  • 21. Data: 2011-08-18 08:02:25
    Temat: Re: Fakturowanie złożonej usługi
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 18 Aug 2011 08:32:01 +0200, Elab <e...@p...onet.pl>
    wrote:

    >nie sprawdza (jeszcze ???? ) , ale ... np. kupując dany komputer (jako
    >całość) bez certyfikatu CE, każdy klient moim zdaniem ma każdą sprawę
    >wygraną w sądzie w sprawach gwarancyjnych lub np. przy stracie danych ...

    dla mnie związek między brakiem papierka a utratą danych jest mocno
    wątpliwy.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-08-18 08:34:55
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Ale z braku "powinności" zastosowanie ma bardzo ogólny
    > przepis art.6 Kodeksu Cywilnego.

    Ja wiem że Ty lubisz Kodeks Cywilny, ale ja bym go nie "wpychał" na siłę
    do postępowania kontrolnego które może się skończyć karą 100kEUR OIDP.
    Jak już UKE, UOKiK czy kto to kontroluje wpadnie o 6:00 to raczej Ty
    będziesz musiał wykazywać że te kondensatory są poprawnie przylutowane.

    Tomek

  • 23. Data: 2011-08-18 08:38:35
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 16.08.2011 15:37, jureq wrote:

    > Jeśli prowadzisz pełną księgowość, to masz obowiązek "prowadzić magazyn".
    > Jeśli KPiR lub jesteś na jakimś ryczałcie nie masz takiego obowiązku. Co
    > nie oznacza, ze przy kontroli nie padnie pytanie co się z danym zakupem
    > stało. W wypadku kołków czy wkrętów wystarczy zazwyczaj np odpowiedź:
    > "Przy instalacji sieci elektrycznej zużywam średnio 4 kołki na metr
    > sieci, tu są kosztorysy wykonanych sieci a tu faktury za ich wykonanie"

    Przy czym to "średnio" to raczej zawyżone średnio powinno być - bo potem
    może być ciężko je obniżyć gdy już zarzucą nierzetelności KPiR.
    Innymi słowy operowanie podczas kontroli konkretnymi liczbami "z głowy"
    może być niebezpieczne.

    Tomek

  • 24. Data: 2011-08-18 08:46:20
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak już UKE, UOKiK czy kto to kontroluje wpadnie o 6:00 to raczej Ty
    > będziesz musiał wykazywać że te kondensatory są poprawnie przylutowane.

    ja znam osobiście przypadek, że urząd celny zakwestionował znaczki CE
    elektroniki z chin ( aby było śmiesznie zrobił to już po odprawie ) i
    cała partia towaru trzymana była przez około rok na składzie celnym do
    wyjaśnienia ( a tylko same opłaty za trzymanie na składzie ...przerosły
    kilkakrotnie wartość urządzeń ), więc te .... CE to nie takie wcale hop
    siup. Po czym okazało się że towar spełnia CE i urząd celny oddał towar,
    nie mówiąc nawet przy tym słowa przepraszam.

  • 25. Data: 2011-08-18 09:35:36
    Temat: OT, grafika PC, bylo: Fakturowanie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2011, mvoicem wrote:

    > Ciekawy temat, mógłbyś rzucić jakimś linkiem bądź rozwinąć?

    Nie ma czego rozwijać, dajmy na to:
    http://www.google.pl/#q=wycišć+filtr+karty+grafiki&p
    bx=1&oq=wycišć+filtr+karty+grafiki
    ...i znajdujesz "Wylutowywanie filtrów - Dzikie.NET":
    http://www.dzikie.net/index.php?art=filtry
    ze szczegółowym opisem gdzie przyłożyć scyzoryk :) (ale zlokalizowanie
    filtrów nie wymaga dużego doświadczenia, co najwyżej pewne doświadczenie
    w lutowaniu jest przydatne żeby nie "popalić" ścieżek).
    Całkiem sporo powinno również leżeć w starszych archiwach .foto.cyfrowa
    tudzież grup "graficznych" - starszych, bo to domena ludzi zdecydowanie
    walczących o ostrość a nie zadowalających się "przeciętną" oraz
    jak wyżej napisałem stosowania analoga, więc dziś *z nich* nikt już
    z tym problemem nie walczy.
    Niemniej moja ostatnia karta ze złączem AGP też była (jeszcze)
    "analogowa" (złącze VGA) i zaraz po upływie gwaracji została pocięta.

    BTW: gość opisując metodę z połączeniem przewodem nie zaznaczył bardzo
    ważnej rzeczy. Prędkość fali e-m *w kablu* to ledwo jakieś 60 Mm/s,
    z apelem żeby nie stosować jednostek warunkowo dopuszczonych ;) (znaczy
    chodzi o to że "Mm" jest legalnym określeniem na milę morską, co
    przypadkiem koliduje z megametrem).
    Jak przy dużej rozdzielczości nie chcemy mieć rozjazdu kolorów, czyli
    powiedzmy nie więcej niż 1/4 rozmiaru piksela, to wypada się "trochę"
    sprężyć z dokładnością przycinania tych przewodów.
    Można skorygować głębokością wpuszczenia końców w lutowie.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-08-18 09:55:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011, tomek wrote:

    > Ja wiem że Ty lubisz Kodeks Cywilny, ale ja bym go nie "wpychał" na siłę do
    > postępowania kontrolnego które może się skończyć karą 100kEUR OIDP.

    W przypadku kiedy w rachubę wchodzi *kara*, sprawa ma się o tyle
    inaczej, że obowiązuje domniemanie niewinności.
    Problemem jest "prawnie dopuszczalne" wyrządzanie szkód przy
    postępowaniu karnym i administracyjnym (w tym podatkowym), o czym
    napisał Elab, a niestety w .pl ma miejsce.

    > Jak już
    > UKE, UOKiK czy kto to kontroluje wpadnie o 6:00 to raczej Ty będziesz musiał
    > wykazywać że te kondensatory są poprawnie przylutowane.

    Tylko o ile jakiś przepis działa w tę stronę, a nie konieczności
    wykazania przez zainteresowaną instytucję że *nie* są poprawnie
    i tak dalej.
    Z zastrzeżeniem wyżej :[

    pzdr, Gotfryd