  • 11. Data: 2003-10-04 14:47:06
    Temat: Re: jednoosobowa dg i umowa-zlecenie
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    To ja mam jeszcze jedno głupie pytanie. Rozumiem, że w moim przypadku nie ma
    znaczenia, że będę miał na umowie zl. 800 zł. Czy również mogę przejść na
    składki opłacane z umowy zlecenia, jeżeli będę miał np 50zł (brutto)?
    Teraz to już czysto teoretycznie pytam, więc jak ktoś ma ochotę to niech się
    wypowie
    A przy okazji dzięki wszystkim za pomoc.
    pozdrawiam

    --
    PawełJ

  • 12. Data: 2003-10-04 18:07:46
    Temat: Przepraszam za zły czas
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    ... Nie mogę się dogadać z serwerem od pewnego czasu.

    PawełJ

  • 13. Data: 2003-10-04 19:10:41
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > słabo szukałeś ;-)
    Jak widzę przed sobą dziennik ustaw, w którym jest zastrz. ust. i napis z
    "Późniejsze zmiany" no jakoś dziwnie mój organizm reaguje.

> [...]
    > pkt 2, 4-6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu,
    > który powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój
    > wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z
    > pozostałych, wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł
    > ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7.
    >
    > ust. 7:
    > Duchowni spełniający warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    > emerytalnym i rentowymi z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności
    > gospodarczej podlegają ubezpieczeniom z tytułu tej działalności.

    Czyli rozumiem, że mogę mająć umowę zlecenie na 800 zł (czy to ma
    znaczenie?) co miesiąc nie płacić składek nas społeczne i fundusz pracy?
    Tylko czy mogę mieć taką powtarzającą się co miesiąc umowę zlecenie?

    Dzięki wielkie za znalezienie za mnie tego co trzeba było
    pozdrawiam

    --
    PawełJ