  • 1. Data: 2004-01-09 16:43:57
    Temat: Początkujący - pytania:
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Pytania są pewnie dla Was proste ale dla mnie są narazie czarną magią, ]
    dlatego proszę o podstawowe informację, które pozwolą mi działać w tej
    materii.

    Opis:
    DG usługowa w zakresie serwisu elektronicznego, informatycznego
    na ryczałt + VAT; obsługa tylko firm poprzez faktury VAT.

    1. Kupując np: śrubokręt na fakture gdzie mam go wpisać??
    2. Czy Vat, który zapłaciłem kupująć w/w śrubokręt moge odliczyć??
    3. Wypożyczam samochód, który jest mi niezbedny do wykonywania DG
    i płace pewną kwote miesięcznie za ten samochód, czy musze gdzieś
    wpisać ten samochód i gdzie wpisać poniesione koszty.?
    4. Kupując paliwo do w/w samochodu, gdzie mam je wpisać i czy Vat za paliwo
    moge odliczyć?
    5. Kupując np: klocki hamulcowe (lub inne części, albo np. odmrażacz) do w/w
    samoch. gdzie
    mam je wpisać i czy Vat za te klocki moge odliczyć?
    6. Czy kupując tusz do drukarki, której nie kupiłem na firme moge sobie
    wrzucić w koszty??
    7. Korzystam ze swojej prywatnej drukarki w DG do drukowania faktur i innych
    dokumentów, czy
    koniecznie muszę ten fakt gdzieś wpisać??
    8. Czy dobrze rozumuje że musze zapłacić Vat w wysokości:
    Vat z wszystkich faktur w danym miesiącu (-)minus Vat poniesionych
    kosztów = Vat do zapłacenia!!!,
    9. do kiedy płaci się Vat jeżeli DG rozpoczełem 01.01.2004.

    Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość.

  • 2. Data: 2004-01-09 21:24:51
    Temat: Re: Początkujący - pytania:
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Jaco wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ 1. Kupując np: śrubokręt na fakture gdzie mam go wpisać??

    Jeśli to twoje narzędzie - do ew. zakupów VAT.

    >+ 2. Czy Vat, który zapłaciłem kupująć w/w śrubokręt moge odliczyć??

    Tak z zastrzeżeniem jak niżej.
    [...]
    >+ 3. Wypożyczam samochód, który jest mi niezbedny do wykonywania DG

    Jaki samochód ? Wyobraź sobie ża inaczej rozlicza się sam. osobowe
    a inaczej ciężarowe (pod warunkiem 500 kG ładowności).

    [...]
    >+ 6. Czy kupując tusz do drukarki, której nie kupiłem na firme moge sobie
    >+ wrzucić w koszty??

    Twoja drukarka ? Ja zaryzykowałem :)

    >+ 7. Korzystam ze swojej prywatnej drukarki w DG do drukowania faktur i innych
    >+ dokumentów, czy
    >+ koniecznie muszę ten fakt gdzieś wpisać??

    Nie sądzę.

    >+ 8. Czy dobrze rozumuje że musze zapłacić Vat w wysokości:
    >+ Vat z wszystkich faktur w danym miesiącu (-)minus Vat poniesionych
    >+ kosztów = Vat do zapłacenia!!!,

    Nie, bo to zależy czy masz również sprzedaż zwolnioną. Przeszukaj
    grupę pod kątem hasła "proporcja sprzedaży".
    Jeśli masz tylko sprzedaż oVATowaną - to tak.

    >+ 9. do kiedy płaci się Vat jeżeli DG rozpoczełem 01.01.2004.

    25 lutego.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-09 23:38:24
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Jaco wrote:

    > Opis:
    > DG usługowa w zakresie serwisu elektronicznego, informatycznego
    > na ryczałt + VAT; obsługa tylko firm poprzez faktury VAT.

    A poczytałeś sobie obowiązujące od początku tego roku wyłączenia z
    ryczałtu???

    Poza tym, większość dalszych pytań sugerowałaby raczej KPiR....

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 4. Data: 2004-01-10 00:01:03
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    > A poczytałeś sobie obowiązujące od początku tego roku wyłączenia z
    > ryczałtu???
    a gdzie moge o tym poczytać??

    > Poza tym, większość dalszych pytań sugerowałaby raczej KPiR....
    ja mam ryczałt.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-10 00:05:45
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Jaki samochód ? Wyobraź sobie ża inaczej rozlicza się sam. osobowe
    > a inaczej ciężarowe (pod warunkiem 500 kG ładowności).
    625kG, w dowodzie wpisane jest że ciężarowy.

    > Twoja drukarka ?
    Ojca..

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-01-10 08:03:36
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Jaco wrote:

    > a gdzie moge o tym poczytać??
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jedn
    ostka&akt=nr16832090&ver=-1&jedn=-1

    Załącznik nr II. Sporo się od tego roku zmienia, zresztą ustawa jest
    krótka i można poczytać ;))

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 7. Data: 2004-01-10 08:47:12
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ja mam ryczałt.

    Jeśli masz "ryczałt". to o jakim wrzucaniu w koszty myślisz ?
    Gdzie zamierzasz je wpisać w ewidencji przychodów ????
    Zwróć uwagę, że wszelkie zakupy to raczej wydatki, a nie przychody....

    Tomek

  • 8. Data: 2004-01-10 11:54:51
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli masz "ryczałt". to o jakim wrzucaniu w koszty myślisz ?
    > Gdzie zamierzasz je wpisać w ewidencji przychodów ????
    > Zwróć uwagę, że wszelkie zakupy to raczej wydatki, a nie przychody....
    w ryczałcie jest coś takiego jak rejest zakupów, i chyba tam powinienem
    wpisać
    "śrubokręt który kupiłem" bo w sumie za jego pomocą wykonuje
    usługi na które wystawiam fakture, więc chyba Vat z faktury zakupu tego
    śrubokręta moge odjąć od Vatu który mam zapłacić (suma wszystkich
    wystawionych faktur).

    sam dokładnie nie wiem więc pytam.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-01-10 12:22:55
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > usługi na które wystawiam fakture, więc chyba Vat z faktury zakupu tego
    > śrubokręta moge odjąć od Vatu który mam zapłacić (suma wszystkich

    Odliczanie VAT nie ma nic wspólnego z "wrzucaniem w koszty"...

  • 10. Data: 2004-01-10 12:39:57
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hrabia Mol" <kumor@_wytnij_.tarman.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    =-1&jedn=-1

    > Załącznik nr II. Sporo się od tego roku zmienia, zresztą ustawa jest
    przeczytałem i jest jeden punkt który mnie intryguje!!

    Nie wiem czy dobrze rozumie treść tej ustawy że wykonując np: "Usługi
    reklamowe"(zał.nr 2 lp.17) (bardzo żadko)
    a będąc na ryczałcie nie mogę tego wykonywać!! czy poprostu muszę zapłacić
    większy podatek od tej usługi a nie 8,5% do której sie
    zaliczam???

    Dodam że deklarację o wyborze formy opodatkowania w formie ryczałtu
    złożyłem 31.12.2003, czy wtedy także dotyczy mnie ta ustawa???