  • 1. Data: 2003-02-15 14:33:36
    Temat: Nieznajomosc prawa nie usprawiedliwia ... ale...
    Od: "Marek Dalke \(DaLToN\)" <m...@p...com>

    Witam wszystkich,

    Kolega ma dość poważny problem. Pokrótce przedstawię go i zaznaczam, że
    moja znajomość przepisów podatkowych jest raczej znikoma.
    Trzy lata temu matka mojego kolegi postanowiła kupić samochód i (nie
    wiem dlaczego) kupiła go na swojego syna - kosztował około 21.000 PLN.
    Po trzech latach, czyli w bieżącym okresie, skarbówka wezwała go do
    zapłaty wraz z odsetkami podatku od darowizny, bo tak okazało się w świetle
    przepisów zakup ten został potraktowany, o czym mój kolega nie wiedział. Z
    zaniedbania będzie teraz zmuszony zapłacić 3.500,00 PLN a jako osoba, która
    dopiero wystartowała w dorosłe życie nie posiada takiej kwoty.

    Moje pytanie jest następujące: jak w takiej sytuacji można sprawę
    rozwiązać w inny sposób? Nie chodzi o robienie skarbówki w "mambo" ale z
    drugiej strony spadło to na niego dość nieoczekiwanie.
    Podobno kwota nieoopodatkowanych darowizn w roku podatkowym nie może
    przekraczać 9.000,00 PLN. Czy w takiej sytuacji pisemne oświadczenia o
    wysokości darowizny np. matki, babci, ciotki itd. w których cena samochodu
    zostanie rozłożona na 3 lata ( co roku kto inny) może jakoś pomóc?

    Będę w imieniu kolegi bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.

    DaLToN

  • 2. Data: 2003-02-15 19:44:33
    Temat: Re: Nieznajomosc prawa nie usprawiedliwia ... ale...
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wysokości darowizny np. matki, babci, ciotki itd. w których cena samochodu
    > zostanie rozłożona na 3 lata ( co roku kto inny) może jakoś pomóc?
    Ja też za bardzo się na tym nie znam, ale chyba dość śliskie jest darowanie
    1/3 samochodu i to przez innych właścicieli, a poza tym to skąd
    babcia/ciocia weźmie ten samochód żeby go darować? przecież też musiała by
    go dostać.
    pawełJ

  • 3. Data: 2003-02-15 20:03:20
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1/3 samochodu i to przez innych właścicieli, a poza tym to skąd
    > babcia/ciocia weźmie ten samochód żeby go darować? przecież też musiała by

    Ja nie bardzo rozumiem skad US wiedzial, ze to darowizna - skoro samochod
    byl od razu na syna,
    a matka tylko placila.

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2003-02-15 20:09:23
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie bardzo rozumiem skad US wiedzial, ze to darowizna - skoro samochod
    > byl od razu na syna,
    > a matka tylko placila.

    Moze od zyczliwych ?

    Karol

  • 5. Data: 2003-02-15 21:19:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Może syn nie wykazał żadnego dochodu?

  • 6. Data: 2003-02-16 13:04:08
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

> [...]
    > 1/3 samochodu i to przez innych właścicieli, a poza tym to skąd
    > babcia/ciocia weźmie ten samochód żeby go darować? przecież też musiała by
    A mama wyprodukowała ten saochód, czy też może go kupiła?
    Bo jeśli kupiła to pieniądze mogły pochodzić również od babci, cioci, wujka,
    pięciu kuzynów i trzech sąsiadów. Każdy z nich mógł darować pewną kwotę, a
    mama tylko dokonała zakupu. Oczywiście trzeba uważać na progi podatku od
    darowizn w zależności od kogo pochodzi darowizna.

    Mirek