  • 11. Data: 2004-02-10 12:10:19
    Temat: Re: 1 rodzina 2 firmy jednoosobowe
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    No właśnie nie na to poniżej.

    Wojtek

    Re:
    Witam.

    Moi znajomi (małżeństwo) prowadzą dwa osobne biznesy (podatkowo ryczałt
    ewidencjonowany) zarejestrowane na każde z nich. Zdarza się, że mąż kupuje
    różne rzeczy dla żony bo on ma samochód firmowy, a ona nie ma żadnego.
    1. Czy on powinien wystawiać jej faktury za"przysługę" polegającą na
    przewiezieniu towarów z miejsca zakupu do miejsca działalności ? W jakiej
    wysokości?

  • 12. Data: 2004-02-10 12:32:02
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

> [...]
    > 1. Czy on powinien wystawiać jej faktury za"przysługę" polegającą na
    > przewiezieniu towarów z miejsca zakupu do miejsca działalności ? W jakiej

    Przyslugi oddawane zonie nie sa opodatkowane,
    ale jesli sa prowadzone w ramach dzialalnosi gospodarczej to juz nie
    przyslugi a uslugi.

    No jesli chce Pan byc tak dokladny to przyslugi nie,
    a uslugi tak pewnie ze powinien jej wystawic FV za przywoz..
    (jest VAT-manem - prawda ?)

    A w jakiej wysokosci ? a no zgodnie z umowa i dobrze byloby zeby nie
    odbiegaly zbytnio od cen,
    ktore bierze od innych przy podobnych uslugach.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-02-10 12:45:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, wojtaszek wrote:
    [...do Bogusia...]

    BTW: możesz odpowiadać pod cytatem ? I ciąć...

    >+ Żartowniś z Pana !
    >+ Ale na forum podatkowym pytam o podstawy prawne, a nie pozwolenie żony.

    1. Nie było widać. Naprawdę.
    2. Zajrzyj do K.C., szukać "pełnomocnictwo".
    3. Właśnie ci jest owo pozwolenie żony potrzebne, bez niego złamiesz
    prawo :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)