  • 21. Data: 2002-09-28 12:21:01
    Temat: Re: ABOLICJA 12 %
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Sep 2002, Piotr Wypych wrote:

    >+ > zadeklarowac majatek (np. oszczednosci w przyslowiowej skarpecie) jako
    >+ > pochodzace SPRZED okresu dzialania Ustawy, tj. roku 1996. Kontroli
    >+ podlegac
    >+
    >+ Wtedy Cię grzecznie poproszą o zapłacenie 75% od tak ujawnionej sumy.

    Czyżby 5-letni okres przedawnienia *nie* dotyczył dochodów
    nieujawnionych ??
    Pytam z ciekawości, bo nie wiem - ale byłoby to dziwne !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-09-28 21:32:03
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Czyżby 5-letni okres przedawnienia *nie* dotyczył dochodów
    > nieujawnionych ??

    Niestety, nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale nie dotyczy. Po 5 latach
    nie mogą delikwenta ukarać np. grzywną, ale musi zapłacić podatek. A wynosi
    on 75%.

    P.

  • 23. Data: 2002-09-28 23:29:43
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Piotr Wypych wrote:
> [...]

    Ejże, a od kiedy??? Przecież zobowiązania podatkowe przedawniają się po
    5 latach. Czyżby zaszła jakaś istotna zmiana w przepisach, czy może
    kwestia interpretacji, że np. zobowiązanie powstaje w momencie
    ujawnienia a nie wtedy, gdy delikwent _powinien byl_ uiścić podatek??
    Jeżeli tak, to coś mi nie gra - korzystając z abolicji można sobie wyprać
    pieniążki np. z przed 2 lat. Ale jak sprawa jest starsza a US się nie
    dogrzebał to trudno - ich strata.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 24. Data: 2002-09-29 13:30:42
    Od: "S.H" <i...@h...com>

    tatinek <t...@i...pl>
    > No cóż, to jest po prostu oznaka słabości państwa,

    Czy abolicja obejmuje prace na czarno za granica?

  • 25. Data: 2002-09-30 09:15:43
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Ejże, a od kiedy??? Przecież zobowiązania podatkowe przedawniają się po
    > 5 latach. Czyżby zaszła jakaś istotna zmiana w przepisach, czy może

    Niestety nie jestem fachowcem z dziedziny, spawy znam z praktyki. Mój
    znajomy kupił mieszkanie. Zawezwał go US który zsumował PIT-y od początku
    świata, odjął od tego kwoty na utrzymanie obliczone wg. swoich tabelek i
    wyszło mu, ze zabrakło mu X pieniędzy do tego, co zapłacił za mieszkanie, i
    chcieli od tego podatek 75%.
    Facet na to: zarobiłem za granicą przed 1989 (tak zresztą było faktycznie)
    US: to prosze pokazać jakieś kwity bo nas to nie przekonuje
    F: to było 10 lat temu, nie przechowuje papierów tak długo
    US: Pana strata.

    Woził się z problemem strasznie długo, wreszcie wyłgał się jakimis dętymi
    darowiznami.

    Pouczające jest też:
    http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=1645&epo2105

    "To stronna winna wykazać (udowodnić) fakty, na które się powołuje!
    Wszczynając postępowanie, urząd miał najprawdopodobniej dowody wskazujące na
    ponoszenie przez Pana wydatków. Obecnie Pan musi udowodnić, iż posiadał na
    ich poniesienie stosowne środki, wywodzące się z dochodów już
    opodatkowanych, bądź wolnych od opodatkowania, powiększonych o zgromadzone
    oszczędności z lat ubiegłych"

    P.

  • 26. Data: 2002-09-30 12:35:16
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Piotr Wypych wrote:
    > Pouczające jest też:
    > http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=1645&epo2105

    F****!!! Nieźle - czyli, że w razie czego US może naciągnąć prawo i
    próbować wpierać, że podatnik całą lewiznę kręcił w czsie << od - 5lat :-[
    Wszystko sprowadza się do udowadniania, że nie jesteś wielbłądem :[!!!

  • 27. Data: 2002-09-30 13:46:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, Piotr Wypych wrote:
    [...]
    >+ znajomy kupił mieszkanie. Zawezwał go US który zsumował PIT-y od początku
    >+ świata,

    WKF: PITy istniejąc krócej niż ja byłem pracownikiem :[
    Ostrożnie z tym "poczatkiem świata" :)

    >+ odjął od tego kwoty na utrzymanie obliczone wg. swoich tabelek

    No... pewnie zakładając że jeden z drugim żyje jak panisko :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 28. Data: 2002-10-02 21:51:13
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Piotr Wypych <c...@c...atomnet.pl> napisał(a):
> [...]
    > wyszło mu, ze zabrakło mu X pieniędzy do tego, co zapłacił za mieszkanie, i
    [...]

    A nie można powiedzieć "dostałem jako prezent ślubny"? Podobno prezenty
    tego typu nie budzą zainteresowania US, nawet było jakieś oficjalne
    stanowisko MF w tej sprawie.

    --
    Na razie | Signature Wizard wykonał nieprawidłową operację i zostanie
    Marcin | zakończony. Jeżeli problem będzie się powtarzał...

  • 29. Data: 2002-10-04 07:38:53
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Piotr Wypych wrote:

> [...]
    > swoich tabelek i wyszło mu, ze zabrakło mu X pieniędzy do tego, co
    > zapłacił za mieszkanie, i chcieli od tego podatek 75%.

    Tak na marginesie: Czy te "tabelki" używane przez US sa gdzieś dostępne?

  • 30. Data: 2002-10-07 14:49:43
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > A nie można powiedzieć "dostałem jako prezent ślubny"? Podobno prezenty
    > tego typu nie budzą zainteresowania US, nawet było jakieś oficjalne
    > stanowisko MF w tej sprawie.

    To by było ciekawe. IMO taki prezent podpada pod darowiznę....Może to
    stanowisko MF jest gdzieś osiągalne?

    P.