  • 1. Data: 2008-05-12 15:19:32
    Temat: Opłaty akcyzy itp - sprowadzenie auta z zagranicy na działalnośc Gospodarczą
    Od: "Jan Kowalski" <u...@o...pl>

    Witam.
    Chcialem sprowadzic auto z zagranicy (Niemcy ) i zarejestrowac
    w kraju na dzialalnosc gospodarcza. Jak powinna przebiegac prawidlowa
    procedura rejestracyjna ?
    A co sie z tym wiaze , oplata akcyzowa ew podatki itp.

    Czy zanizanie ceny auta ma tu jakis sens ?
    Auto kosztuje 7000 EUR pojemnosc ponizej 2000 cm3.

    Czy od podanej kwoty bede musial oplacic VAT ? w Polsce.
    Zakup w niemczech z autohaus-u lub od osoby prywatnej.

    Prosze o pomoc linki z aktualnymi danymi.
    W sieci wprawdzie znalazlem sporo artow, ale nie wiem czy sa aktualnie
    obowiazujace.

  • 2. Data: 2008-05-14 21:24:15
    Od: "opozycjaRP.pl" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy od podanej kwoty bede musial oplacic VAT ? w Polsce.
    > Zakup w niemczech z autohaus-u lub od osoby prywatnej.

    ZANIZANIE NIE MA ZADNEGO SENSU
    akcyza to 3,1% wiec zaplacisz cale 217 Euro - oplaca sie kombinowac ? chyba
    nie.

    vat placisz wtedy jesli auto ma mniej niz pol roku i mniej niz 6000 km na
    liczniku - o ile jestes osoba prywatna.
    ale skoro chcesz kupic na firme - musisz posiadac nio eu , wtedy zaplacisz
    kwote netto za granica, w polsce uregulujesz vat
    poza tym po co masz zanizac kwote skoro chcesz auto zarejestrowac na firme ?
    mniejsza faktura - mniej kosztow do odliczenia
    pozdr