  • 11. Data: 2010-05-20 15:27:14
    Temat: Re: zaokraglanie kwot
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 20-05-2010 09:30, Maddy pisze:

    > Zawsze mnie zaskakuje łatwość, z jaką niektórzy uznają, że wszyscy mają
    > w firmie jeden komputer i góra trzech pracowników na krzyż.

    Zawsze mnie zaskakuje łatwość z jaką firma mająca więcej niż jeden
    komputer i więcej niż trzech pracowników na krzyż podejmuje decyzję o
    zakupie oprogramowania.

    > Sugerujesz, żeby duża firma z kilkoma magazynami ot tak zmieniła sobie
    > całe oprogramowanie finansowo - księgowe

    Nic takiego nie sugerowałem. Nie było wzmianki, że to duża firma. Jeżeli
    człowiek pyta na grupie, to znaczy, że nie ma kogo zapytać (np. własnej
    księgowej/ego) - jeżeli wyciągnąłem błędny wniosek - przepraszam. I
    równocześnie pozdrawiam księgową/ego tej firmy...

    Jeżeli tak, mogę sugerować jedynie, że ktoś podjął błędną decyzję *na
    początku*.
    W ogóle nie chciałem poruszać wątku opłacalności zmiany oprogramowania,
    jedynie rozwiązanie problemu wykonywania bezsensownych czynności.
    To, czy to się komuś opłaca czy nie - to nie moja sprawa. W mniejszej
    firmie łatwiej - w dużej trudniej.
    Nie sądziłem, że będę musiał pisać takie oczywistości.

    > (tak całe, nikt nie będzie
    > przeklepywał co miesiąc kilkuset faktur i całej magazynówki z
    > materiałówki do FK

    Po co przeklepywać *CO MIESIĄC* kilkaset faktur?
    Albo wyraziłaś się nieprecyzyjnie, albo do mnie nie dotarło co chciałaś
    powiedzieć.

    > ani nie będzie bawił się w ręczne księgowanie płac -
    > zmienić trzeba wszystko)

    Nadal nie rozumiem, jaki widzisz związek ze zmianą oprogramowania i z
    ręcznym księgowaniem płac?

    > żeby nie trzeba było dokonywać _jednej_
    > operacji raz na circa 3 miesiące, co zajmuje 5 minut.

    Jednemu 5 minut, a inny musi pytać o poradę na grupie dyskusyjnej.

    W małej firmie, w której właściciel sam sobie (często) prowadzi
    księgowość (księgowość to za dużo powiedziane - zwykle KPiR) łatwiej
    rozwiązać tego typu *upierdliwe* problemy wydając kilka stów na porządny
    program, a zaoszczędzone 5 minut przeznaczyć na dojście na plażę i
    rozłożenie kocyka.
    Najprostsze rozwiązania zwykle okazują się najbardziej skuteczne.

    > A propos - Subiekt nie obsługuje rozliczania produkcji przemysłowej.

    OMG...
    A gdzie ja coś takiego napisałem?
    A bo to jedyny program na świecie?

    > Kolejne wąskie założenie - wszyscy zajmują się handlem albo usługami,
    > ewentualnie składają coś z prostych podzespołów.

    Wskaż miejsce - najlepiej zaczytuj - w którym napisałem, że jest to
    zajebiste i jedyne rozwiązanie dla wszystkich. Podkreśl fragment, w
    którym napisałem "wszyscy zajmują się handlem albo usługami".

    > Bosz, żeby tak dawali mi dychę za każdego, który potrafi w minutę
    > rozwiązać innym wszystkie problemy. Byłabym bogata.

    Bosz, żeby mi dawali dychę za każdego, który czyta to co chce
    przeczytać, a nie to co jest napisane. Miałbym kilka dych więcej.

    > Może zajmiesz się głodem na świecie?

    Na razie skupię się na tym co robię (głównie) do tej pory - na wdrażaniu
    w firmach oprogramowania magazyn-kadry-FK.
    Bez potrzeby przeklepywania co miesiąc kilkuset faktur.
    Znaczy się, że lepiej mi to wychodzi niż walka z głodem na świecie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2010-05-20 21:17:15
    Temat: [OT]Re: zaokraglanie kwot
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.05.2010 17:27), Kviat wrote:
    [...]>
> [...]
    > rozwiązać tego typu *upierdliwe* problemy wydając kilka stów na porządny
    > program, a zaoszczędzone 5 minut przeznaczyć na dojście na plażę i

    Offtopicznie - to nie wydać kilka stów na program, tylko poświęcić
    trochę czasu na poznanie przepisów i zrobienie sobie KPiR w OOCalcu czy
    Excelu.

    Tanio, z pożytkiem i nie będzie ci żaden porządny czy nieporządny
    program dyktował jak masz zaokrąglać to czy tamto.

    > Najprostsze rozwiązania zwykle okazują się najbardziej skuteczne.

    Właśnie :).

    p. m.

  • 13. Data: 2010-05-21 17:48:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2010, Maddy wrote:

> [...]
    >
    > Sugerujesz, żeby duża firma z kilkoma magazynami ot tak zmieniła sobie całe
    > oprogramowanie finansowo - księgowe (tak całe

    Ale to oprogramowanie zazwyczaj się zmienia, jak najbardziej, i czasem
    właśnie całe, za pomocą operacji potocznie zwanej pod nazwą "upgrade" ;)
    Z p. widzenia dostawcy programu - najchętniej w ramach umowy serwisowej,
    z p. widzenia klienta "przecież zapłaciłem" najlepiej za darmo i na
    wczoraj :|, niemniej w tym stylu to działa.

    > Bosz, żeby tak dawali mi dychę za każdego, który potrafi w minutę rozwiązać
    > innym wszystkie problemy. Byłabym bogata.

    :)

    pzdr, Gotfryd