  • 1. Data: 2002-09-30 00:33:32
    Temat: MP- kasowa a kwartalna - róznica
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    TEKST-1
    "Mały podatnik otrzymał możliwość wyboru metody kasowego rozliczania podatku
    VAT. Oznacza to, iż będzie mógł rozliczać się co kwartał, składając
    deklarację i dokonując ewentualnych wpłat do 25 dnia miesiąca następującego
    po danym kwartale. Dzięki metodzie kasowego rozliczenia obowiązek podatkowy
    powstaje dopiero z dniem uregulowania całości lub części należności, jednakże
    nie później niż w ciągu 90 dni od dnia wydania towaru lub wykonania usługi"

    TEKST-2
    "Prawo do wyboru jednomiesięcznej bądź kwartalnej metody rozliczania
    otrzymali wszyscy niezależnie czy wybrali metodę kasową, czy pozostali przy
    tradycyjnych zasadach rozliczania, tj. gdy powstanie obowiązku zapłaty tej
    daniny wyznacza co do zasady moment wydania (dostarczenia), przekazania,
    zamiany, darowizny towaru lub wykonania usługi.

    Powyższy tekst-1 jest jasny, nie ma czego nierozumieć. Ale jeżeli zrobie tak
    jak w tekście-2 czyli nie wybiore metody kasowej a tylko chęć rozliczania się
    z US kwartalnie (czyli jak rozumiem też mam prawo składania deklaracji i
    dokonywania ewentualnych wpłat do 25 dnia miesiąca następującego po danym
    kwartale) to czym się owe metody różnią skoro i tu i tu mam te 90 dni luzu
    niepłacenia vatu ?(zaznaczam że nie interesuje mnie występowanie o szybszy
    zwrot vatu, zawsze czekam pokornie :-) aż mi sie to zrównoważy wat-7).
    Mam za mało czasu na analizę wiec może to trochę naiwne pytanie.

    Pozdr.

    Sark

  • 2. Data: 2002-09-30 08:12:16
    Temat: Re: MP- kasowa a kwartalna - róznica
    Od: "MarekF" <m...@a...alpha.pl>

> [...]
    > zwrot vatu, zawsze czekam pokornie :-) aż mi sie to zrównoważy wat-7).
    > Mam za mało czasu na analizę wiec może to trochę naiwne pytanie.
    Witam
    Wydaje mi sie, ze jakbys np dzisiaj /ostatni dzien kwartalu/ wystawil dosc
    duza fakture to bez metody kasowej, do 25 pozdziernika musisz dokonac wplat.
    Przy metodzie kasowej dopiero jak Ci zaplaca, ale nie mozesz odliczyc Vatu z
    niezaplaconych przez siebie faktur. Tez nie wiem o co chodzi. Moze ktos to
    wszysko lopatologicznie wyjasni?
    Pozdrawiam
    MarekF

  • 3. Data: 2002-09-30 13:32:22
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "MarekF" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niezaplaconych przez siebie faktur. Tez nie wiem o co chodzi. Moze ktos to

    Nieprawda - niemożność odliczenia VATu w przypadku zakupów nie dotyczy
    właśnie małych podatników !

    Z.K.

  • 4. Data: 2002-09-30 16:47:33
    Od: "MarekF" <m...@a...alpha.pl>

    > Nieprawda - niemożność odliczenia VATu w przypadku zakupów nie dotyczy
    > właśnie małych podatników !
    >
    > Z.K.
    To jak to rozumiec?
    Art 10
    "1c. Mali podatnicy, którzy wybrali metodę kasową...
    Art 19
    3e. Podatnicy, o których mowa w art. 10 ust. 1c, mogą obniżyć kwotę podatku
    należnego, o której mowa w ust. 1, w rozliczeniu za kwartał, w którym:
    1) uregulowali całą należność wynikającą z otrzymanej od kontrahenta
    faktury,
    Poza tym z rozporzadzenia wynika/ ja tak zrozumielem/
    W koszty mozna wrzucic fakture od MP dopiero jak sie zaplaci.

    § 40 po ust. 4 dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:
    "5. W przypadku nabycia towarów i usług udokumentowanych fakturą oznaczoną
    zgodnie z § 35 ust. 1a pkt 1, za miesiąc, w którym podatnik otrzymał tę
    fakturę, uważa się miesiąc otrzymania faktury, nie wcześniej jednak niż
    miesiąc, w którym:
    1) dokonano części zapłaty w przypadku określonym w § 39 ust. 1a,
    2) w całości uregulowano należność,
    MarekF

  • 5. Data: 2002-09-30 20:38:44
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > miesiąc, w którym:
    > 1) dokonano części zapłaty w przypadku określonym w § 39 ust. 1a,

    No ale dlaczego nie zacytowałeś kolejnego punktu 6:
    "Przepisu ust. 5 nie stosuje się do małych podatników, o których mowa w art.
    6b ust. 1 i art. 10 ust. 1d ustawy." (czyli właśnie małych podatników którzy
    zgłosili chęć rozliczania VATu kasowo lub w okresach 3 miesięcznych. ??

    Z.K.