  • 1. Data: 2002-04-24 07:00:06
    Temat: PIT 36 i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Witam
    Nie mam jasnosci w przypadku placonych skladek na ubezpieczenie zdrowotne. W
    2001 pracowalem na etat oraz prowadzilem dzialalnosc (KPiR). W dzialalnosci
    za 2001 rok odnotowalem strate. Oczywiscie caly rok placilem skladki za
    ubezpieczenie zdrowotne.
    Czy te zaplacone skladki za ubezp. zdrowotne w dzialalnosci mam takze
    wliczyc do pozycji "Skladki na ubezpieczenia spoleczne"? (nawet jezeli byla
    strata?). W jakim artykule w Rzepie napisano, ze tak, ale cos mi tutaj nie
    pasuje.

    Mirek

  • 2. Data: 2002-04-24 10:54:46
    Temat: Re: PIT 36 i ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Użytkownik "mirro" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    byla
    > strata?). W jakim artykule w Rzepie napisano, ze tak, ale cos mi tutaj nie

    [ciach]

    Zapomnialem dodac, ze rozliczam sie z moja kochana zona (jezeli cokolwiek to
    zmienia)
    Mirek

  • 3. Data: 2002-04-24 12:27:34
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    nie pasuje?

    płaciłes składki, więc je wpisujesz.

    pozdr
    Jola

  • 4. Data: 2002-04-24 12:40:26
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jolanta B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie pasuje?
    >
    > płaciłes składki, więc je wpisujesz.
    >
    > pozdr
    > Jola

    No nie. W porzadku. Nawet sie ciesze. Nawet bardzo. Zaluje tylko, ze nie
    wzialem sie za to miesiac temu
    Ale to juz taka tradycja (nowa i na dodatek swiecka)

    Mirek

  • 5. Data: 2002-04-24 13:08:55
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik "mirro" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    ubezpieczenie zdrowotne.
    [...]
    (nawet jezeli
    > byla
    Skladki zdrowotne odliczasz od podatku. Jezeli rozliczasz sie z
    "malzonka podatnika" (dziwne sformulowanie, bo malzonka podatnika
    tez jest podatnikiem, a Ty malzonkiem podatnika takze) to, mimo
    straty, jakis podatek wyniknie. I te, obojga, skladki mozna
    odliczyc (do wysokosci podatku, nie wiecej). Jezelibys sie
    rozliczal sam, to z powodu "ujemnego podatku" (strata) nie
    moglbys niczego on niego odliczac. Mam nadzieje ze sie nie myle -
    nie mialem jeszcze takiej sytuacji, a ksiegowym nie jestem.
    Sprawdz to poza tym w US.
    WSm

  • 6. Data: 2002-04-24 13:35:36
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

> [...]
    > moglbys niczego on niego odliczac. Mam nadzieje ze sie nie myle -
    > nie mialem jeszcze takiej sytuacji, a ksiegowym nie jestem.

    dzieki za odpowiedz
    Mirek

  • 7. Data: 2002-04-24 21:06:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Jolanta B wrote:

    >+ nie pasuje?

    Nie pasuje.

    >+ płaciłes składki, więc je wpisujesz.

    Ale nie tu ! W innym polu.

    A w kwestii formalnej: jakby odpowiedź była POD cytatem to
    byłoby ławiej odpowiadać na nią !

> [...]
    >+ > wliczyc do pozycji "Skladki na ubezpieczenia spoleczne"? (nawet jezeli

    Nie, bo to są INNE składki - ZUS jest tylko pośrednikiem;
    przecież w PIT-3* jest stosowne pole na odliczanie składek
    zdrowotnych :) (skoro zona zarobiła... :))

    Pozdrowienia, Gotfryd