  • 1. Data: 2005-04-11 16:53:11
    Temat: Podatki Allegro.
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

    Witam, jaki podatek powinno sie zaplacić od sprzedawanych na Allegro
    poradników własnego autorstwa? Jaka stawka Vat? Czy taki poradnik można
    podciągnąć np. pod korepetycje (w sumie przecież mozna powiedzieć, że jest
    to swego rodzaju uczenie, a ebook jest materiałem do kursu).

    Z góry dziekuje za odpowiedź
    JAAAREK

  • 2. Data: 2005-04-12 07:44:39
    Temat: Re: Podatki Allegro.
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    > podciągnąć np. pod korepetycje (w sumie przecież mozna powiedzieć, że jest
    > to swego rodzaju uczenie, a ebook jest materiałem do kursu).

    jesli "sprzedawanie" nie jest ciagle i nie wykazuje przeslanek ze jest to
    dzialalnosc gospodarcza to powyzej kwtoy 1000zl podatek PCC chyba 3% z tego
    co pamietam, sprawdz...
    jelsi sprzedajesz w sposob ciagly to masz problem i dzialasz nieleganie!!!
    jak ktos cie podklabluje do US to poleci ci ostro po kieszeni....

    pozdr

  • 3. Data: 2005-04-12 18:19:52
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

> [...]
    > jelsi sprzedajesz w sposob ciagly to masz problem i dzialasz nieleganie!!!
    > jak ktos cie podklabluje do US to poleci ci ostro po kieszeni....

    Problem w tym, że mam zarejestrowaną działalność gospodarczą (między innymi
    ksztalcenie oraz wszelaki handel) i chcaiłbym od wszystkiego "legalnie"
    płacić wszelakie podatki (dochodowy, vat....), także od sprzedawanych an
    Allegro poradników. Stąd moje pytanie jak to robić.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-04-13 05:38:36
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "JAAAREK" <j...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płacić wszelakie podatki (dochodowy, vat....), także od sprzedawanych an
    > Allegro poradników. Stąd moje pytanie jak to robić.

    A to w czym problem?
    Wystawiać faktury a jak nie ma takiej potrzeby to ewidencjonować to jako
    "sprzedaż nieudokumentowana" i płącić od tegp podatki.
    I jeszcze jedno - jeśli sprzedakesz to osobom firzycznym to zobacz jaki
    jest Twój status w zakresie kasy fiskalnej.

  • 5. Data: 2005-04-13 07:02:07
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

> [...]
    > I jeszcze jedno - jeśli sprzedakesz to osobom firzycznym to zobacz jaki
    > jest Twój status w zakresie kasy fiskalnej.

    Problem w tym jaki Vat od takiego rodzaju usługi.
    Edukacja na przyklad jest zwolniona, a sprzedaż książek nie. Stąd moje
    pytanie.