-
1. Data: 2002-01-14 07:32:29
Temat: Przekaz
Od: "pytek" <l...@w...pl>
Witam!
W jaki sposób przygotowywujecie wysyłkę elektroniczną dokumentów
rozliczeniowych ZUS, aby nie wysyłać całegop zestawu?
Przez pomyłkę dwa razy wysłałem cały zestaw (wszystkie dokumenty
zgłoszeniowe i rozliczeniowe z dwóch lat), gdyż myślałem, że ZUS sobie to
porozdziela, a teraz dowiedziałem się, że wysłałem błędnie.
Jak przygotować do wysłania pojedyncze ZUA i dokumenty rozliczeniowe z
jednego miesiąca? W Płatniku nie mogę znaleźć takiej funkcji już po
zrobieniu dokumentów, aby skopiować pojedyncze dokumenty do innego folderu.
Pomóżcie proszę!
-
2. Data: 2002-01-14 09:42:16
Temat: Re: Przekaz
Od: Maddy <m...@i...pl>
pytek napisał(a):
>
> Witam!
> W jaki sposób przygotowywujecie wysyłkę elektroniczną dokumentów
> rozliczeniowych ZUS, aby nie wysyłać całegop zestawu?
> Przez pomyłkę dwa razy wysłałem cały zestaw (wszystkie dokumenty
> zgłoszeniowe i rozliczeniowe z dwóch lat), gdyż myślałem, że ZUS sobie to
> porozdziela, a teraz dowiedziałem się, że wysłałem błędnie.
> Jak przygotować do wysłania pojedyncze ZUA i dokumenty rozliczeniowe z
> jednego miesiąca? W Płatniku nie mogę znaleźć takiej funkcji już po
> zrobieniu dokumentów, aby skopiować pojedyncze dokumenty do innego folderu.
> Pomóżcie proszę!
Przyjąłeś błędną metode tworzenia dokumentów jeżeli chcesz mieć
"wszystko w jednym".
Spróbój może mojej metody.
A by stworzyć dokumenty rozliczeniowe dla nowego miesiąca:
- otwórz plik z dokumentami z poprzedniego miesiąca (lub ten w którym
masz wszystko razem)
- wybierz ikonkę "Twórz z dokumentów rozliczeniowych z inego miesiąca"
- jako dokumenty wzorcowe wpisz te dotyczące porzedniego miesiąca,
dok.
tworzone - wiadomo, bieżące
- Ok. i masz nowy, czysty plik w którym są tylko dokumenty z bieżącego
miesiąca
- obejrzyj czy wszystko sie zgadza, popraw jeżeli nie
- zapisz jak nowy zestaw (dobrze jest podać miesiąc i rok w nazwie
pliku)
- możesz taki zestaw słać do ZUS
Potem możesz otworzyć plik główny ( ten w którym masz wszystki
dokumenty) i dodac nowy miesiąc funkcją "Importuj z aktualizacją" Jako
źródło importu wskazujesz ten nowy, jednomiesięczny plik. I masz znowu
wszyskie dokumenty z całego roku, czy ilu tam lat chcesz, w jednym
zestawie.
Po wysłanie deklaracji możesz ten jednomiesięczny plik skasować,
jeżeli zależy ci na miejscu na dysku.
Ja jednak je trzymam. Tak na szelki wypadek.
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
m...@i...pl
-
3. Data: 2002-01-14 09:51:43
Temat: Re: Przekaz
Od: "pytek" <l...@w...pl>
> A by stworzyć dokumenty rozliczeniowe dla nowego miesiąca:
> - otwórz plik z dokumentami z poprzedniego miesiąca (lub ten w którym
> masz wszystko razem)
> - wybierz ikonkę "Twórz z dokumentów rozliczeniowych z inego miesiąca"
> - jako dokumenty wzorcowe wpisz te dotyczące porzedniego miesiąca,
> dok.
> tworzone - wiadomo, bieżące
> - Ok. i masz nowy, czysty plik w którym są tylko dokumenty z bieżącego
> miesiąca
> - obejrzyj czy wszystko sie zgadza, popraw jeżeli nie
> - zapisz jak nowy zestaw (dobrze jest podać miesiąc i rok w nazwie
> pliku)
> - możesz taki zestaw słać do ZUS
> Potem możesz otworzyć plik główny ( ten w którym masz wszystki
> dokumenty) i dodac nowy miesiąc funkcją "Importuj z aktualizacją" Jako
> źródło importu wskazujesz ten nowy, jednomiesięczny plik. I masz znowu
> wszyskie dokumenty z całego roku, czy ilu tam lat chcesz, w jednym
> zestawie.
> Po wysłanie deklaracji możesz ten jednomiesięczny plik skasować,
> jeżeli zależy ci na miejscu na dysku.
> Ja jednak je trzymam. Tak na szelki wypadek.
>
> Maddy
Dziękuję za odpowiedź.
Kurcze, tak robię już teraz, ale myślałem, że jest jakiś łatwiejszy sposób
:-(
A co ze zgłoszeniami? Należy skopiować cały zestaw gdzieś do nowego folderu,
usunąć wszystko oprócz tego mojego zgłoszenia i tak wysłać?