  • 1. Data: 2002-02-05 20:34:28
    Temat: REMANENT ROCZNY
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Zrobiłem remanent, podliczyłem i schowałem do szuflady. Za grudzień
    rozliczyłem się jak za kazdy inny miesiac.
    Czy wartosc remanentu gdzies powinieniem wpisac?

  • 2. Data: 2002-02-05 21:50:56
    Temat: Re: REMANENT ROCZNY
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zrobiłem remanent, podliczyłem i schowałem do szuflady. Za grudzień
    > rozliczyłem się jak za kazdy inny miesiac.

    O ile wiem, to:
    - remanent wpisuje się na początku i na końcu KPR (raczej jako komentarz)
    - oblicza się dochód roczny z uwzględnieniem różnicy między remanantem
    początkowym i końcowym i rozlicza się go w PIcie rocznym.
    Wzór obliczenia dochodu jest w rozporządzeniu o prowadzeniu KPR.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-02-05 22:16:49
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr)

    Zrobiłem remanent, podliczyłem i schowałem do szuflady. Za grudzień
    rozliczyłem się jak za kazdy inny miesiac.
    Czy wartosc remanentu gdzies powinieniem wpisac?

    remanent końcowy minus remanent początkowy daje wartość o jaką zwiększamy
    dochód.
    czyli wpisać!!!

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 4. Data: 2002-02-05 22:20:07
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    > Zrobiłem remanent, podliczyłem i schowałem do szuflady. Za grudzień
    > rozliczyłem się jak za kazdy inny miesiac.
    > Czy wartosc remanentu gdzies powinieniem wpisac?

    Cześć. Coś taki głośny ? ( wielkie litery oznaczają krzyk )

    Podawaj przy pytaniu - jak jesteś opodatkowany.

    Dwa warianty:
    1. Ryczałt - wpisujesz do ewidencji przychodów na końcu 2001 i na
    początku 2002 r. i przechowujesz z ewidencją i to wszystko.

    2. PKPiR - wpisujesz do książki jak wyżej, ale remanent odejmujesz od
    kosztu towarów handlowych i materiałów, czyli remanent końcowy
    zwiększa dochód ( bo obniża koszty ).

    Za grudzień nie robisz samodzielnego rozliczenia.
    Obowiązuje rozliczenie roczne, zarówno w ryczałcie ( do 31.01.2002 !)
    jak i na książce.

    Ryszard