  • 21. Data: 2008-11-03 22:55:02
    Temat: Re: *1.22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Scowron wrote:
    [...]
    > Ja pier..., myślałem, że to jakaś "onetowska" prowokacja, ale widzę, że
    > dyskusja wrze na całego.
    > Troche matematyki z podstawówki:
    > brutto = netto + netto*0.22 = netto*(1 + 0.22) = netto*1.22 - czyli sprawa
    > jasna

    Wcale nie taka jasna i oczywista.

    brutto = netto + round2(netto*0.22) =? round2(netto*(1+0.22))

    [przy założeniu że round2 to funkcja zaokrąglająca do 2 miejsc po
    przecinku].

    dodawanie mi nie wygląda na przemienne z zaokrąglaniem (i nie jest, choćby
    0.4+round(0.4) != round(0.4+0.4)).

    p. m.

  • 22. Data: 2008-11-03 23:16:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Źle stawiasz pytanie.
    > Musisz odpowiedzieć DO CZEGO Ci to potrzebne.
    > Jak do wystawiania WŁASNYCH faktur, to dopuszczalne, jak najbardziej.

    Do wystawiania (niekoniecznie własnych).

    Po prostu mnie naszło że jak się panie z księgowości doczepią że im się tam
    grosz nie zgadza, to ja im rozporządzenie, art taki a taki - taki sposób
    jest dopuszczalny. Tyle że nie znalazłem niczego takiego czegoś
    dopuszczalnego, więc stąd pytanie na grupie.

    A że nie wpadłem na to żeby sprawdzić czy w ogóle problem istnieje... jak
    pisałem, na moje oko powinien, mimo że nie istnieje, co sprawdziłem
    doświadczalnie :D.

    [...]
    > Dokładając do tego:
    > - dozwolone liczenie VAT w wersji netto=brutto*(1/(1+stawka))
    > i zaokrąglanie *wyniku*

    w przypadku kiedy "podmiot stosuje umowne ceny brutto" - odpada.

    > - dozwolone stosowanie "urzędowego" przelicznika który
    > jest już "urzędowo" zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku
    > więc dla odmiany *przed* mnożeniem ze wzoru wyżej
    > (i jest to AFAIR w ustawie)

    Też mi nie pasuje do brutto=netto*1.22

    > ...oraz:
    > - możliwość określenia podsumowań kwot z kwot cząstkowych
    > poszczególnych pozycji sprzedaży
    > *albo*
    > - podsumowania wg pozycji sum cząstkowych stawek VAT

    Co jest problemem ortogonalnym do tego o co się pytałem :)

    p. m.

  • 23. Data: 2008-11-04 00:14:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2008, Tristan wrote:

    > No ale za nierzetelne księgi nie dostanę po ryju?

    Jak o KPiR chodzi to sobie sprawdź - coś 0,5% to próg
    nierzetelności.
    Ewidencja... nie pamietam o co zaczepić :[
    Ale jakby się o grosz z zaokrąglenia przyczepili, to masz
    szanse stać się sławny ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-11-04 07:24:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 01:14
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811040113010.3000@quad>):

    > Jak o KPiR chodzi to sobie sprawdź - coś 0,5% to próg
    > nierzetelności.

    No w KPiR mam w sumie idealnie, bo tam wklepuje netto. Różnica wychodzi na
    bruttcie, więc w księgach VAT.

    > Ewidencja... nie pamietam o co zaczepić :[
    > Ale jakby się o grosz z zaokrąglenia przyczepili, to masz
    > szanse stać się sławny ;)

    No wiesz, grosz do grosza :D Skoro elektrownia mnie ściga od 8 lat za
    nadpłacony 1zł :D

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-11-04 08:11:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Liwiusz pisze:

    > Wybacz, ale jestem dziś wieczorem trochę leniwy. Czy możesz podać
    > jakąś kwotę netto, dla której otrzymujemy różne wyniki w zależności od
    > zastosowanej metody?
    Tak wprost z tego wzoru to nie, ale jak do tego wzoru dopiszesz
    "mnożenie przez liczbę sztuk" i wyobrazisz sobie towar np za 0.01gr to
    wychodzi różnie, bo wychodzą vaty 0,0012gr (zaokrąglane odpowiednio, w
    zależności od liczby sztuk)...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 26. Data: 2008-11-04 10:33:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 23:40
    (autor Tristan
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <genuk1$11p$11@news.onet.pl>):

    > A może ma taką opcję, nie sprawdzałem w sumie :D

    No mam... Właśnie księguję październik i trafiłem na fakturę liczoną
    sumami... I se grosza poprawiłem w wacie... :D Tylko robota dodatkowa...
    bez sensu są ci, co robią faktury liczone sumami.

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2008-11-04 10:43:49
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:gep8ds$vle$...@n...onet.pl,
    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):
    > No mam... Właśnie księguję październik i trafiłem na fakturę liczoną
    > sumami... I se grosza poprawiłem w wacie... :D Tylko robota
    > dodatkowa... bez sensu są ci, co robią faktury liczone sumami.

    A ja mam zagwozdkę na otrzymanej fakturze z dwiema pozycjami.
    Mój system księgowy pozwala mi wyłącznie wprowadzać wartości netto i sam
    oblicza VAT z możliwością przełączania metod w razie rozbieżności.
    Problem w tym, że księgując całą fakturę mam 2 grosze rozbieżności, a osobno
    po groszu na pozycji:)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 28. Data: 2008-11-04 11:12:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 11:43
    (autor Adam.O
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gep917$3oc$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > oblicza VAT z możliwością przełączania metod w razie rozbieżności.
    > Problem w tym, że księgując całą fakturę mam 2 grosze rozbieżności, a

    No właśnie o tym piszę, ale czemu masz rozbieżności na pozycjach, to nie
    wiem....
    --
    Tristan

  • 29. Data: 2008-11-04 18:03:54
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 03-11-2008 o 23:55:02 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przecinku].
    >
    > dodawanie mi nie wygląda na przemienne z zaokrąglaniem (i nie jest,

    Kwoty zaokrąglamy do dwóch miejsc po przecinku.

    Podaj przykład kwoty dla której te dwa sposoby liczenia dają inne wyniki,
    zakładając że liczymy VAT dla jednego przedmiotu(jedna pozycja na
    fakturze).

    --
    Scowron

  • 30. Data: 2008-11-04 19:12:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, Adam.O wrote:

    > Mój system księgowy pozwala mi wyłącznie wprowadzać wartości netto i sam
    > oblicza VAT z możliwością przełączania metod w razie rozbieżności.

    Ile ma tych metod, czy one są jakoś opisane?
    Z ciekawości pytam :D

    > Problem w tym, że księgując całą fakturę mam 2 grosze rozbieżności, a osobno
    > po groszu na pozycji:)

    Mi wychodzi że "system" nie uwzględnia liczenia od brutto (fakt,
    że pozwala wprowadzić TYLKO netto wcale nie wyklucza możliwości
    przeliczenia dla brutto :P - tylko wynik nie będzie jednoznaczny,
    a może stanowić zbiór możliwych rozwiązań).

    pzdr, Gotfryd