  • 1. Data: 2006-01-02 14:09:08
    Temat: Pytanie ws VAT
    Od: "Bartez" <a...@n...pl>

    Czy kwote zwolniona z VAT tj. 39200 sie oblicza proporcjonalnie. Jesli
    zaczalem dzialalnosc w lutym to czy ta kwota jest odpowiednio mniejsza?

    pzdr...

  • 2. Data: 2006-01-02 14:32:00
    Temat: Re: Pytanie ws VAT
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Tak

  • 3. Data: 2006-01-02 14:37:03
    Od: "Bartez" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dpbdk6$g5u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak

    To juz nic nie wiem bo w US mowia ze nie :(

  • 4. Data: 2006-01-02 15:14:10
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Bartez wrote:

    > Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    > wiadomości news:dpbdk6$g5u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > To juz nic nie wiem bo w US mowia ze nie :(

    To niech to dadza na pismie i mozesz szalec ;)

    --
    2006 i brak mi pomyslu na siga...

  • 5. Data: 2006-01-02 15:19:14
    Od: "Bartez" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To niech to dadza na pismie i mozesz szalec ;)

    ale wiesz czy gdybasz? bo jakos nie moge znalezc podstawy prawnej mowiacej o
    tym. Wiem z eproporcjonalnie liczylo sie od tej pierwszej podanej kwoty
    czyli 43tys z kawalkiem. Kwote 39200, podali niedawno.

  • 6. Data: 2006-01-02 15:39:22
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > ale wiesz czy gdybasz? bo jakos nie moge znalezc podstawy prawnej mowiacej
    > o tym. Wiem z eproporcjonalnie liczylo sie od tej pierwszej podanej kwoty
    > czyli 43tys z kawalkiem. Kwote 39200, podali niedawno.
    Nie gdyba: Art. 113 pkt. 10

    Darek

  • 7. Data: 2006-01-02 16:00:40
    Od: "Bartez" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dpbhgo$7n3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie gdyba: Art. 113 pkt. 10

    Nie punkt akurat dotyczy sytuacji gdy przekrocze 43tys i natychmiast wpadam
    w VAT. Jest jeszcze kwota 39200zl ktora jesli przekrocze wpadam w VAT od
    nowego roku. I jak sie juz dowiedzialem jest ona sztywna i nie liczy sie jej
    proporcjonalnie.

    Pozdrawiam...

  • 8. Data: 2006-01-02 16:06:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>
    w wiadomości <news:dpbhgo$7n3$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Nie gdyba: Art. 113 pkt. 10

    To teraz wytłumacz skąd podatnik we wrześniu 2005 miał wiedzieć, że w
    związku z przekroczeniem 39200 (proporcjonalnie) zwolnienie już mu sie nie
    należy.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2006-01-02 16:23:25
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > To teraz wytłumacz skąd podatnik we wrześniu 2005 miał wiedzieć, że w
    > związku z przekroczeniem 39200 (proporcjonalnie) zwolnienie już mu sie nie
    > należy.

    Jeżeli obrót netto podatnika w roku 2005:
    przekroczy kwotę 39'200 zł, wówczas podatnik nie ma obowiązku rejestracji
    VAT z dniem przekroczenia limitu; dopiero w dniu 1 stycznia 2006r. utraci
    prawo do zwolnienia podmiotowego pomimo, że w roku 2005 nie przekroczył
    limitu 43'800zł.
    przekroczy kwotę 43'800zł, wówczas z dniem przekroczenia limitu podatnik
    utracił albo utraci prawo do zwolnienia podmiotowego i powinien się
    zarejestrować jako podatnik VAT czynny.

  • 10. Data: 2006-01-02 16:27:43
    Od: "Bartez" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dpbk3a$k12$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > przekroczy kwotę 43'800zł, wówczas z dniem przekroczenia limitu podatnik
    > utracił albo utraci prawo do zwolnienia podmiotowego i powinien się

    Wszystko sie zgadza tylko nigdzie nie jest napisane ze w tym drugim
    przypadku kwote liczy sie proporcjonalnie.