  • 1. Data: 2005-04-11 21:37:44
    Temat: Opóźnienie w płatności ZUS - konsekwencje?
    Od: "Andrzej" <a...@a...pl.ds>

    Witam,

    Całkowicie zapomniałem o terminie płatności składki ZUS (jednoosobowa DG).
    Uczynię to w dniu jutrzejszym,a zatem 1 dzień po terminie (10/03 przypadał w
    niedzielę). Czy 1-dniowy pośłizg w płatności może spowodować jakiś problem
    ze strony tej wspaniałej instytucji?
    Dziękuję za informację.

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-04-11 22:27:50
    Temat: Re: Opóźnienie w płatności ZUS - konsekwencje?
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@a...pl.ds> napisał w wiadomości
> [...]
    > niedzielę). Czy 1-dniowy pośłizg w płatności może spowodować jakiś problem

    tylko jeden... wygaśnięcie dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego
    jeżeli płacisz i masz zamiar chorować w ciągu następnych 6 mc
    to szybko napisz wniosek o przywrócenie terminu z "mądrym" powodem
    jeżeli nie jesteś ubezpieczony albo nie zamierzasz chorować
    (ale któż to wie ?) to olej...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2005-04-12 10:04:37
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

> [...]

    > niedzielę). Czy 1-dniowy pośłizg w płatności może spowodować jakiś problem

    Jesli nie zalezy Ci na ubezpieczeniu to mozna olac. Nawet jak przez
    rok nie zaplacisz, to sie nie doczepia, bo ZUS ma potezny balagan.
    Tracisz tylko prawo do bezplatnych (?!) leczen i tego typu bzdur.

    Neko

  • 4. Data: 2005-04-12 13:56:11
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli nie zalezy Ci na ubezpieczeniu to mozna olac. Nawet jak przez
    > rok nie zaplacisz, to sie nie doczepia, bo ZUS ma potezny balagan.
    > Tracisz tylko prawo do bezplatnych (?!) leczen i tego typu bzdur.

    A jak zachoruje, to będzie płacił ZUS w pełnej wyskokości.
    (bo nie jest ubezpiezony od "niepłacenia")

    BAH

  • 5. Data: 2005-04-12 14:06:32
    Od: "PeTe" <p...@t...poczta.onet.pl>

    > Jesli nie zalezy Ci na ubezpieczeniu to mozna olac. Nawet jak przez
    > rok nie zaplacisz, to sie nie doczepia, bo ZUS ma potezny balagan.
    > Tracisz tylko prawo do bezplatnych (?!) leczen i tego typu bzdur.

    A co jak ktoś ma 1-osobową DG i pracuje na pełen etat w firmie kóra opłaca
    mu pełny ZUS? Też traci ?

    PeTe

  • 6. Data: 2005-04-12 16:25:38
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > to szybko napisz wniosek o przywrócenie terminu z "mądrym" powodem
    > jeżeli nie jesteś ubezpieczony albo nie zamierzasz chorować

    Chyba nie do końca prawdę piszesz...
    Chorobowe wygasa automatycznie po zawaleniu terminu. Natomiast nie włącza
    się od nowa ani po 6 miesiącach ani nigdy.
    Dopiero po podaniu o przywróceniu terminu ale o tym decyduje dyrektor
    oddziału zus (chociaż nie wiem skąd takie przywileje).

    PawełJ

  • 7. Data: 2005-04-12 16:26:41
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Jesli nie zalezy Ci na ubezpieczeniu to mozna olac. Nawet jak przez
    > rok nie zaplacisz, to sie nie doczepia, bo ZUS ma potezny balagan.
    > Tracisz tylko prawo do bezplatnych (?!) leczen i tego typu bzdur.

    A jesteś pewny?
    Wg mnie nie tracisz ubezpieczenia w nfz bo chyba o tym piszesz.

    PawełJ

  • 8. Data: 2005-04-12 18:21:17
    Od: "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl>

    A nie jest tak że jeśli termin zapłaty składki przypada w niedzielę lub inny
    dzień ustawowo wolny od pracy to można ją opłacić w poniedziałek?

    Mariusz

  • 9. Data: 2005-04-12 22:47:24
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    >A nie jest tak że jeśli termin zapłaty składki przypada w niedzielę lub inny dzień
    ustawowo wolny
    >od pracy to można ją opłacić w poniedziałek?

    zgadza się, tylko Andrzej pisał to w poniedziałek po g.23...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 10. Data: 2005-04-12 22:49:18
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Chyba nie do końca prawdę piszesz...
    > Chorobowe wygasa automatycznie po zawaleniu terminu. Natomiast nie włącza się od
    nowa ani po 6
    > miesiącach ani nigdy.

    a jesteś tego pewien ?
    może zasięgniesz wiadomości u "źródła" ?

    ZUS czasem zmienia sposób postępowania :)

    pozdr. Darek SP2BZW