  • 1. Data: 2006-02-09 20:02:41
    Temat: Nowe konto w banku.
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    Witam wszystkich.

    Posiadam konto w banku i taki nr. rachunku podałem przy rozpoczęciu dg do
    zus i us.
    Dziś założyłem nowe konto firmowe w innym banku.
    I tu mam problem:
    Czy od dnia dzisiejszego mogę przyjmować wpłaty na to nowe konto a w
    międzyczasie zgłosić zmianę konta,czy też najpierw zgłosić zmianę a potem
    przyjmować wpłaty?
    Nadmieniam iż sprzedaż prowadzę przez internet i wszystkie płatności za
    przedmioty idą na konto.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    wojjan

  • 2. Data: 2006-02-10 08:03:16
    Temat: Re: Nowe konto w banku.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    wojjan wrote:

> [...]
    > potem przyjmować wpłaty?
    > Nadmieniam iż sprzedaż prowadzę przez internet i wszystkie płatności

    Możesz przyjmować wpłąty od założenia.
    Na zgłoszenie masz 7 dni od założenia konta.

  • 3. Data: 2006-02-10 08:26:28
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Na zgłoszenie masz 7 dni od założenia konta.

    Od zalozenia czy od momentu kiedy je zacznie uzywac? Bo przecierz do US
    zglasza sie konta "zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci" wiec nie ma
    potrzeby wpisywania wszystkich kont jakie sie ma, prawda?

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 4. Data: 2006-02-10 10:55:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Od zalozenia czy od momentu kiedy je zacznie uzywac? Bo przecierz do
    > US zglasza sie konta "zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci" wiec nie
    > ma potrzeby wpisywania wszystkich kont jakie sie ma, prawda?

    Jeśli zakładałeś konto podając bankowi, że jest to konto firmowe, to
    chyba znaczy, że jest to konto związane z prowadzeniem działalności?

  • 5. Data: 2006-02-10 11:22:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Jeśli zakładałeś konto podając bankowi, że jest to konto firmowe, to
    > chyba znaczy, że jest to konto związane z prowadzeniem działalności?

    Nie wiem, byc moze mozna zalozyc sobie "puste" konto firmowe, nie
    sluzace do prowadzenia dzailalnosci a np. odkladaniu srodkow
    inwestycyjnych?

    ________________

  • 6. Data: 2006-02-10 11:47:25
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    jureq wrote:
    > Jeśli zakładałeś konto podając bankowi, że jest to konto firmowe, to
    > chyba znaczy, że jest to konto związane z prowadzeniem działalności?

    Dzięki, i już wszystko dla mnie jest jasne

    --
    Z pozdrowieniami i uśmiechami...
    wojjan

  • 7. Data: 2006-02-13 11:58:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2006, Hikikomori San wrote:

    > Nie wiem, byc moze mozna zalozyc sobie "puste" konto firmowe, nie
    > sluzace do prowadzenia dzailalnosci a np. odkladaniu srodkow
    > inwestycyjnych?

    To nic nie zmienia.
    Wszelkie ruchy z kontem IMO należy traktować jako "związane z DG".
    Na przykład odsetki zaliczać do przychodu...

    Argumentacja taka sama, jak przy zakupie ST który jeszcze NIE JEST
    używany: przecież VAT wolno od niego odliczyć. Mimo że sam ST w sumie
    jeszcze stoi i rdzewieje. Ale jest "związany z DG".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-02-13 14:22:21
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wszelkie ruchy z kontem IMO należy traktować jako "związane z DG".
    > Na przykład odsetki zaliczać do przychodu...

    A w przypadku debetu w koszta ;]

  • 9. Data: 2006-02-13 21:37:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Hikikomori San wrote:

    > A w przypadku debetu w koszta ;]

    Hm... a dlaczego by nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd