  • 1. Data: 2002-12-09 13:04:33
    Temat: Na fakturze pelny symbol PKWiU?
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Witam!
    Nowe przepisy zamąciły mi nieco w głowie. Do tej pory było SWW 2412 -
    "wydawnictwa dziełowe" i kropka. Podchodziły pod to m.in. książki.
    A teraz mam w ustawie PKWiU ex 22.11 ("ex" oznacza, że nie dotyczy
    wszystkich z tej grupy, np. nut), natomiast zaglądając do katalogu,
    grupa 22.11 podzielona jest na 150 innych podgrup, np. swój kod mają
    "książki lub broszury z literatury pięknej" (22.11.20-30.00) a także np.
    "książki dla dzieci z obrazkami do rysowania lub kolorowania"
    (22.11.20-80.00). Co więcej, niekiedy jeden towar można zakwalifikowac
    do różnych grup (22.11.20-10.00 "podręczniki szkolne", 22.11.20-20.00
    "książki lub broszury dla dzieci").

    W związku z tym mam pytanie - jak sądzicie, na fakturze wystarczy podać
    tylko symbol "ex 22.11" (jak w ustawie) czy też za każdym razem
    szczególowo przypisywac dany tytuł do szczegółowego kodu PKWiU ???
    Wydaje mi się, że pierwsze rozwiązanie jest bardziej naturalne, z
    drugiej strony, mamy podawać numer PKWiU konkretnego towaru, a nie PKWiU
    grupy, do której należy.

    Proszę o opinię.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof