczania* ich ! Tylko drugi raz
> [...]

    Normalnie.
    Żona coś od ciebie dostaje, tak ? Pieniądze, tak ?
    W formie alimentów ?
    No to ONA musi IMO zapłacić podatek.
    A dziecko też dostaje ?
    To wyjątkowo (WYJĄTKOWO) nikt nie musi tej kwoty nigdzie
    wpisywać. I podatku nie ma. Na tym to polega.

    >+ czy ja z tak kwota alimentow cos moge
    >+ zrobic ?????? Gdzies to ujac ??????

    NIE PŁACI SIĘ DRUGI RAZ PODATKU - bo są zwolnione.
    Chyba że ktoś CHCE zapłacić... :]
    "Normalnie" to jak osoba A (ty) ma dochód - to musi od tego
    dochodu płacić podatek.
    I jak później ten dochód w jakiejkolwiek formie przekazuje
    osobie "B" (na przykład byłej żonie) - to ona TEŻ ma dochód !
    W zależności od 'formy przekazania' dochód ten będzie opodatkowany
    albo podatkiem od spadków - albo dochodowym
    DRUGI RAZ.

    I całe "zwolnienie" NIE jest zwolnieniem DLA DAJĄCEGO - żeby
    sobie cokolwiek od czegokolwiek "odliczyć".
    To zwolnienie to łaska ze strony fiksusa iż nie trzeba
    tych przekazanych pieniędzy (na dziecko, TYLKO na dziecko)
    nigdzie wpisywać i DRUGI RAZ opodatkować.

    >+ > Zmieniano coś żeby alimenty na żonę *nie* były dwa razy opodatkowane ?
    >+ > (AFAIR za 2003 *były* !)

    ...i jeśli nic się nie zmieniło to pewnie SĄ....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)