  • 11. Data: 2012-01-26 09:50:29
    Temat: Re: Odśnieżanie oa podatki
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-01-26 10:23, BartekK wrote:
    > [...]
    > Wg mnie - tam gdzie się tylko da, to lepiej zrobić coś samemu, niż
    > zapłacić podatek/opłatę, której większą część zje koszt jej pobierania,
    > urzędnicy, i podatki/zus od wykonania.

    Bardziej mi chodziło o powiązanie jednostkowej ceny usługi z wolumenem
    usługi. Jakiś czas temu sprawdzałem koszt odśnieżania w jednej z firm w
    DC, co to sprzątała teren pobliskiego przystanku.

    Koszty za m2 były mniej więcej w proporcjach 3 / 1 odpowiednio dla
    sytuacji jeśli do odśnieżenia było kilkanaście metrów chodnika / jeśli
    do odśnieżenia było kilkaset metrów chodnika (1/5-1/4 ulicy).

    Zgaduję, że w przypadku zamówienia usługi globalnie, w całej gminie,
    może być jeszcze taniej w przeliczeniu na m2.

    > Gorzej jest w miejscach gdzie już ktoś i tak "bierze za to pieniądze" a
    > roboty nie wykonuje, i trzeba niejako "drugi raz" samemu robić. Tu
    > trzeba walczyć. Przykład z własnego podwórka (chodnika) - chodnik
    > szeroki, dopuszczone na nim parkowanie, strefa płatnego parkowania i
    > jest zarządca strefy, miasto czerpie zyski z parkowania, własną uchwałą
    > stwierdza "tam gdzie jest strefa parkowania płatnego, za sprzątanie
    > odpowiada zarządca strefy", tyle że nikt nie sprząta a SM usiłuje
    > wymusić sprzątanie na właścicielach posesji przylegającej (którzy nawet
> [...]

    To jest przecież kwestia asertywności i szacunku dla własnych pieniędzy
    wydawanych pod postacią podatków. Jak strażnicy miejscy błądzą i/lub
    zajmują się głupotami, zamiast egzekwować wykonanie umowy, to należy
    przecież złożyć skargę do komendanta. A jak nie pomoże to do jego
    zwierzchnika.

    Piotrek

  • 12. Data: 2012-01-26 10:18:29
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    sprzątanie na właścicielach
    > posesji przylegającej (którzy nawet zaparkować nie mogą, nie płacąc)

    Miasto akurat łaski nie robi, w art. 5 ustawy jest zapis:
    " właściciel nieruchomości nie jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie
    pojazdów samochodowych".

    Kiedyś zainteresował mnie inny fragment ustawy:
    "uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych wzdłuż
    nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część
    drogi publicznej służącą dla
    ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości".

    Jak rozumieć to "bezpośrednio"? Moim zdaniem, jeśli między chodnikiem a
    granicą posesji jest choćby wąziutki trawnik, sprzątać nie trzeba...

    Andrzej
    www.radom.ws

  • 13. Data: 2012-01-26 10:36:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-01-26 11:18, ajt wrote:
    > Jak rozumieć to "bezpośrednio"? Moim zdaniem, jeśli między chodnikiem a
    > granicą posesji jest choćby wąziutki trawnik, sprzątać nie trzeba...

    Tak to działa. Tylko ten trawnik musi być naniesiony na stosownych
    mapach. Bo inaczej to jest samowola (budowlana) a nie trawnik ;-)

    Piotrek

  • 14. Data: 2012-01-26 12:06:30
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > .
    > http://biznes.onet.pl/plug-zasypie-ci-chodnik--mozes
    z-dostac-mandat,18651,5008109,1,analizy-detal

    "Rozwiązaniem dla osób o grubszych portfelach może być wynajęcie firmy
    zajmującej się odśnieżaniem. Wtedy to nie tylko pracownik firmy chwyci ,,za
    łopatę", ale też ewentualne odszkodowanie za szkody wyrządzone przechodniom
    nie będzie obciążało portfela właściciela. Cenniki usług odśnieżania są
    mocno zróżnicowane"

    Taki rencista inwalida będzie miał do wyboru, albo zapłacić za odsnieżanie,
    albo kupić leki.
    Ot i ynteligencja rodzimych "prawników" wyłazi jak pryszcz na niedomytej
    twarzy.....
    To już też nie jest na pewno zawód zaufania publicznego.

    Tylko mi nie wciskajcie prawnicy z grupy, że prawo tworzy zbiór posłów.
    Każda ustawa jest konsultowana z waszym ynteligentnym srodowiskiem....
    Dokładacie rękę do gnojenia tego umęczonego narodu.

    dK

  • 15. Data: 2012-01-26 12:24:09
    Temat: [OT] Re: Odśnieżanie oa podatki
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-01-26 13:06, dK wrote:
    > Taki rencista inwalida będzie miał do wyboru, albo zapłacić za
    > odsnieżanie, albo kupić leki.

    Wytłumacz mi proszę (zapewne) prostą rzecz.

    Dlaczego rodzina takiego emeryty/rencisty często objawia się dopiero w
    momencie podziału spadku po nim?

    Natomiast jak trzeba dołożyć do leków, albo do bieżącego utrzymania
    nieruchomości to generalnie tenże emeryt/rencista bywa traktowany jak
    powietrze (to znaczy nikt go nie dostrzega)?

    Hę?

    Piotrek

  • 16. Data: 2012-01-27 11:32:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 26 Jan 2012 13:06:30 +0100, "dK" <c...@w...pl> wrote:

    >Tylko mi nie wciskajcie prawnicy z grupy, że prawo tworzy zbiór posłów.
    >Każda ustawa jest konsultowana z waszym ynteligentnym srodowiskiem....
    >Dokładacie rękę do gnojenia tego umęczonego narodu.

    Łapiesz różnicę między "konsultowaniem" a "decydowaniem"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2012-01-27 11:44:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 26 Jan 2012 11:36:47 +0100, Piotrek

    >Tak to działa. Tylko ten trawnik musi być naniesiony na stosownych
    >mapach. Bo inaczej to jest samowola (budowlana) a nie trawnik ;-)

    Ja bym raczej rzekł, że to musi być trawnik _poza_ posesją (czyli na
    terenie gminnym). Ewidencja to już inna "broszka". Jeśli to będzie
    trawnik albo i nawet stumilowy las, ale na posesji, to chodnik będzie
    do niej przylegał i "cały pogrzeb na nic".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2012-01-27 18:17:15
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    > Łapiesz różnicę między "konsultowaniem" a "decydowaniem"?

    jedni i drudzy sobie warci
    jedni chujowo konsultują,
    drudzy bezmyślnie decydują

    ot Polska

  • 19. Data: 2012-01-28 20:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jan 2012, Jacek Osiecki wrote:

    [...]
    > No niestety. Ciekawe ile jeszcze ten komunistyczny relikt się utrzyma...

    Mam pytanie.
    Skąd dane, że to jest relikt *komunistyczny*?

    Na mój gust, takiego czegoś nie wprowadziłby ani Polak (uzasadnienie:
    tego nie da się wprowadzić w takim kraju jak Polska :P), ani
    komunista (uzasadnienie: po co, prywatna własność jest i tak
    tylko przejściowo tolerowanym stanem tymczasowym, a panstwo
    lepiej zadba o lokatorów :>)

    Sądząc z poszlak, przepis przywędrował raczej z prawa pruskiego,
    dużo dawniej, obstawiam że przy okazji zaborów.
    Nie wiem czy Niemcy nadal odpowiedni przepis mają, ale AFAIK
    mieli. Tak, reszta świata mogłaby się zdziwić samym konceptem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-01-28 21:31:35
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy Niemcy nadal odpowiedni przepis mają, ale AFAIK
    > mieli. Tak, reszta świata mogłaby się zdziwić samym konceptem ;)

    Mają, mają - tu przykład. :)

    http://www.entsorgung.luebeck.de/files/flyer_winterd
    ienst_ebhl_polnisch.pdf

    --