  • 1. Data: 2005-03-17 20:45:16
    Temat: Prawo podatkowe - nie dla idiotów...[niedługie] - Pomożecie?
    Od: "WojtekPL" <logo@[USUN TO]op.pl>

    Witam,

    Pisząc to liczę na rozsądne podpowiedzi Szanownej Grupy.

    Po dzisiejszym dniu, kiedy to zupełnie przez przypadek ściągnąłem i
    uruchomiłem program rozliczenia pit za 2004 (zwykle rozliczam się pod koniec
    kwietnia), od razu skojarzyłem moją sytuację z reklamą pewnego sklepu :-(
    Pokrótce: Z roku na rok awansuję zawodowo czego konsekwencją jest wzrost
    dochodu. Dopiero w zeszłym roku ze względu na różne odliczenia w latqach
    wcześniejszych zapłaciłem US niedopłatę. Ale to co dziś zobaczyłem na końcu
    zeznania PO PROSTU MNIE PRZERAZIŁO. W tym roku mam do zapłaty gigantyczną
    kwotę rzędu ponad 15% pięniedzy zarobionych netto w 2004r.
    I tu pytania:
    Czy jest to możliwe aby pracodawca (pełny etat u 1 pracodawcy) nie dokonywał
    odpowiednich wpłat w momencie gdy po połowie roku wkroczyłem w II skalę
    podatkową? Jak to sprawdzić? Zaliczka odporowadzona przez pracodawcę to ok
    30% "właściwej" kwoty.
    Czy nie ma (nie licząc 1% dla fundacji) odwrotu i muszę grzecznie wypełnić
    pit w zbierać kasę na odprowadzenie podatku?
    Czy mając kredyt mieszkaniowy (celem zaciągnięcia kredytu była spłata
    kredytu mieszkaniowego zaciągniętego w innym banku - nierychomość nabyta na
    rynku wtórnym) nie mam możliwości odliczania odsetek?

    Naprawdę przeżyłem szok, że w naszym kraju takie coś jest możliwe. Jest
    jeszcze gorzej!!! Mamy koniec marca co tu robić aby ten rok zamknąć w
    rozsądniejszy sposób.

    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

    Wielkie Dzięki.
    WojtekPL

  • 2. Data: 2005-03-17 21:00:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik WojtekPL napisał:

> [...]
    >
    > Naprawdę przeżyłem szok, że w naszym kraju takie coś jest możliwe. Jest
    > jeszcze gorzej!!! Mamy koniec marca co tu robić aby ten rok zamknąć w

    Przerabiałem :)
    Taka pomyłka nie wchodzi w grę.

    Sprawdź prawidłowość wpisów socjalnego i zdrowotnego do PIT-u
    ostatecznego.
    Maksymalna odchyłka "na surowo" bez odliczeń to nie więcej niż 2-4 %.
    Co do zaliczki Pracodawcy - małoprawdopodobne - też używa pewnie
    kopmutera. :)

    pozdrawiam

    --
    spp

  • 3. Data: 2005-03-17 22:12:45
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d1cqf0$nph$1@nemesis.news.tpi.pl>, WojtekPL wrote:
> [...]
    > zeznania PO PROSTU MNIE PRZERAZIŁO. W tym roku mam do zapłaty gigantyczną
    > kwotę rzędu ponad 15% pięniedzy zarobionych netto w 2004r.

    Z gory przepraszam ze bedzie troche ironicznie:

    Od osob wysoko wynagradzanych wymaga sie wysokich kwalifikacji.
    W tym:
    1. Wylaczenia komputera i policzenia podatku recznie. Gwarantuje ze
    nastroj sie od razu polepszy po obejrzeniu wynikow.

    2. Jesli punkt 1 nie zadziala - wrocmy do podstaw:
    "Od osob wysoko wynagradzanych wymaga sie duzych umiejetnosci."
    W tym:
    Wydaje mi sie ze co miesiac pracodawca daje "pasek" na ktorym sa
    dochody i odciagany podatek.
    O progach podatkowych mozna uslyszec w kazdym kanale radiowym i
    telewizyjnym.
    Czasem warto przeczytac taki otrzymany pasek dokladnie i policzyc jak
    sie maja sprawy. Czasem warto pomyslec o tym co moze sie zdarzyc
    pojutrze.

    I potraktujmy to tak:
    NAWET jesli zdarzy sie ze trzeba duzo doplacic to znaczy ze przez pol
    roku miales DARMOWY kredyt z Urzedu Skarbowego.
    A taka gratka nie kazdemu sie trafia.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2005-03-17 22:28:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    WojtekPL wrote:
    > Witam,

    [ciach]

    jak brali 30% tak jak mówisz, to bardziej zakładam, że ty się rąbnąłeś.
    popatrz jeszcze raz na zdrowotne, społeczne, KUP, może cos źle przepisałeś.
    A jak nie, to się ciesz. Dostawałaś więcej kasy niż powinienes.
    Darmowy kredyt. Teraz tylko musisz oddać.

  • 5. Data: 2005-03-18 18:53:35
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Użytkownik "WojtekPL" <logo@[USUN TO]op.pl> napisał w wiadomości

    być może korzystasz z programu dołączonego kiedyś do rzeczyspospolitej,
    który jest walnięty w sumowaniu zapłaconych zaliczek

  • 6. Data: 2005-03-18 19:08:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "WojtekPL" <logo@[USUN TO]op.pl> napisał w wiadomości
    >
    > być może korzystasz z programu dołączonego kiedyś do
    > rzeczyspospolitej, który jest walnięty w sumowaniu zapłaconych
    > zaliczek

    co? w którym miejscu powstają błędy? w nowych wersjach też?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 7. Data: 2005-03-19 18:55:38
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    wiadomości news:d1f9or$c9n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > co? w którym miejscu powstają błędy? w nowych wersjach też?

    nie
    potem dołączyli program innej firmy i przeprosili
    ale jeżeli masz tamten to masz problem
    błąd polega, że zamiast dodawać kwoty zaliczek zapłaconych przez płatników,
    ten program je odejmuje, więc konsekwentnie na końcu deklaracji masz kwotę
    do zapłacenia większą o odjętą różnicę

  • 8. Data: 2005-03-19 19:50:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > płatników, ten program je odejmuje, więc konsekwentnie na końcu
    > deklaracji masz kwotę do zapłacenia większą o odjętą różnicę

    Aktualizacje chyba usunęły te problemy? Teraz jest wersja 7.04

  • 9. Data: 2005-03-20 14:11:04
    Od: "WojtekPL" <logo@[USUN TO]op.pl>

    Użytkownik "WojtekPL" <logo@[USUN TO]op.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Pisząc to liczę na rozsądne podpowiedzi Szanownej Grupy.

    <ciach>

    Dzięki wszystkim za pomoc.
    Macie rację, chyba wspólnie (ja + jakiś dziwny program) coś namieszaliśmy.
    Myślę, tak na przyszłość, korzystać z 2 róznych programów niezależnie i
    porównać wynik.

    Pozdrawiam
    WojtekPL