  • 1. Data: 2009-06-08 18:59:23
    Temat: Przychód z art. 18 PDOF (z zagranicy) i zaliczka
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Przejrzałem PDOF w kontekście ewentualnego obowiązku odprowadzenia
    zaliczki na podatek dochodowy od przychodów z zagranicy, z tytułu zbycia
    praw majątkowych (art. 18 PDOF).

    Przychody "osobiste", nie w ramach DG.

    Wydaje się, że obowiązku odprowadzenia zaliczki nie ma.
    Przychód rozliczam po prostu w rozliczeniu rocznym.

    Tak ma być? Czy błądzę?

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-06-08 19:04:21
    Temat: Re: Przychód z art. 18 PDOF (z zagranicy) i zaliczka
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2009 o 20:59:23 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przychody "osobiste", nie w ramach DG.
    >
    > Wydaje się, że obowiązku odprowadzenia zaliczki nie ma.
    > Przychód rozliczam po prostu w rozliczeniu rocznym.

    Myślałem że przegapiłeś coś w art. 44 updof, ale w 44.1a.3 jest tylko o zleceniach i
    dziełach,
    nic o prawach majątkowych, a w dalszej części art. 44 też nic nie widzę.
    Więc IMVHO masz rację.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-06-08 19:11:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Myślałem że przegapiłeś coś w art. 44 updof, ale w 44.1a.3 jest tylko o zleceniach
    i dziełach,
    > nic o prawach majątkowych, a w dalszej części art. 44 też nic nie widzę.

    Też na to zwróciłem uwagę.

    Ale to nie jest umowa o dzieło z przeniesieniem MPA.
    Tylko przychód ze zbycia - nazwijmy to - innych PM.

    > Więc IMVHO masz rację.

    Dzięki.

    Piotrek