  • 1. Data: 2004-05-06 08:49:48
    Temat: Negocjacje z US - spadek
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Sprawa dotyczy podatku od spadku, którym jest mieszkanie spółdzielcze.
    Jaka jest procedura ustalenia wartości rynkowej mieszkania, na podstawie
    której obliczony zostanie podatek? Podobno możliwe jest negocjowanie z
    urzędem skarbowym wartości rynkowej mieszkania. Jak to wygląda w praktyce?
    Piotr Fonon

  • 2. Data: 2004-05-06 12:57:55
    Temat: Re: Negocjacje z US - spadek
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > której obliczony zostanie podatek? Podobno możliwe jest negocjowanie z
    > urzędem skarbowym wartości rynkowej mieszkania. Jak to wygląda w praktyce?

    Sam podajesz tą "wartość rynkową" jeśli nie bedzie za bardzo "rzucać się w
    oczy" czyt. odbiegać od rzeczywistej to nikt sie nie przyczepi. A z US
    negocjuje się tylko przez Sąd Administracyjny...

  • 3. Data: 2004-05-07 06:56:47
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sam podajesz tą "wartość rynkową" jeśli nie bedzie za bardzo "rzucać się w
    > oczy" czyt. odbiegać od rzeczywistej to nikt sie nie przyczepi. A z US
    > negocjuje się tylko przez Sąd Administracyjny...

    wcale się samemu nie podaje, to spółdzielnia określa procent wartości
    rynkowej mieszkania, a cenę z m2 ma już z góry określoną na danym terenie, w
    danej dzielnicy itp. , w zeszłym roku miałam taki sam problem - mieszkanie
    otrzymałam po zmarłej mamie. Spółdzielnia wyceniła że 30-letnie 48 m2
    mieszkanie jest warte 75% wartości rynkowej - dokładnie nie pamiętam ale
    było to ok. 45 000 i od takiej kwoty trzeba było płacić podatek. Oczywiście
    są jeszcze odliczenia od podatku przysługujące zstępnym w zależności od
    pokrewieństwa.
    pozdrawiam
    iwona z.

  • 4. Data: 2004-05-07 09:26:20
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Milamber wrote:
    > A z US negocjuje się tylko przez Sąd Administracyjny...
    Informację o "negocjacjach" mam z US w Warszawie, ale sprawa dotyczy
    innego miasta.
    Piotr

  • 5. Data: 2004-05-07 10:29:26
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Iwona Z wrote:
    > wcale się samemu nie podaje, to spółdzielnia określa procent wartości
    > rynkowej mieszkania, a cenę z m2 ma już z góry określoną na danym terenie, w
    > danej dzielnicy itp.
    O ile się orientuję, to trzeba złożyć zeznanie i podać wartość rynkową.
    W tym sensie - podaje się ją samemu. Rozumiem, że US do wyliczeń
    spółdzielni się nie przyczepił. Kilka lat temu (gdy sprawa spadkowa się
    rozpoczęła) spółdzielnia sama wysłała informację do US podając wartość
    wkładu budowlanego - nie była to jednak wartość rynkowa.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Piotr