  • 1. Data: 2006-03-25 18:45:15
    Temat: Miejsce uzyskania przychodu Chiny / Hong Kong
    Od: "Grzechoo" <g...@o...pl>

    Witam,

    Mam pewien problem dotyczący identyfikacji miejsca uzyskania przychodu.
    Problem wynika z tego, iż w umowie o pracę, jako miejsce wykonywania pracy,
    mam wpisaną firmę, która zarejestrowana jest na terenie Chin. I tam w
    rzeczywistości pracuję i żyję. Jednak, z pewnych względów m.in. podatkowych,
    wypłatę dostaję od organizacji, zarejestrowanej na terenie Hong Kongu. I ta
    organizacja widnieje na przelewach jako nadawca.
    Gdzie w takim przypadku uzyskuję przychody? W Chinach czy w Hong Kongu?
    Jest to dosyć ważne pytanie, bo umowa polsko-chińska o unikaniu podwójnego
    opodatkowania nie dotyczy przychodów uzyskanych na terenie Hong Kongu, ze
    względu na odmienne prawo podatkowe.

    pozdr.