  • 41. Data: 2006-04-19 19:36:57
    Temat: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kiedyś się rozglądałem, jak to
    > wygląda i oznajmiam, że jakbym musiał się w tym szajsie babrać, to bym
    > chyba w jakiś amok popadł...

    A co konkretnie jest tam takiego skomplikowanego i przerazajacego? Ze
    raz na miesiac trzeba dodac, odjac i wyslac do US papierek, albo dwa?

    Liczneie podatkow to wcale nie jest sztuka magiczna, w wiekszosci
    przypadkow jest to rzecz prosta jak swinski ogonek...

    Wiec coz takiego przerazajacego?

    Ja zalozylem DG ponad 3 lata temu nie radzac si ewlasciwie nikogo, po za
    odpowiednimi urzednikami. Srednio inteligentny czlowiek nie ma z
    zalozeniem i prowadzeniem zadnych problemow...

    Dodam jeszcze, ze jestem anty-biurokrata i nie cierpie i nie cierpilem
    pracy z papierkami...

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 42. Data: 2006-04-19 19:46:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Trudno, klienci zaplaca wiecej...

    Jaaaaaaaaaasne. Klient/podatnik to studnia bez dnia - przy takim
    podejściu Glutowska z miejsca cię zatrudni...

    > Nie jestem biedny ani uciskany. Jedynie zanzczam, ze duza czasc mojej
    > konkurencji to osoby ktore moga oferowac nizsze ceny tylko dlatego,z e
    > placa nizsze podatki...

    No to teraz się ładnie wyspowiadaj, DLACZEGO w takim razie w ogóle masz
    DG? Z przyczyn ideologicznych? Ktoś ci lufę do głowy przystawił?

    Skoro "wolny strzelec" działający na umowach o dzieło ma tak super-hiper
    lekko, że taka wredota jak tych aż kwiczy ze szczęścia, jak Glutowska
    odgrzewa chory pomysł belek czy innych kołodek.

    > Hehehe, no to nie moja wina. Przyzwyczailes ludzi ze robisz za pol darmo
    > to rob za pol darmo. U mnie jzu nie zamawia zaden klient, ktory chcial

    Nie robię za półdarmo, prosty wyrobniku.

    > za darmo lub za frajer... Nie placze z tego powodu. Wole miec 3 klientow
    > co placa niz 30 co nie placa...

    Wiesz, jakbym takie zawistne podejście, jak ty, to bym wolał, żebyś nie
    miał klientów w ogóle - tylko regularne kontrole skarbowe.

    > Widze, ze bardzo cie zbulwersowalem, i wlasciwie nei wiem czym. Tym, ze
    > place wieksze podatki od Ciebie?

    Nie, tym że jesteś wredne bydlę, które aż sika ze szczęścia, jak chcą
    komuś krzywdę zrobić.

  • 43. Data: 2006-04-19 19:48:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > gdzi eklamalem, ze nie mam zadnych? Nie mam kosztow na poziomie 50%

    A ja mam.

    > Napisalem 19% dla uproszczenia. Dla dokladnego liczneia wyszloby ze mam
    > zaplaci cnie 21 tys podatku tylko znacznie wiecej.

    Powiedzmy.

  • 44. Data: 2006-04-19 19:51:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Przedstaw _konkretne_ _poprawne_ wyliczenia - a nie wyskakuj mi tu z
    > alternatywami, dopsz? :>

    No beton... Niektórych rzeczy NIE DA SIĘ WYLICZYĆ.

    Ot chociażby wylicz koszta tego, że mi jako "wolnemu strzelcowi" banki
    praktycznie nie udzielają kredytów.

    > A ja ponosze jeszcze inne. Al echcialbym bardzo moc ponosci 50% koszta,
    > a nie tylko jakies 10-15%...

    To ponoś - kto ci broni?

    > A napiszesz jakis konkret? :> Czy tylko bedziesz "polaczkowal" :>
    > (cokolwiek to w twoich ustach nie ioznacza, ale skoro ja polaczkuje to
    > moze ty tez ;P)

    Ja nie jestem zawistną szują, która się cieszy, jak bliźniemu krzywdę robią.

  • 45. Data: 2006-04-19 20:00:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > A co konkretnie jest tam takiego skomplikowanego i przerazajacego? Ze
    > raz na miesiac trzeba dodac, odjac i wyslac do US papierek, albo dwa?

    ...pod dość ostrymi karami w przypadku jakichkolwiek pomyłek, opóźnień
    itepe.

    > Liczneie podatkow to wcale nie jest sztuka magiczna, w wiekszosci
    > przypadkow jest to rzecz prosta jak swinski ogonek...

    Owszem, jest prosta. Podobnie jak np. obrobienie rusyz wieprzowej. Ale
    jakbym musiał poćwiartować zwłoki jakiejś świni, to bym "naloty na Rygę"
    zaczął uskuteczniać. Obrzydliwa, nudna, parszywa robota, od której na
    długo straciłbym inwencję do wykonywania swojej zasadniczej pracy.

    > Wiec coz takiego przerazajacego?

    Regularne jak w zegarku składanie papierów, pilnowanie każdego
    gównianego przecinka, odliczenia, kwitka itepe

    > Ja zalozylem DG ponad 3 lata temu nie radzac si ewlasciwie nikogo, po za
    > odpowiednimi urzednikami. Srednio inteligentny czlowiek nie ma z
    > zalozeniem i prowadzeniem zadnych problemow...

    No to poczekaj, aż jakiś zawistnik naśle ci kontrolę skarbową i jakaś
    duperela jednak się znajdzie.

    > Dodam jeszcze, ze jestem anty-biurokrata i nie cierpie i nie cierpilem
    > pracy z papierkami...

    Jaaaaaaaasne.

  • 46. Data: 2006-04-19 20:14:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, Hikikomori San wrote:

    > Podniesienie tego podatko to droga ku ujednoliceniu a co za tym idzie
    > uproszczeniu systemu podatkowego. Niestety (stety?) rownanie odbywa sie
    > ku gorze zamiast ku dolowi.

    I w tym cały problem. Czyli jedynym efektem musi być "duszenie się",
    bo to że krzywą Leffera mamy mocno przekroczoną kilka drobnych :>
    eksperymentów już wykazało: obniżenie CIT (przychody Skarbu wzrosły),
    obniżenie którejś akcyzy (chyba w 2003), jak to było z PIT 19%:
    wzrosło czy spadło ? ;)

    > Ale odbywa sie. W dalszej perspektywi, dla
    > tych ktorzy potrafia patrzec perspektywicznie, ta zmiana ma sens i jest
    > dobra.

    Uproszczenie systemu nie powinno polegać na stwarzaniu nowych
    nierówności. A taką nierównością JEST niemożność zaliczenia
    amortyzacji w koszty. Zezwolenie na 50% KUP rekompensowało tę
    różnicę.
    Uproszczenia TAK.
    Doprowadzenie do skasowania kosztów NIE.

    Zauważ że już ktoś bąknął o pomyśle ZUPEŁNEGO zniesienia kosztów :>

    Tak, jestem za tym żeby znieść 50% KUP - pod warunkiem *pozwolenia*
    na takie samo rozliczanie kosztów jak w DG.
    *dzisiejszych* zasad, żeby jasność była - nie pamiętam, ale prawa do
    wyboru rocznego rozliczania amortyzacji mogło kiedyś nie być (a jak
    jakiś nie płacący podatku dochodowego rolnik się dorwie do MF to może
    nie wiedzieć o co chodzi...)
    Bez obowiązku - jak u kogoś "działalność osobista" polega na de
    facto pracy :> to nikt mu amortyzacji liczyć nie będzie kazał.
    Oczywiście prawo do zaliczenia inwestycji i leasingu WPROST
    w koszty byłoby znacznym uproszczeniem przepisów :> (ba,
    w kilku krajach okresowo tak BYŁO: inwestujesz -> zaliczasz
    na bieżąco w koszt -> nie płacisz podatku).

    > A jak cos jest prostsze, to jest i tansze...

    Zgoda.
    Ba, ja akcent kładę na to co zapisałeś (sprawdzić w googlu, że
    ci nie smaruję tylko tak zawsze piszę ;)):

    > zmniejszenie mozliwosci przekretow.

    I dlatego podatek pogłówny, liniowy lub ich kombinacja jest
    JEDYNYM sensownym rozwiązaniem.
    Żeby jasność była: "pogłówność" mozę być ujemna :>
    i przybierać postać "kwoty wolnej" (coś w tym stylu jak dziś,
    tylko powinno dotyczyć KAŻDEGO - a jak ktoś jest na utrzymaniu
    innego podatnika to kwotę pozwolić odliczać od utrzymującego).

    Dlaczego?
    Ano, bo wtedy i tylko wtedy tracą sens (przynajmniej wobec
    podmiotów krajowych) wszelkie przepisy o "powiązaniach": tak
    czy tak trzeba zapłacić 19% i do widzenia, nieważne czy
    zapłaci jest ten czy tamten...

    Nie ma możliwości "kombinacji" na zasadzie że jak zlecę
    ryczałtowcowi to zapłacimy razem MNIEJ niż jakbym zlecił
    prowadzącemu KPiR...
    (tia, zaraz oberwę, ale największym nieporozumieniem w propozycjach
    jest wprowadzenie *ryczałtu VAT* przy jednoczesnym zniesieniu
    ryczałtów dochodowych - bo akurat zniesienie ryczałtów dochodowych
    PASUJE do tego co piszesz i akurat... z tym krokiem się zgadzam).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 47. Data: 2006-04-19 20:23:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No beton... Niektórych rzeczy NIE DA SIĘ WYLICZYĆ.

    Skoro sie nie da wyliczyc, to nie da sie odliczyc.

    No a moze jakics przyklad, czego si enie da wyliczyc? :>

    > Ot chociażby wylicz koszta tego, że mi jako "wolnemu strzelcowi" banki
    > praktycznie nie udzielają kredytów.

    praktycznie majac DG tez jest trudno o kredyt, duzo trudniej niz osobie
    na etacie, chocby zarabiala minimum, lub osobie na emeryturze, chocby
    byla to 600 zlotowa emerytura...

    > To ponoś - kto ci broni?

    tak. Zdrowy rozsadek. Ponoszac koszta na poziomi e50% w uslugach
    wykazalbym sie niegospodarnoscia, a do tego US moglby kwestionowac pewne
    wydatki...

    > Ja nie jestem zawistną szują, która się cieszy, jak bliźniemu krzywdę robią.

    A gdzie ten konkret?

  • 48. Data: 2006-04-19 20:23:33
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Cóż - to jest TWÓJ argument, nie mój.

    Taka sama brednia jak i Twoja ;)

  • 49. Data: 2006-04-19 20:24:45
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A ja mam.

    No to prowadzac DG bedziesz szczesliwy. Bo moze sie okazac, ze masz
    nawet 60% kosztow...

    > Powiedzmy.

    Miales jakas inna matematyke w szkole niz ja? :>

  • 50. Data: 2006-04-19 20:28:18
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ...pod dość ostrymi karami w przypadku jakichkolwiek pomyłek, opóźnień
    > itepe.

    Demonizujesz. bylem w US wezwany kilka razy. I wiesz co? Tam pracuja
    ludzie! I wiesz co? O dziwo pomagaja. Ciekawe czemu?

    A nawet jak zaplace mandat, kiedys za cos, to za nauke sie placi. I to
    bedzi emoja oplata za nauke... Straszne, nieprawdaz?

> [...]
    > zaczął uskuteczniać. Obrzydliwa, nudna, parszywa robota, od której na
    > długo straciłbym inwencję do wykonywania swojej zasadniczej pracy.

    Coz, jak si enie chce samemu robic to sie daje prace innym, ktorzy to
    zrobia. Tak to juz ten swiat jest poukladany. Sam czesto daje prace
    innym, zeby miec niektore rzeczy z glowy.

    > Regularne jak w zegarku składanie papierów, pilnowanie każdego
    > gównianego przecinka, odliczenia, kwitka itepe

    O rany, no straszne. Po prostu to przerasta czlowieka ;)

    > No to poczekaj, aż jakiś zawistnik naśle ci kontrolę skarbową i jakaś
    > duperela jednak się znajdzie.

    No to sie znajdzie i co? Jak si eznajdzie to z mojej winy. Bede mial zal
    co najwyzej do siebie. Zaplace ile tam wyjdzie i bede madrzejszy.

    > Jaaaaaaaasne.

    Coz, niemusisz mi wierzyc na slowo...