  • 1. Data: 2007-01-13 09:58:16
    Temat: Podatek od darowizny sluzebnosci ??
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Kupuje dzialke budowlana. Mialem podpisac umowe w tamtym roku, ale nie
    mialem czasu i chcialem zrobic to w styczniu. I szok !! Weszla nowelizacja
    ustawy od spadkow i darowizn. Doszedl podatek (chyba min 12 %) od
    sluzebnosci ! Ta moja teoretyczna dzialka lezy przy drodze, ktora miala byc
    darmowo oddana dla gminy - a my mamy przez nia bezplatna sluzebnosc. Ta
    droga ma jakies 10 tys m2. No i okazuje sie, ze tzreba by liczyc wartosc
    drogi po cenach rynkowych okolicznych dzialek. Czyli wartosc drogi to jakies
    1,5 mln zl !! Czyli podatek od tego (ze chchemy przez nia jezdzic) to jak
    nic jakies 300 tys zl !! To chore i nierealne dla nikogo.
    Jak to ominac ??
    Osobiscie sa wg mnie tylko dwie drogi :
    1) wycenic taka dzialke na bardzo mala kwote - ale co ja US sie przyczepi ??
    Faktem jest ze do tej pory te drogi byly warte 0 zl - przekazywane byly
    bezplatnie gminie - wiec czemu nagle ma ta droga kosztowac 1,5 mln zl ?
    2) Ustanowic platna sluzebnosc za jakies grosze i tyle - tylko czy wtedy np
    US sie nie doczepi ze ta sluzebnosc jest wiecej warta i bedzie jak wyzej

    Fantom