  • 1. Data: 2006-09-08 16:57:50
    Temat: [VAT] usługa: organizowanie zaopatrzenia - czy zwolniona?
    Od: "Raf" <...@a...pl>

    Witam serdecznie grupę :-)

    Pytanie mam takie, tytułem wstępu: prowadzę działalność pod PKD:
    74.87.B DZIAŁALNOŚĆ KOMERCYJNA POZOSTAŁA, GDZIE INDZIEJ
    NIESKLASYFIKOWANA, _nie_ jestem vatowcem wystawiem rachunki na usługi
    pod tytulem: "Organizowanie zaopatrzenia" oraz "Organizowanie
    sprzedaży" - teraz pytanie, czy do takich usług muszę doliczać 22%
    vatu?, bo ktos mi zasugerował, że chyba powinienem.... dodam, ze limitu
    do vatu nie przekraczam.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2006-09-08 19:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Sep 2006, Raf wrote:

> [...]
    > usług muszę doliczać 22% vatu?, bo ktos mi zasugerował, że chyba
    > powinienem.... dodam, ze limitu do vatu nie przekraczam.

    Jedyny koncept jaki mi przychodzi do głowy, to zaliczenie "organizowania"
    do "doradztwa" (na zdrowy rozum tak jest).
    A wszelkie doradztwo jest *wyłączone ze zwolnienia z VAT*, inaczej mówiąc
    jak ktoś prowadzi doradztwo to jest VATowcem, co najwyżej nie dopełnił
    obowiązku rejestracyjnego.
    Podstawa:
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartoœć
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łšcznie w poprzednim
    roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadajšcej
    równowartoœci 10 000 euro. [...]
    [...]
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów,
    dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    [...]
    2) œwiadczšcych usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa,
    a także usługi jubilerskie;
    [...]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-09-08 19:41:44
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    smieszne to takie troche ;)
    Coś jak CBS News ;)

  • 4. Data: 2006-09-08 20:02:53
    Temat: [OT]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Sep 2006, Hikikomori San wrote:

    > Gotfryd Smolik news wrote:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > smieszne to takie troche ;)

    :)
    Ano mam kilka adresów to sobie je rozróżniam :)
    Ten jest "do newsów".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-09-08 22:03:20
    Od: "Raf" <...@a...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609082101190.2748@athlon64...

    > Jedyny koncept jaki mi przychodzi do głowy, to zaliczenie
    > "organizowania"
    > do "doradztwa" (na zdrowy rozum tak jest).

    Znaczy skupmy się na tym, czy ten vat trzeba czy nie... nie bierzmy pod
    uwagę tego, ze ktos tak mi powiedział :-)

    > A wszelkie doradztwo jest *wyłączone ze zwolnienia z VAT*, inaczej
    > mówiąc

    To to ja juz wiem.... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 6. Data: 2006-09-08 22:51:38
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Raf" napisał w wiadomości ...

    > Znaczy skupmy się na tym, czy ten vat trzeba czy nie... nie bierzmy pod
    > uwagę tego, ze ktos tak mi powiedział :-)

    skupmy się... organizowanie... doradzasz czy sprzedajesz (catering)...
    i masz odpowiedź

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 7. Data: 2006-09-09 10:11:13
    Od: "Raf" <...@a...pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > skupmy się... organizowanie... doradzasz czy sprzedajesz
    > (catering)...
    > i masz odpowiedź

    Dbam o to, żeby magazyny klienta były pełne taniego towaru, czasami
    "robię" za "przedstawiciela handlowego."

    Rafał