  • 1. Data: 2006-03-15 11:12:26
    Temat: Preferencyjne rozliczanie PIT z maloletnim dzieckiem
    Od: "pulinarz" <n...@o...pl>

    W jaki sposob mozna skorzystac z preferencyjnego rozlicz. z maloletnim
    dzieckiem? Nie pracuję zawodowo w zwiazku z czym nie mam zadnych dochodow
    poza renta rodzinna po zmarlym mezu, ktora przysluguje po polowie na mnie i
    na dziecko. W PIT 40A to ja jestem wyszczegolniona jako podatnik W rubryce
    37 i 38 w PIT 40 A (renta krajowa maloletniego dziecka) w czesci D nie ma
    podanej zadnej kwoty dochodu. Cala kwota dochodu wpisana jest na mnie (w
    poz.32,33 i 34 czesc D). A wiec z tego wynikaloby, ze nie moge chyba
    skorzystac z PIT 36 +PIT M poniewaz w PIT40A (ktory dostalam z ZUS) nie ma
    podanej kwoty dochodow na samo dziecko a wiec tym samym kwoty do wpisania w
    PIT M do poz.7, 8,26, 27 oraz do poz.29 i 30. Czy wobec tego mam rozliczyc
    sie na PIT 37 i jak to zrobic? I jeszcze pytanko:Chcialabym rozliczyc sie
    podobnie z tego samego i preferencyjnie za rok 2004, poniewaz wczesniej nie
    wiedzialam o takiej mozliwosci. Jak to zrobic? Czy korekta (ale do czego,bo
    za 2004 rozliczal mnie ZUS), czy zeznaniem podatk. z wyjasnieniem?

  • 2. Data: 2006-03-15 11:28:44
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    PIT-37 zaznaczasz, że rozliczasz rozliczasz się wspólnie z małoletnim dzieckiem.
    Wpisujesz do wierszy: Emerytury - renty krajowe
    z drugiej strony z dołu to chyba jest część D - PITu 40A z ZUSu- dochód i pobrany
    podatek, potem dochód dzielisz na dwa i obliczasz podatek, który następnie mnożysz
    razy dwa...

    Nie możesz złożyć korekty do rozliczenia za 2004 rok, to nie jest ulga - tylko
    preferencja w rozliczaniu, która wygasa z terminem złożenia deklaracji za dany rok.

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.za.pl

  • 3. Data: 2006-03-16 10:54:26