  • 1. Data: 2005-01-07 07:04:36
    Temat: Płatnik - prośba o pomoc
    Od: "HANIA" <h...@g...pl>

    Kilka dni temu zaczął mi dziwnie nawalać Płatnik tzn. nie chciał tworzyć nowych
    zestawów, albo zapisywać dokumentów. Czasem na chwilę pomagało ponowne
    uruchomienie komputera, ale po chwili dalej szwankował.
    Okazało się, że dysk w komputerze wysiada i poradzono mi jak najszybciej
    skopiować z tego dysku bazę danych. Tak też zrobiłam. Dysk wpięłam do innego
    komputera skopiowałam bazę danych na płytkę. Następnie na zupełnie innym
    komputerze zainstalowałam Płatnika, skopiowałam bazę danych i niestety ta baza
    wygląda na uszkodzoną. Płatnik ją widzi, ale jak chcę tworzyć nowe dokumenty to
    wyskakuje komunikat, że program nie może zapisać tego rekordu. Zresztą ten
    komunikat wyskakuje przy próbie zamknięcia każdego dokumentu, czy zestawu.
    Napiszcie proszę, czy jest jakiś sposób na naprawienie tego???
    Będę wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam
    Hania

  • 2. Data: 2005-01-07 07:14:39
    Temat: Re: Płatnik - prośba o pomoc
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Napiszcie proszę, czy jest jakiś sposób na naprawienie tego???

    Jeżeli faktycznie baza się uszkodziła to raczej nie
    zapisz wszystkie zestawy do pliku - kazdy z osobna. Zapisz do pliku
    certyfikat. zainstaluj od nowa płatnika z nową bazą. Zrób zasilenie
    inicjalne. i bedziesz mieć wszystko ok.

    A najpierw spróbuj poszukać na grupie pl.comp.bazy-danych opisu jak naprawić
    mdac 2.7

    PawełJ

  • 3. Data: 2005-01-07 07:21:13
    Temat: Odp: Płatnik - prośba o pomoc
    Od: "HANIA" <h...@g...pl>

> [...]
    > zapisz wszystkie zestawy do pliku - kazdy z osobna. Zapisz do pliku
    > certyfikat. zainstaluj od nowa płatnika z nową bazą. Zrób zasilenie

    A jak zapisać dane płatnika do pliku? To dla mnie ważne bo jest ich z
    30?
    Pozdrawiam
    Hania

  • 4. Data: 2005-01-07 08:14:34
    Od: "Andrew" <b...@o...nospam.pl>

    A ja bym najpierw posprawdzał atrybuty plików bazy. Kopiowanie na cd ma to
    do siebie że zmienia atrybuty na "tylko do odczytu". A po skopiowaniu
    ponownym na dysk nie zmienia ich. Kliknij prawym przyciskiem myszy na plik
    bazy, i wybierz właściwości, jeśli jest "zaptaszone" tylko do odczytu to
    odptasz. Może pomóc
    Andrew

  • 5. Data: 2005-01-07 08:21:36
    Od: "HANIA" <h...@g...pl>

    > A ja bym najpierw posprawdzał atrybuty plików bazy. Kopiowanie na cd ma to
    > do siebie że zmienia atrybuty na "tylko do odczytu".

    Już to przerabiałam. Jak było zaznaczone "tylko do odczytu" to Płatnik nie
    chciał otwierać bazy.
    Hania

  • 6. Data: 2005-01-07 16:10:22
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > A jak zapisać dane płatnika do pliku? To dla mnie ważne bo jest ich z
    > 30?
    30 płatników? Bez kopii?
    Niestety ale cię zmartwię. Trzeba to robić zestaw po zestawie.
    Z zestawów wysłanych. na zestawie prawy klawisz myszy i tam jest.
    Zrób jednogo płatnika całego potem drugiego itd. Nazwami zestawów nie masz
    się co przejmować tylko przyjżyj się przy zmianie płatnika czy nie daje
    drugi raz tej smaej nazwy - bo zapisując pod tą samą nazwą kasuje stary plik
    ale nie informuje o tym.
    Potem w nowym płatniku zró zasilanie inicjalne. Możesz wybrać wszystkie
    pliki na raz nawet dla wszystkich płatników.

    PawełJ