  • 11. Data: 2003-09-18 11:41:03
    Temat: [OT] nie odliczam VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Powiedzmy, że kupiłem 10 płyt CD-R, których
    > użyję do "produkcji" oprogramowania. Nie chcę odliczać od nich VATu
    > (ani przenosić go na następny miesiąc).

    Pytanie do Michała:
    po jaką cholerę zostałeś płatnikiem VAT?
    Żeby dopłacać do interesu?

  • 12. Data: 2003-09-18 12:49:35
    Temat: Re: Ewidencja zakupów VAT, a faktura od której nie odliczam VAT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > A gdzie tam był cos na temat tego że to środek trwały?

    Cos mi sie musialo niezle pochrzanic. ;-) Sorka

    Adam

  • 13. Data: 2003-09-18 13:00:13
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Oczywiście się czepiam ;)
    > Konkretnie - tego że pytający wyraźnie pisał, że "chce zaliczyć
    > w koszt". Wobec propozycji "zbierania do produkcji ŚT" nawet
    > pytanie czy to np. nie był smar jest bezprzedmiotowe :)

    Jeszcze chyba stresy po udanej obronie pracy dyplomowej mnie trzymaja. ;-)
    Mysle ze wsztymam sie z wypowiedziami jakis czas. Lepiej nic nie pisac niz
    pisac takie bzdury jak ja.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2003-09-18 13:12:54
    Temat: Re: [OT] nie odliczam VAT
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "cef" <c...@i...pl> napisał:

    > Pytanie do Michała:
    > po jaką cholerę zostałeś płatnikiem VAT?
    > Żeby dopłacać do interesu?

    Mam stawke 0% wiec na razie nie dokładam. Jeśli występuję o zwrot VAT
    to straszą mnie kontrolą. Na razie wychodzą same małe zwroty, więc się
    nie będę niepotrzebnie stresował. Prowadzę DG od niedawna i na razie,
    jak mam jechać do US to blady strach na mnie pada - może mi kiedyś
    przejdzie. Jak będzie coś większego to wystąpię o zwrot, tak sobie
    obiecuję...

    Podpisano,
    Zastraszony Michu B.

  • 15. Data: 2003-09-18 14:23:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam stawke 0% wiec na razie nie dokładam.

    Ale jak rezygnujesz z odliczenia
    (a tak zrozumiałem), to tracisz.

> [...]
    > jak mam jechać do US to blady strach na mnie pada - może mi kiedyś
    > przejdzie. Jak będzie coś większego to wystąpię o zwrot, tak sobie

    Przyzwyczajaj US do małych zwrotów.
    Masz prawo.
    Lepiej teraz niż się póxniej stresować.

  • 16. Data: 2003-09-18 17:26:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, Adamski wrote:
    [...]
    >+ Jeszcze chyba stresy po udanej obronie pracy dyplomowej mnie trzymaja. ;-)

    Rozumiem że gratulujemy :)
    I tylko z braku "fizycznego kontaktu" RiR ci ujdzie na sucho ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-09-18 17:33:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, mb wrote:

> [...]
    >+ > Żeby dopłacać do interesu?
    >+
    >+ Mam stawke 0% wiec na razie nie dokładam.

    Jak to nie ? Nie odliczając VATu zapłaconego...

    >+ Jeśli występuję o zwrot VAT
    >+ to straszą mnie kontrolą.

    To ci już pisali: weź i "pomocniczo" wygeneruj obrót
    z 22% VAT, będzie co "wtopić". Nie wiem, sprzęt AGD,
    komputery, cokolwiek (na czym mało się zarabia :>)
    - kupisz w hurtowni PCta dla znajomych, sprzedasz
    z niewielką prowizją - i VAT ci zostanie w kasie.

    [...]
    >+ nie będę niepotrzebnie stresował. Prowadzę DG od niedawna i na razie,
    >+ jak mam jechać do US to blady strach na mnie pada

    No, ty sobie wyobraź jak ja pół roku po rozpoczęciu dostałem
    wezwanie do karnoskarbowego z listą paragrafów KKS :>

    Okazało się że skutecznie pomieszałem daty: ponieważ
    rozpoczynałem później niż w terminie deklarowanym
    w EDG, *i* jedna z dat podanych na którymś zgłoszeniu
    "wstrzeliła się" (błąd, bywa) między "zgłoszenie"
    a "faktyczne rozpoczęcie" to "byłem podejrzany o prowadzenie
    bez dopełnienia..." - ale to się wyjasniło dopiero jak
    poszedłem :> !

    [...]
    >+ Podpisano,
    >+ Zastraszony Michu B.

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-09-19 08:14:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Jak to nie ? Nie odliczając VATu zapłaconego...

    Alez drogi godfrydzie..
    Czyzbyc zapomnial, ze odliczenie VAT naliczonego jest PRZYWILEJEM
    podatnika a nie obowiazkiem ?

    Czemu nie odpowiesz czlowiekowi ze to jego prawo nie odliczyc ?

    > To ci już pisali: weź i "pomocniczo" wygeneruj obrót
    > z 22% VAT, będzie co "wtopić".

    Moze czlowiek po prostu nie ma tego we wpisie do ewidencji..

    A poza tym masz racje...

    nie odliczanie VAT chcocjest przywilejem rodzi strate..
    zwlaszcza ze oprocz tych paru CD pewnie wczesniej czy pozniej
    jakies "owatowane" zakupy beda...(chocby modernizacja komputera...)

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-09-19 09:29:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+
    >+ Alez drogi godfrydzie..
    >+ Czyzbyc zapomnial, ze odliczenie VAT naliczonego jest PRZYWILEJEM

    ;)
    Nie sądzisz chyba... :)

    >+ Czemu nie odpowiesz czlowiekowi ze to jego prawo nie odliczyc ?

    Przecież nie odniosłem się do tej kwestii.
    Interesował mnie wyłącznie aspekt taki, że nieodliczony pomimo
    że przepisy pozwalają VAT - mimo że "legalnie nieodliczony" - nie
    jest nawet KUP :)

    [...]
> [...]
    >+ > z 22% VAT, będzie co "wtopić".
    >+
    >+ Moze czlowiek po prostu nie ma tego we wpisie do ewidencji..

    Znaczy: "wróć do dyskusji czy mogę sprzedawać pietruszkę
    skoro nie mam we wpisie" ? :)

    >+ A poza tym masz racje...

    :)
    Widać przy dzisiejszej pogodzie wszystkich czepliwość
    nachodzi :) Chyba się wyniosę nim też komuś dogryzę ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd