  • 31. Data: 2003-08-19 18:43:25
    Temat: Re: Re[2]: Odp: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:1802188888.20030819101948@rohar.pl...

    > Ale przy przelewach do Ciebie banki widza nazwe podmiotu, do ktorego
    > pieniadze trafiaja. Jak dostaniesz kiedys przelew na FIRMEX zamiast
    > Jan Kowalski (gdy masz oznaczenie FIRMEX Jan Kowalski) i on sie
    > odbije od Twojego banku, to bedziesz wiedzial o czym pisze.

    Tego nigdy nie podważałem :-)
    i dla bezpieczenstwa nie proponowałem "przyjmowania naleznosci na ROR". W
    przeciwienstwioe do placenia zobowiazan z ROR-u.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 32. Data: 2003-08-19 18:44:54
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w wiadomości >
    K> No i jeszcze jedna sprawa. Jak to sie dzieje, ze pomimo zakazow (prawo
    ROR z

    > Wyobrazam sobie, ze nie trzeba lamac przepisow, by rachunek taki
    > skonstruowac (podejrzewam, ze nie jest to rachunek oszczednosciowy). Z
    > ciekawosci sprawdze w Pekao, jak to rozwiazali.

    Nazwali je Eurokonto Biznes. I to mnie troche myli.
    Bo chyba wszystkie pozostale Eurokonta sa RORami.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 33. Data: 2003-08-20 06:51:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w wiadomoœci
    [...]
    >+ > Zwracam jednak uwage, ze banki moga prowadzic dla osob fizycznych
    >+ > rachunki oszczednosciowe, ale takze biezace i inne - a tylko te
    >+ > pierwsze nie moga sluzyc do dzialalnosci.
    >+
    >+ I wlasnie tego nie rozumiem. Ustawa mowi o zakazie dla "rachunkow
    >+ oszczednosciowych", a banki rozciagaja ten zakaz na RORy.

    ...a to może już ich wewnętrzna regulacja, być może zgodna
    z sugestią że skoro "formowe" konta są droższe, to jakoś
    trzeba przedsiębiorców "zachęcić" ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 34. Data: 2003-08-20 07:28:58
    Temat: Re: Odp: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ROR = rachunek OSZCZĘDNOŚCIOWO - rozliczeniowy.
    Nie bardzo widzę co tu podciągać, samo wskakuje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 35. Data: 2003-08-20 17:16:43
    Temat: Re[3]: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> Jak wynika z cytowanego przepisu - mogą uzyskać *pewne*
    GSn> informacje, a nie "hasać".

    Niech bedzie, choc nie znamy wiazacej definicji slowa "hasac" :)

    GSn> Między obrotami a listą transakcji
    GSn> ja tam widzę pewną różnicę, ale to może dlatego że się
    GSn> nie znam :)

    Ja rowniez, dlatego pytalem, skad autor postu wysnuwal taki wniosek.
    Ja dokopalem sie tylko do przepisow, ktore zaserwowalem.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 36. Data: 2003-08-20 17:17:03
    Temat: Re: New: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 19 sierpnia 2003 o godzinie (14:00:02) napisano:
    GSn> Tak na początek: właśnie kontrahent (były pracodawca) posłał
    GSn> mi zapłatę na konto osobiste :> i jeszcze nie wiem co
    GSn> wydedukuję :[

    Ja w takich sytuacjach serwuje dwa dokumenty: KW z podpisem
    kontrahenta na wyjscie ("nienalezne swiadczenie"), a KP dla niego na
    ponowne wejscie.

    GSn> Zeznaję że wątpię: jak bank bardzo chce stracić klienta, to
    GSn> owszem, owszem, może... :>

    Jakos nie zauwazylem, by banki dbaly o klientow. Moze mam zbyt
    wygorowane wymagania (choc cena nie jest dla mnie najwazniejszym
    elementem). No wiec zalozmy, ze bank nie rozwiaze umowy w jakims
    przyspieszonym trybie, tylko "nakloni" do otworzenia rachunku DG -
    czyz nie lepiej to bylo zrobic samemu w dogodnym momencie, a nie z
    przymusu? Bo w to, ze bank w ogole nie zareaguje, jesli sie dowie, to
    smiem powatpiewac - trzeba pamietac, ze banki rowniez podlega
    przepisom, a zrobienie sobie z rachunku oszczednosciowego rachunku dla
    DG jest w ustawie zakazane - wiec i jesli zjawisko bedzie powszechne
    to i bank moze dostac "po uszach", na czym mu pewnie niespecjalnie
    zalezy.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 37. Data: 2003-08-20 21:26:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+ Ja w takich sytuacjach serwuje dwa dokumenty: KW z podpisem
    >+ kontrahenta na wyjscie ("nienalezne swiadczenie"),

    Czekaj. Mam dać KW z *osobistych* pieniędzy ?? (pomijam
    taki szczegół, ze kasy nie prowadzę, ale rozważmy sobie :)).

    >+ a KP dla niego na ponowne wejscie.

    To by nie był problem (bo nie była to kwota "przymusowo bankowa").
    Chyba zadowolę się skonfiskowaniem kopii dowodu wpłaty ("ich")
    z adnotacją że "nieprawidłowo nadane" :)
    Wątpliwości oczywiście mam (w konteście potencjalnego zarzutu
    "wykorzystywania do DG" i np. czepiania się odsetek). Pamiętam
    że Karol zawsze oponował jak marudziłem, to spróbuję zająć
    mniej restrykcyjne stanowisko ;)

    [...]
    >+ >>+ rozwiaze z Toba umowe bez okresu wypowiedzenia, bo zgodnie
    >+ >>+ z regulaminem... itd.
    >+
    >+ GSn> Zeznaję że wątpię: jak bank bardzo chce stracić klienta, to
    >+ GSn> owszem, owszem, może... :>
    >+
    >+ Jakos nie zauwazylem, by banki dbaly o klientow.

    Dbać jak dbać... wcisnąć mu jakiś zbędny gadżet (np. kartę
    kredytową) to owszem... :) a jak się klienta "wyrzuci" to
    *na pewno* żadnej usługi nie weźmie :)

> [...]
    >+ przyspieszonym trybie, tylko "nakloni" do otworzenia rachunku DG -
    >+ czyz nie lepiej to bylo zrobic samemu w dogodnym momencie, a nie z

    Jeśli o mnie chodzi - to mam już dwa (internetowe) konta DG
    i mi starcza z niewielkim naddatkiem :) Jak niżej - sądzę że
    wrzuciłeś do jednego worka sprawę "nie mania konta DG" (w ogóle)
    i pojedynczych transakcji.

> [...]
    >+ smiem powatpiewac - trzeba pamietac, ze banki rowniez podlega
    >+ przepisom, a zrobienie sobie z rachunku oszczednosciowego rachunku dla

    No tu jest kwestia inna: czy ktoś używa tak konta *notorycznie*
    czy jest to pojedynczy przypadek, z którego można się "oczywiście"
    wytłumaczyć (konto DG mam, a kontrahent się pomylił bo miał
    dla mnie płatności zarówno "osobiste" jak i DG).

    >+ - wiec i jesli zjawisko bedzie powszechne
    >+ to i bank moze dostac "po uszach", na czym mu pewnie niespecjalnie
    >+ zalezy.

    Tu pełna zgoda :)
    Tylko mi się wydawało że odniosłeś się z "odbijaniem" do przypadku
    takiego właśnie przypadkowego przelewu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 38. Data: 2003-08-22 15:26:55
    Temat: Re[2]: New: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Przypominam warunki wstepne: ktos nieprawidlowo wplaca Ci na konto
    osobiste kwote dotyczaca DG.

    GSn> Czekaj. Mam dać KW z *osobistych* pieniędzy ?? (pomijam
    GSn> taki szczegół, ze kasy nie prowadzę, ale rozważmy sobie :)).

    Ja daje wlasnie "osobiste" KW - imie i nazwisko, a nie oznaczenie jako
    przedsiebiorcy. I mam z glowy - dowod oddania omylkowej wplaty jest.

    A KP juz wypisujesz firmowe (z oznaczeniem przedsiebiorcy, a nie samym
    imieniem i nazwiskiem, moze byc pieczatka).

    GSn> To by nie był problem (bo nie była to kwota "przymusowo bankowa").
    GSn> Chyba zadowolę się skonfiskowaniem kopii dowodu wpłaty ("ich")
    GSn> z adnotacją że "nieprawidłowo nadane" :)

    Hmmm... a Bank Pocztowy gdzies tych informacji nie trzyma?

    GSn> Dbać jak dbać... wcisnąć mu jakiś zbędny gadżet (np. kartę
    GSn> kredytową) to owszem... :) a jak się klienta "wyrzuci" to
    GSn> *na pewno* żadnej usługi nie weźmie :)

    Totez nie mowilem o pozbyciu sie klienta, tylko o rozwiazaniu umowy.
    Pewnie bedzie tam i propozycja jakiegos polubownego rozwiazania
    sprawy, np. rachunek dla DG plus jeszcze jedna karta kredytowa :) A
    moze zadzwonia najpierw z propozycja, a jesli klient sie nie zgodzi,
    to rozwiaza? Tego nie wiem, bo to juz zalezna od marketingu banku.

> [...]
    GSn> i mi starcza z niewielkim naddatkiem :) Jak niżej - sądzę że
    GSn> wrzuciłeś do jednego worka sprawę "nie mania konta DG" (w ogóle)

    Ustawa nie rozroznia "nie wolno" na pojedyncze przypadki i notoryczne,
    ale nie widze przeszkod w rozwazaniu osobno.

> [...]
    GSn> wytłumaczyć (konto DG mam, a kontrahent się pomylił bo miał
    GSn> dla mnie płatności zarówno "osobiste" jak i DG).

    Czy mozna sie wytlumaczyc to nie wiem. Nie wiem tez, czy banki w ogole
    sledza takie sprawy (chociaz w Citi dwa razy bylem pytany, czy przelew
    _do_ kontrahenta jest na pewno prywatny, bo byly to przelewy do firm
    zagranicznych).

    GSn> Tu pełna zgoda :)
    GSn> Tylko mi się wydawało że odniosłeś się z "odbijaniem" do przypadku
    GSn> takiego właśnie przypadkowego przelewu.

    Nie znam praktyki bankowej, ale wiem z wlasnego doswiadczenia, ze
    czasem takie przelewy przechodza, czasem nie dochodza, ale mialem zbyt
    malo przypadkow, zeby okreslic jakas prawidlowosc. Moze to byc
    pojedynczy przypadek, ze sie "odbija", a moze to byc regula. Jesli to
    drugie, to to jest wlasnie to narzedzie, ktorymi banki sie bronia, a
    jesli to pierwsze, to nie wiem co myslec o procedurach bankowych i
    realizacji zapisow ustawowych przez banki :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 39. Data: 2003-08-22 22:40:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> Czekaj. Mam dać KW z *osobistych* pieniędzy ?? [...]
    >+ Ja daje wlasnie "osobiste" KW - imie i nazwisko,

    Przyjąłem.
    [...]
    >+ >>+ a KP dla niego na ponowne wejscie.
    >+
    >+ A KP juz wypisujesz firmowe [...]

    To było oczywiste.
    [...]
    >+ GSn> To by nie był problem (bo nie była to kwota "przymusowo bankowa").
    >+ GSn> Chyba zadowolę się skonfiskowaniem kopii dowodu wpłaty ("ich")
    >+ GSn> z adnotacją że "nieprawidłowo nadane" :)
    >+
    >+ Hmmm... a Bank Pocztowy gdzies tych informacji nie trzyma?

    Ykhm... jaki bank ??
    Zresztą nie chodzi o "dowód wpłaty" dosłownie, mają jakieś
    mądre wyciągi... Przelew był z Pekao (chyba !).

    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Totez nie mowilem o pozbyciu sie klienta, tylko o rozwiazaniu umowy.

    Jak dla mnie wyszłoby na to samo ;)

    [...]
    >+ GSn> Jeśli o mnie chodzi - to mam już dwa (internetowe) konta DG
    >+ GSn> i mi starcza z niewielkim naddatkiem :) Jak niżej - sądzę że
    >+ GSn> wrzuciłeś do jednego worka sprawę "nie mania konta DG" (w ogóle)
    >+ GSn> i pojedynczych transakcji.
    >+
    >+ Ustawa nie rozroznia "nie wolno" na pojedyncze przypadki i notoryczne,

    Może dałoby się rozróżnić "błąd w operacji" od "używania",
    no i dziesięć "błędów" pod rząd (rozwleczonych w czasie)
    może nie być równoważne jednemu błędowi ;)
    Zresztą - tylko na tej podstawie postanowiłem nie kombinować
    z "fizycznym odesłaniem" pieniędzy (strata < 10 zł na dwa
    przelewy - *i* czekanie aż "się obróci"), bo - jak już pisałem
    - pewne wątpliwości/obawy co do zarzutu "prowadzenia" mam.
    Ale reakcji banku jako takiego się nie boję :), najwyżej
    czepiania się *ubocznych* efektów właśnie.
    [...]
    >+ GSn> No tu jest kwestia inna: czy ktoś używa tak konta *notorycznie*
    >+ GSn> czy jest to pojedynczy przypadek, z którego można się "oczywiście"
    >+ GSn> wytłumaczyć (konto DG mam, a kontrahent się pomylił bo miał
    [...]
    >+ Czy mozna sie wytlumaczyc to nie wiem. Nie wiem tez, czy banki w ogole
    >+ sledza takie sprawy (chociaz w Citi dwa razy bylem pytany, czy przelew
    >+ _do_ kontrahenta jest na pewno prywatny, bo byly to przelewy do firm
    >+ zagranicznych).

    No to obejrzymy. Poszło do mnie właśnie na Citi ;) !
    Z góry odpowiadam: nie, nie mam dostępu internetowego. Zablokowałem
    natychmiast po tym, jak przejąłwszy handlobank CITI zapodało jako
    identyfikator logowania numer karty :> Wrrrr.... !

    [...]
> [...]
    >+ jesli to pierwsze, to nie wiem co myslec o procedurach bankowych i
    >+ realizacji zapisow ustawowych przez banki :)

    ...mi nie "odbiło" ;) !
    Inna sprawa że miałem od tego samego kontrahenta również płatności
    "osobiste". I to swojego czasu w miarę regularnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 40. Data: 2003-08-23 14:44:18
    Temat: Re[3]: New: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> Ykhm... jaki bank ??

    Przejelem domniemanie (patrz haslo: wrozka), ze wplata byla na
    poczcie. A te pocztowe przekazy zdaje sie mi, ze realizuje Bank
    Pocztowy.

    GSn> Zresztą nie chodzi o "dowód wpłaty" dosłownie, mają jakieś
    GSn> mądre wyciągi... Przelew był z Pekao (chyba !).

    Wiec slad w banku jest.

    GSn> Może dałoby się rozróżnić "błąd w operacji" od "używania",
    GSn> no i dziesięć "błędów" pod rząd (rozwleczonych w czasie)
    GSn> może nie być równoważne jednemu błędowi ;)

    Zgadzam sie. Ponadto nie wiemy, jak to bedzie traktowane przez
    organy kontroli (chocby, jak zauwazyles kiedys, mialoby sie to odbyc
    dopiero w dalekiej przyszlosci).

    GSn> Zeznaję że wątpię: jak bank bardzo chce stracić klienta, to
    GSn> owszem, owszem, może... :>

    Wydaje mi sie ze tu tez jest bledne zalozenie - ze _kazdy_ bank chce
    zdobyc i utrzymac _kazdego_ klienta.

> [...]
    GSn> - pewne wątpliwości/obawy co do zarzutu "prowadzenia" mam.
    GSn> Ale reakcji banku jako takiego się nie boję :),

    Rzeczywiscie, przyznaje, ze _najczesciej_ bank sam z siebie nie bedzie
    mial motywacji do czepiania sie. Obawiam sie jednak, ze jesli to sie
    zrobi powszechna praktyka, to banki moga zostac "nacisniete", zeby
    same naciskaly.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl