  • 1. Data: 2006-01-11 17:31:10
    Temat: Przegapilem przekroczenie progu VAT...
    Od: Ryszard <r...@p...onet.pl>

    No tak, dzisiaj właśnie ze zgrozą stwierdziłem, że przekroczyłem próg
    10.000 EURO (43.800 PLN) i powinienem odprowadzić VAT (do tej pory byłem
    zwolniony, ponieważ obroty moje nie przekraczały 10.000 EURO).
    Tylko że przekroczenie nastąpiło 15 grudnia, a ja to odkryłem dopiero
    dzisiaj. Obroty przekroczone zostały o ok. 3.000 PLN.
    Powinienem więc udać się grzecznie do US i poinformować o zaistniałej
    sytuacji.
    Jakie sankcje mi zagrażają ?
    Czy istnieje metoda na w miarę łagodne rozwiązanie problemu ?

    Poradźcie proszę.

    Ryszard

  • 2. Data: 2006-01-11 17:42:44
    Temat: Re: Przegapilem przekroczenie progu VAT...
    Od: t <t...@o...pl>

    Ryszard wrote:
    > No tak, dzisiaj wĹ?aĹ?nie ze zgrozÄ? stwierdziĹ?em, Ĺźe przekroczyĹ?em
    > prĂłg 10.000 EURO (43.800 PLN) i powinienem odprowadziÄ? VAT (do tej
    > pory byĹ?em zwolniony, poniewaĹź obroty moje nie przekraczaĹ?y 10.000
    > EURO).
    > Tylko Ĺźe przekroczenie nastÄ?piĹ?o 15 grudnia, a ja to odkryĹ?em
    > dopiero dzisiaj. Obroty przekroczone zostaĹ?y o ok. 3.000 PLN.
    > Powinienem wiÄ?c udaÄ? siÄ? grzecznie do US i poinformowaÄ? o
    > zaistniaĹ?ej sytuacji.
    > Jakie sankcje mi zagraĹźajÄ? ?
    > Czy istnieje metoda na w miarÄ? Ĺ?agodne rozwiÄ?zanie problemu ?

> [...]

    Czyli popelniles wykroczenie skarbowe(a moze przestepstwo? - zaleznie
    jak to w kodeksie jest za taki numer).

    Wie chyba taki algorytm jest prawidlowy:
    1. wyliczam odsetki i wplacam na konto US podatek+odsetki
    2. skladam czynny zal
    3. licze na to ze nie skapowali sie przed zlozeniem czynnego zalu bo
    wtedy nic on Ci nie da.

    Ale ze pisze to na bazie tego co na tej grupie wyczytalem
    wiec to tylko moje przypuszczenia

  • 3. Data: 2006-01-11 17:55:30
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t wrote:

    > Wie chyba taki algorytm jest prawidlowy:
    > 1. wyliczam odsetki i wplacam na konto US podatek+odsetki

    Witam,
    Na razie nie ma mowy o odsetkach, bo jest jeszcze czas do 25 stycznia,
    żeby zapłacić vat za grudzień. Te 3000, o których mowa, stają się kwotą
    brutto, od której należy wyliczyć (i zapłacić podatek). Nie wiem
    natomiast, czy w momencie przekroczenia nie należało tego w jakis sposób
    zgłosić do US i jak zostanie potraktowane zgłoszenie po terminie...

    Pozdrawiam
    @

  • 4. Data: 2006-01-11 18:41:49
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    t wrote:

    > Czyli popelniles wykroczenie skarbowe(a moze przestepstwo? - zaleznie
    > jak to w kodeksie jest za taki numer).

    Znaczy sie, bo nie rozumiem...
    To ten limit jest z dokladnoscia do dnia? To znaczy, ze jak zblizam sie
    do progu to zaczynam co mi faktura wplynie przeliczac calosc?
    Zylem w przekonianiu, ze to chodzi o rozliczenia, ze jak sie przekroczy
    miesieczne zeznanie i tam wyjdzie to wtedy...

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 5. Data: 2006-01-11 18:44:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hikikomori San wrote:
    > Znaczy sie, bo nie rozumiem...
    > To ten limit jest z dokladnoscia do dnia? To znaczy, ze jak zblizam
    > sie do progu to zaczynam co mi faktura wplynie przeliczac calosc?

    Co wpłynie? To obrotu dotyczy.

    > Zylem w przekonianiu, ze to chodzi o rozliczenia, ze jak sie
    > przekroczy miesieczne zeznanie i tam wyjdzie to wtedy...

    A nie lepiej przeczytać niż żyć w przekonaniu?
    Art 113 - zwolnienie traci moc w momencie przekoczenia
    a opodatkowana jest nadwyzka

  • 6. Data: 2006-01-11 19:28:09
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cef wrote:

    > A nie lepiej przeczytać niż żyć w przekonaniu?

    Lepiej. Ale akurat mnie to nie dotyczy :)
    Niestety/stety ze wzgledu na klientow jestem vatowcem od samego
    poczatku... :(

  • 7. Data: 2006-01-11 19:37:31
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Ryszard" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacji.
    > Jakie sankcje mi zagrażają ?
    > Czy istnieje metoda na w miarę łagodne rozwiązanie problemu ?

    Według mnie tu nic jeszcze nie stało się. Rozliczenie za grudzień podatku
    dochodowego jest do 20 stycznia, a Vat do 25 stycznia.
    Jedyne co nie zostało zrobione to nie założone i nie prowadzone rejestry
    VAT, co szybko należy uzupełnić i do 25 sporządzić deklarację VAT-7 i
    odprowadzić podatek i wszystko będzie w terminie.
    No i oczywiście od 15 grudnia jeśli prowadzona jest ksiązka przychodów i
    rozchodów powinny być wpisy kwot netto.

  • 8. Data: 2006-01-11 20:08:52
    Od: t <t...@o...pl>

    mgma wrote:
> [...]
    > odprowadzić podatek i wszystko będzie w terminie.
    > No i oczywiście od 15 grudnia jeśli prowadzona jest ksiązka przychodów i

    Tyle ze teraz to ten podatek chyba musilaby zaplacic z wlasnej kasy?
    Bo przeciez nie doliczyl go do rachunkow

  • 9. Data: 2006-01-11 20:09:44
    Od: t <t...@o...pl>

    t wrote:

    > Tyle ze teraz to ten podatek chyba musilaby zaplacic z wlasnej kasy?
    > Bo przeciez nie doliczyl go do rachunkow

    No i nie wystawil faktur na tamta sprzedaz tylko rachunki czy paragony

  • 10. Data: 2006-01-11 22:08:19
    Od: Mario <n...@o...pl>

    t napisał(a):

    > No i nie wystawil faktur na tamta sprzedaz tylko rachunki czy paragony

    Masz rację jeszcze nic się nie stało. całą sprzedaż od dnia
    przekroczenia należy ubruttowić w KPiR oraz wpisać do nowozałożonej
    ewidencji sprzedaży VAT.

    Podmiotom i osobom którym wydano rachunki anulować je i wydać faktury
    VAT, jak da radę to z doliczonym VATem (vatowcy nie powinni robic
    problemów bo VAT sobie odbiorą), jak nie da rady to ubruttowić.

    Do paragonów dobowych (jeśli masz kasę) od dnia przekroczenia sporządzic
    załączniki na zwykłej kartce papieru, na którym ręcznie rozliczyć
    sprzedaż z uwzględnieniem VAT (ubruttowić) z zastosowaniem odpowiednich
    stawek % VAT.

    Złożyć do 25 stycznia grzecznie deklarację VAT-7 z prawidłowo wykazanymi
    kwotami podatu i można spać spokojnie.