  • 1. Data: 2007-01-25 18:20:35
    Temat: Mała księgowość Rzeczpospolitej , WZ i FV
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    VAT, DG, nominał
    Działalność polega ogólnie na naprawach sprzętu. Oczywiscie mam magazyn z
    częściami.
    Mam problem z wystawianiem faktur na naprawę. Na fakturze mają być pozycje:
    części, naprawa, dojazd. Robię to w dziwny sposób, ale nie widzę innej
    możliwości. Wystawiam dokument WZ, żeby zdjąć część z magazynu części. Na
    tym dokumencie z innego magazynu wstawiam pozycje: naprawa, dojazd. Taką
    WZ-kę fakturuję.
    Jak powinnam to robić poprawnie? Obawiam się, że w końcu w tym drugim
    magazynie zabraknie mi napraw i dojazdów...
    Może ktoś umie mi powiedzieć gdzie robię błąd?
    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2007-01-25 19:58:16
    Temat: Re: Mała księgowość Rzeczpospolitej , WZ i FV
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Anxy napisał(a):
    > Jak powinnam to robić poprawnie? Obawiam się, że w końcu w tym drugim
    > magazynie zabraknie mi napraw i dojazdów...
    > Może ktoś umie mi powiedzieć gdzie robię błąd?
    Podstawowym błędem jest nie przeczytanie instrukcji obsługi dostarczonej
    z programem :-]
    Trzeba sobie założyć magazyn 'towarów' i magazyn 'usług', ewentualnie
    jeden magazyn 'towarów i usług', a następnie to co jest usługą (dojazd,
    naprawa) oznaczyć jako 'usługa', a nie 'towar' jak jest obecnie -
    zniknie problem sztucznego nabijania liczby dojazdów i napraw w
    magazynie, żeby dało się to dodać do faktury.

    Maciek

  • 3. Data: 2007-01-25 22:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Jan 2007, Maciek wrote:

> [...]
    [...]
    > Trzeba sobie założyć magazyn 'towarów' i magazyn 'usług', ewentualnie jeden
    > magazyn 'towarów i usług', a następnie to co jest usługą (dojazd, naprawa)
    > oznaczyć jako 'usługa'

    Przyznam, że ja bym nigdy nie wymyślił takiej konstrukcji, żeby usługi
    *pobierać z magazynu*.
    Nie no, ja wiem że w komputerze jest zaimplementowany wirtualny świat...
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-26 08:42:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Przyznam, że ja bym nigdy nie wymyślił takiej konstrukcji, żeby usługi
    > *pobierać z magazynu*.
    > Nie no, ja wiem że w komputerze jest zaimplementowany wirtualny świat...
    > ;)
    Komputer ma podobno ułatwiać pracę i co z tego, że usługi nie bardzo
    dają się fizycznie zmagazynować :-) Trzeba traktować to jako pewnego
    rodzaju ułatwienie dla osób świadczących stale takie same usługi - nie
    trzeba każdemu klientowi wklepywać ręcznie nazwy, tylko wybiera się z
    'magazynu' :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2007-01-26 09:01:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-01-2007 o 09:42:20 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > rodzaju ułatwienie dla osób świadczących stale takie same usługi - nie
    > trzeba każdemu klientowi wklepywać ręcznie nazwy, tylko wybiera się z

    Ano, tak jak magazyn haseł/certyfikatów czy inne magazyny które
    winda/linda oferują :)

    --
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

  • 6. Data: 2007-01-26 09:49:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jan 2007, Maciek wrote:

    > ułatwienie dla osób świadczących stale takie same usługi - nie trzeba każdemu
    > klientowi wklepywać ręcznie nazwy, tylko wybiera się z 'magazynu' :-)

    Ależ to jest słuszna koncepcja, śmieszy mnie tylko pomysł nazwania
    owej listy operacji "magazynem" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-26 10:21:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jan 2007, t wrote:

    > Ano, tak jak magazyn haseł/certyfikatów [...winda...]

    Ale po prawdzie to jest odpowiednik "zmaterializowanych WNiP",
    czyli czeków, weksli i innych takich, które *tylko* w rozumieniu
    VAT są "usługami" :) Czasu procesora nawet firma Billa chwilowo
    nie wydaje "z magazynu" :)
    Mi się słownictwo nie podoba, do idei "wybierania z listy"
    nie mam nic. Trzeba popatrzeć na to tak: "magazyn" ma swoje
    znaczenie prawne. To że na KPiR *nie trzeba* prowadzić magazynu,
    nie znaczy że *nie wolno* - a jeśliby to robić, to dla własnej
    wygody (i nietłumaczenia się w sprawie bycia wielbłądem w razie
    jakby dokumentacja została powołana kiedyś jako dowód w postę-
    powaniu podatkowym) IMO lepiej używać "właściwych" nazw.

    > czy inne magazyny które winda/linda oferują :)

    Tak offtopicznie...
    Hm... za starych dobrych czasów weksle, wzory podpisów, czeki
    i inne takie "zmaterializowane WNiPy" to się w sejfie trzymało.
    To z kolei uwaga w sprawie "magazynu haseł" :)
    No ale prawda, w "windach" jest tendencja do trzymania
    w sejfie danych multimedialnych, zaś poufne dane użytkownika
    to się trzyma w magazynach bez ochrony a wręcz luzem walają się
    po pagefile (Vista dane multimedialne HD ma szyfrować przed
    zapisem na HDD, również w swap/pagefile), może faktycznie
    słownictwo jest właściwe :]

    BTW: OT, ale polecam zapodany na foto.cyfrowa (tam też OT :))
    link (tekst przetłumaczony na polski, długi):
    http://byte.livenet.pl/?page_id=819&page=1
    ...w szczególności komentarz do ww. rozważań wiążących się
    z różnicą między "sejfem" a "magazynem":
    http://byte.livenet.pl/?page_id=819&page=13
    "wiele bowiem zrobiono dla DRM, czego nie zdołano zrobić dla
    bezpieczeństwa użytkownika"

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-01-26 11:15:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-01-2007 o 11:21:04 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > z różnicą między "sejfem" a "magazynem":
    > http://byte.livenet.pl/?page_id=819&page=13
    > "wiele bowiem zrobiono dla DRM, czego nie zdołano zrobić dla

    Genialny OT, tak jak i billu.

    --
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

  • 9. Data: 2007-01-27 10:34:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Ależ to jest słuszna koncepcja, śmieszy mnie tylko pomysł nazwania
    > owej listy operacji "magazynem" :)
    I zapewne masz rację, bo stan obecny wynika chyba tylko z lenistwa
    programistów - skoro mamy już magazyn, to wrzucimy do niego wszystko, a
    że usługi tam trochę nie pasują to już sprawa drugorzędna :-)

    Maciek

  • 10. Data: 2007-01-29 15:16:47
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naprawa) oznaczyć jako 'usługa', a nie 'towar' jak jest obecnie - zniknie
    > problem sztucznego nabijania liczby dojazdów i napraw w magazynie, żeby

    Nie w tym problem... Nic nie nabijam, usługi mam w magazynie usług, co nie
    nie zmienia faktu, że irytują mnie dokumenty WZ z pozycją dojazd, naprawa
    itp. Na WZ powinny być tylko części pobrane z magazynu, ale ww. program nie
    umożliwia (bądź ja nie potrafię) wystawienia faktury na część + usługę z
    pominięciem WZ na której obie te rzeczy widnieją.

    Stąd moje pytanie czy ktoś wie czy jest możliwe w MK wystawienie WZ na samą
    część, a następnie FV na tą część i usługę (bez zamieszczania usługi na WZ).
    A.