  • 1. Data: 2003-09-26 12:17:26
    Temat: [OT]usługa wyszukania nieruchomosci
    Od: "El_Chueco" <e...@n...spam.wp.pl>

    Czesc!
    Wiem ze to wielki Off Topic ale pomyslalem, ze na tej grupie jest ktos
    kto moglby mnie pomoc - mysle ze sa tu na tyle kompetentne osoby, ktore
    moglyby mi cos poradzic, a mianowicie:
    Noszę sie z zamiarem kupna domu (dwoch mieszkan - mieszkanie
    dwupoziomowe) ,na sepolnie-biskupinie we wroclawiu, do calkowitego lub
    czesciowego remontu. Teraz mam do Was pytanie - czy i ile i jak zleca
    sie to biurze nieruchomosci - a mianowicie chodzi mnie o to jaka
    oplate/oplaty musze poniesc z tytulu wyszukania takiego domu. Zawarcie
    umowy o swiadczenie uslug to wiem - okolo 30~60 zł - ale jak takie biuro
    mi dom wyszuka....co dalej? Za wszelkie odpowiedzi dziekuje.
    --
    Grupowicze Wszystkich Krajów Łaczcie Się!!
    White Yari's WRC PMS

  • 2. Data: 2003-09-26 12:24:27
    Temat: Re: [OT]usługa wyszukania nieruchomosci
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Noszę sie z zamiarem kupna domu (dwoch mieszkan - mieszkanie
    > dwupoziomowe)

    to dom czy mieszkanie?

    > umowy o swiadczenie uslug to wiem - okolo 30~60 zł - ale jak takie biuro
    > mi dom wyszuka....co dalej? Za wszelkie odpowiedzi dziekuje.

    zadzwon i zapytaj sie ich jaka prowizje sobie zycza.

    vladi

  • 3. Data: 2003-09-26 18:28:27
    Od: "El_Chueco" <e...@n...spam.wp.pl>

    > to dom czy mieszkanie?
    Albo dom w szeregu - taki malutki z ogrodkiem z tylu - lub dwa pietra
    mieszkania (mieszkanie dwupoziomowe)
    > zadzwon i zapytaj sie ich jaka prowizje sobie zycza.
    W tym wlasnie problem - ze oni dopiero "mowia" jaka jest prowizja wtedy
    jak podpisze z nimi umowe - chore to jest ale co czynic - myslalem ze Wy
    orientujecie sie co i jak. Pomozecie?

  • 4. Data: 2003-09-26 20:38:13
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    Przeważnie biorą 5%, po 2,5% od każdej ze stron transakcji. Tak słyszałem.
    Ale to oczywiście zależy także od paru innych czynników np. standardu,
    atrakcyjności położenia i ceny, zamożności klienta ;-) itp.

  • 5. Data: 2003-09-26 22:41:19
    Temat: Re[2]: [OT]usługa wyszukania nieruchomosci
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 26 września 2003 o godzinie (20:28:27) napisano:
    E> W tym wlasnie problem - ze oni dopiero "mowia" jaka jest prowizja wtedy
    E> jak podpisze z nimi umowe

    Nie rozumiem - to w tresci umowy, ktora czytasz, nie ma wpisanej
    wysokosci prowiji? Nie daja Ci jej przeczytac? Zaslaniaja kwote
    prowizji, by potem triumfalnie odslonic po zawarciu umowy? Cos
    krecisz...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 6. Data: 2003-09-27 08:09:21
    Temat: Re: Re[2]: [OT]usługa wyszukania nieruchomosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+ wysokosci prowiji? Nie daja Ci jej przeczytac? Zaslaniaja kwote
    >+ prowizji, by potem triumfalnie odslonic po zawarciu umowy? Cos

    Mi to też wyglądało na weksel in blanco, ale sądziłem że
    czegoś nie rozumiem. Rzeczywiście chodzi o podpisanie
    umowy "w ciemno" ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-09-27 08:22:07
    Od: "El_Chueco" <e...@n...spam.wp.pl>

    > Mi to też wyglądało na weksel in blanco, ale sądziłem że
    > czegoś nie rozumiem. Rzeczywiście chodzi o podpisanie
    > umowy "w ciemno" ??
    Chodzi mnie o podpisanie umowy z Biurem Nieruchomosci o wyszukanie
    domu - od podpisania takowej umowy biora od 30 zl w gore - nawet do
    200zl - pozniej dopiero mowia jaka jest prowizja za znalezienie (kupno
    mieszkania czy tez domu) - nie chce wywalac w bloto nawet 30 zl po to
    zeby sie pozniej okazal ze 6% wartosci transakcji mam oddac
    posrednikowi.

  • 8. Data: 2003-09-27 10:00:23
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > zeby sie pozniej okazal ze 6% wartosci transakcji mam oddac
    > posrednikowi.

    to zmien biuro,

  • 9. Data: 2003-09-27 10:29:53
    Od: "El_Chueco" <e...@n...spam.wp.pl>

    Wlasnie w tym problem - jeszcze znimi nie podpisalem zadnej umowy - a
    jest to jedyne biuro, ktore ma najwiecej ofert z Biskupina i Sepolna
    oraz Bartoszowic.

  • 10. Data: 2003-09-27 23:11:02
    Temat: Re[4]: [OT]usługa wyszukania nieruchomosci
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 27 września 2003 o godzinie (10:22:07) napisano:
    E> Chodzi mnie o podpisanie umowy z Biurem Nieruchomosci o wyszukanie
    E> domu - od podpisania takowej umowy biora od 30 zl w gore - nawet do
    E> 200zl

    Za podpisanie umowy czy za poszukiwania? Wez Ty przeczytaj ta umowe,
    co tam naprawde jest napisane - mam nadzieje, ze pokazanie Ci umowy
    bedzie za free? :)

    E> - nie chce wywalac w bloto nawet 30 zl po to
    E> zeby sie pozniej okazal ze 6% wartosci transakcji mam oddac
    E> posrednikowi.

    Sugerujesz, ze w umowie nie jest okreslona stawka prowizji za kupno
    wyszukanego domu, ale że bedziesz zobowiazany do jej zaplaty?
    Jesli nie czytales umowy, to nie wierz na slowo, w to, co Ci mowia,
    tylko _przeczytaj_.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---