  • 31. Data: 2009-07-29 23:44:11
    Temat: Re: 15 latek i sprzedaż jabłek
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nieodpłatne wykonanie usługi nie podpada pod ustawę?
    > Aby na pewno? :O
    > Będę musiał zajrzeć, wyszłoby, że niesłusznie warczę po pytających
    > o "poradę".
    > Masz namiar (na akt i przepis) pod ręką?
    > Bo na słowo nie uwierzę.

    Ej, to sam sobie sporządzaj PIT-y i płać od tego podatek ;-)

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-07-30 06:21:17
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Błędne założenie. Dokładnie jest to 15 arowy przydomowy ogród z drzewami
    owocowymi.
    W skupie za jabłka płacą ok. 40 gr/kg tak więc "profesjonalny" sadownik może
    liczyć na 120 zł przychodu przy sprzedaży hurtowej.
    Jacek
    PS
    na początku września będę miał to samo tylko z gruszkami ;-)

  • 33. Data: 2009-07-30 06:24:55
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Po przeczytaniu wypowiedzi Kolegów zaczynam dochodzić do wniosku, że albo
    niech młody zapomni o jabłkach albo nie powiem mu, że łamie ileś tam
    przepisów na raz i niech sobie sprzedaje w nieświadomości, bo mógłby
    nadszarpnąć swój szacunek do prawodawcy i prawa wogóle.
    Jacek

  • 34. Data: 2009-07-30 07:52:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jul 2009, Animka wrote:

    > Ej, to sam sobie sporządzaj PIT-y

    Tak robię :>

    > i płać od tego podatek ;-)

    Nie usiłuj się wyślizgać - mowa była o wykonywaniu *komuś*
    zastrzeżonej czynności prawnej.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-07-30 08:26:53
    Temat: Re: 15 latek i sprzeda? jab?ek
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-07-2009 o 08:24:55 Jacek <m...@w...pl> napisał(a):

    > Po przeczytaniu wypowiedzi Kolegów zaczynam dochodziae do wniosku, ?e albo
    > niech m?ody zapomni o jab?kach albo nie powiem mu, ?e ?amie ile? tam
    > przepisów na raz i niech sobie sprzedaje w nie?wiadomo?ci, bo móg?by
    > nadszarpn?ae swój szacunek do prawodawcy i prawa wogóle.

    Używajmy raczej słowa "przepisy" a nie "prawo".
    Mamy taki NEP-bis, tylko że błękitny a nie czerwony,
    i co jak co, ale prawy to on nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 36. Data: 2009-07-30 08:50:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 01:09:53 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Będę musiał zajrzeć, wyszłoby, że niesłusznie warczę po pytających
    > o "poradę".
    > Masz namiar (na akt i przepis) pod ręką?
    > Bo na słowo nie uwierzę.

    Gotfrydzie, dyskutujesz z animką. Daruj sobie. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2009-07-30 09:25:18
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    witek wrote:

    > Z wyjątkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

    a czy niedzielne na tace które jest zbierane dla facetów w czarnych
    kieckach jest opodatkowane,
    czy to też zaliczasz pod prostytucję ;)

  • 38. Data: 2009-07-30 10:14:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek wrote:
> [...]
    > przepisów na raz i niech sobie sprzedaje w nieświadomości, bo mógłby
    > nadszarpnąć swój szacunek do prawodawcy i prawa wogóle.

    Tia ...

    To samo miałem ze swoimi dziećmi, które "nabuzowane" po lekcjach z cyklu
    wprowadzenie do przedsiębiorczości chciały sobie *legalnie* dorobić do
    kieszonkowego, kupując jakieś ciuchy na wyprzedażach i sprzedając na
    Allegro.

    Oczywiście przy takich założeniach dotyczących skali biznesu i aktualnym
    stanie prawnym działalność prowadzona legalnie oznaczałaby tylko jedno -
    pacjent kwalifikuje się do pilnej konsultacji psychiatrycznej.

    A później rządzący dziwią się, że szara strefa kwitnie ...

    Piotrek

  • 39. Data: 2009-07-30 11:09:19
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Gotfrydzie, dyskutujesz z animką. Daruj sobie. :)

    A ja z ruskimi nie dyskutuję.

    --
    animka

  • 40. Data: 2009-07-30 13:41:57

    mysiar pisze:

    > a czy niedzielne na tace które jest zbierane dla facetów w czarnych
    > kieckach jest opodatkowane,

    Owszem jest, pod postacią zryczałtowanego podatku dochodowego od
    przychodów osób duchownych

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania