  • 1. Data: 2003-10-18 12:19:47
    Temat: Samochód a DG
    Od: Michal <j...@s...waw.pl>

    Witam,
    planuje zakup zamochodu - sprzedawca jest spolka z o.o. - dostane na
    niego fakture. Teraz dylemat:
    wziac go na DG partnerki czy na siebie (ona nie ma zadnych znizek, ja
    juz dosc istotne).
    czy i w jaki sposob w kazdym z tych przypadkow bede mogl odzyskac VAT
    od zakupu?
    czy jest szansa na odzyskiwanie VATu z paliwa (benzyna)?

    Amortyzacja w DG bylaby 5 letnia, czy ze wzgledu na fakt iz auto nie
    jest nowe krotsza?

    Z gory dziekuje za info.

    Michal H. Chrominski <mchrom (at) sgh.waw.pl>

  • 2. Data: 2003-10-18 20:18:58
    Temat: Re: Samochód a DG
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "Michal" <j...@s...waw.pl> napisal w wiadomosci
[...]

    Jezli auto ma homolagce fabryczna , a Twoja partnerka prowdzi DG i jest
    Vat-owcem
    a ty nie prowadzisz DG to odpowiedz wydaje sie jednoznaczna, wez oczywiscie
    na nia.
    Jesli chodzi o znizki, masz na mysli oczywiscie AC+OC, zadzwon do PZU , maja
    tam fajne pakiety dla ludzi kupujacyh auto z faktura (na za autko które
    kosztuje 30000 brutto,
    zaplacisz za OC + AC okolo 1250 zl)

    Amortyzacja w DG bylaby 5 letnia, czy ze wzgledu na fakt iz auto nie
    jest nowe krotsza?

    Amortyzacja auta uzywanego 2,5 roku.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-18 22:51:11
    Od: Michal <j...@s...waw.pl>

    Dnia Sat, 18 Oct 2003 22:18:58 +0200, "Air Lord" <a...@o...pl>
    napisal:

> [...]
    >Vat-owcem
    >a ty nie prowadzisz DG to odpowiedz wydaje sie jednoznaczna, wez oczywiscie

    uscislenie - jest to samochod osobowy.

    Michal H. Chrominski <mchrom (at) sgh.waw.pl>

  • 4. Data: 2003-10-22 13:25:21
    Temat: Odp: Samochód a DG
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik Michal <j...@s...waw.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:a...@4...com..
    .
    napisal:

> [...]
    >Vat-owcem
    >a ty nie prowadzisz DG to odpowiedz wydaje sie jednoznaczna, wez oczywiscie

    -przy zakupie samochodu osobowego nie ma sie prawa do zwrotu VAT, równiez od
    zakupu paliwa/ benzyny/ nie odzyskasz VAT , ale podatek naliczony od
    zakupionego paliwa bedzie twoim kosztem.
    Pozdrawiam RENIA
    Michal H. Chrominski <mchrom (at) sgh.waw.pl>