eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT 37- a renta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2003-04-24 06:05:27
    Temat: PIT 37- a renta
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

    Witam Państwa
    Ponownie bardzo proszę o pomoc szanownych grupowiczów.

    Mam taki problem:
    Osoba pobierająca rentę z ZUS otrzymała pit 40A ( 11A zsostało na picie
    skreslone ) jednocześnie jest zatrudniona na etacie i otrzymała PIT 11.
    z tytułu obu dochodów została zastosowana ulga podatkowa ( 518,16 zł )
    teraz wychodzi, że musi dopłacić ponad 500 zł. Czy to jest prawidłowo?
    Czy rozlicza się z pitu 40A z ZUSu?
    Czy jeżeli by zaznaczyła u pracodawcy w PICie 2, że pobiera rentę to
    pracodawca nie odliczałby ulgi???
    Proszę o pomoc

    Dziękuję

    Adrianna



  • 2. Data: 2003-04-24 06:13:23
    Temat: Re: PIT 37- a renta
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>


    Użytkownik "Adii" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:b87urh$3b8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam Państwa
    > Ponownie bardzo proszę o pomoc szanownych grupowiczów.
    >
    > Mam taki problem:
    > Osoba pobierająca rentę z ZUS otrzymała pit 40A ( 11A zsostało na picie
    > skreslone ) jednocześnie jest zatrudniona na etacie i otrzymała PIT 11.
    > z tytułu obu dochodów została zastosowana ulga podatkowa ( 518,16 zł )
    > teraz wychodzi, że musi dopłacić ponad 500 zł. Czy to jest prawidłowo?
    > Czy rozlicza się z pitu 40A z ZUSu?
    > Czy jeżeli by zaznaczyła u pracodawcy w PICie 2, że pobiera rentę to
    > pracodawca nie odliczałby ulgi???
    > Proszę o pomoc
    >
    > Dziękuję
    >
    > Adrianna
    -----------------------------------
    Osoba musi sporządzić pit roczny łącząc oba tytuły jeśli miała dwie ulgi
    sposowane musi je oddać.A teraz złożyć w firmie inrformacjie że ma stosowaną
    ulge z tytułu renty
    Wiola



  • 3. Data: 2003-04-24 07:41:29
    Temat: Re: PIT 37- a renta
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
    > Użytkownik "Adii" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    >>Osoba pobierająca rentę z ZUS otrzymała pit 40A ( 11A zsostało na picie
    >>skreslone ) jednocześnie jest zatrudniona na etacie i otrzymała PIT 11.
    >>z tytułu obu dochodów została zastosowana ulga podatkowa ( 518,16 zł )
    >>teraz wychodzi, że musi dopłacić ponad 500 zł. Czy to jest prawidłowo?
    > -----------------------------------
    >
    > Osoba musi sporządzić pit roczny łącząc oba tytuły jeśli miała dwie ulgi
    > sposowane musi je oddać.A teraz złożyć w firmie inrformacjie że ma stosowaną
    > ulge z tytułu renty

    Swoja drogą skoro temu komuś odliczano ulge na etacie, to znaczy że
    złozył PIT-2 a to znaczy że poświadczyła nieprawę (albo nie czytał co
    podpisuje a to równie naganne).
    Na PIT-2 oświadcza się m. in że "nie otrzymuję renty ani emerytury".
    Miał rentę, podpisał że nie ma - skłamał, sam sobie winien.

    Maddy bezlitosna...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl


  • 4. Data: 2003-04-24 12:15:57
    Temat: Re: PIT 37- a renta
    Od: "KK" <p...@g...pl>


    "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> wrote in message
    news:b87v3r$4u7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "Adii" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > news:b87urh$3b8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > Witam Państwa
    > > Ponownie bardzo proszę o pomoc szanownych grupowiczów.
    > >
    > > Mam taki problem:
    > > Osoba pobierająca rentę z ZUS otrzymała pit 40A ( 11A zsostało na picie
    > > skreslone ) jednocześnie jest zatrudniona na etacie i otrzymała PIT 11.
    > > z tytułu obu dochodów została zastosowana ulga podatkowa ( 518,16 zł )
    > > teraz wychodzi, że musi dopłacić ponad 500 zł. Czy to jest prawidłowo?

    Bo w firmie nie powiedziała, że pobiera rentę, wtedy by jej nie liczyli
    ulgi. Teraz niestety tą jedną trzeba oddać.

    > > Czy rozlicza się z pitu 40A z ZUSu?

    Wypełnia normalnie pit-37.
    W pit-40a na samym dole trzeciej (bodajże) strony jest rubryczka, która jest
    zatytułowana jakoś tak: dane do samodzielnego rozlczenia się z US.
    Może róznić się o z tymi tabelkami wcześniejszymi.
    Te dane wpisać normalnie do pit-37 w miejscu na renty.
    pit-11 wpisać w wiersz dotyczący umowy o pracę.
    Podsumować i oddać co się należy. :-)
    Ponieważ pit-37 będzie z datą późniejszą niż pit-40a, więc US rozliczy na
    podstawie pit-37.



    > > Czy jeżeli by zaznaczyła u pracodawcy w PICie 2, że pobiera rentę to
    > > pracodawca nie odliczałby ulgi???
    Tak


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1