  • 1. Data: 2002-06-29 11:56:54
    Temat: Likwidacja ŚT (i nie likwidacja)
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Mam kilka komputerów na ŚT, ponieważ już swoje wysłużyły chciałbym je
    podarować komuś z rodziny (sprzedawać nie ma sensu bo to śmieszne
    pieniądze).

    Jak najlepiej "wyjąć" te komputery z ew. sprzedaż na fakturę VAT raczej
    odpada, po pierwsze i tak będą stały w domu tyle że nie będą używane w dg.
    po drugie jakiś czas temu do tarło do mnie że jak będę sprzedawał komputery
    "nie firmom" to US zafunduje mi kasę fiskalną :(.

    Złomować nie da rady bo "ustawa o ochronie środowiska" itd... :(

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 2. Data: 2002-06-29 17:21:24
    Temat: Re: Likwidacja ŚT (i nie likwidacja)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2002, Remek wrote:

> [...]
    >+ sprzedaż na fakturę VAT raczej odpada, po pierwsze i tak będą
    >+ stały w domu tyle że nie będą używane w dg.

    Nie ma lekko: jak chcesz podarować (z wyjątkami) albo "przekazać
    na cele nie związane z DG" to VAT cię nie ominie :(
    Wyjątkami są zwolnienia podmiotowe: zdaje się że dla szkół
    jest takowe, obejrzyj:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    VAT+podarowa%C4%87+OR+darowizna+group:*.podatki&num=
    100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&as_mind=1
    2&as_minm=5&as_miny=2000&as_maxd=29&as_maxm=6&as_max
    y=2002
    (w wynikach:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=VAT&as_oq=po
    darowa%E6%20darowizna&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.poda
    tki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2000&
    as_maxd=29&as_maxm=6&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    ...znajdziesz parę interesujących komentarzy)

    Jest coś takiego jak "faktura wewnętrzna" (z jednym podpisem :))

    >+ po drugie jakiś czas temu do tarło do mnie że jak będę sprzedawał komputery
    >+ "nie firmom" to US zafunduje mi kasę fiskalną :(.

    Tj. ponad 40000 dla osób fizycznych ?
    FVwewn. *zdaje się* nie liczy się do limitu: jakby ktoś mógł
    rzec czy na pewno to byłoby miło.

    >+ Złomować nie da rady bo "ustawa o ochronie środowiska" itd... :(

    Miało chyba być ";)" ??
    -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-29 20:01:53
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Można "wyprowadzić" z EŚrTrw. bez konsekwencji podatkowych jako tzw. nie
    przydatne w dalszej działalności. Ale - to jest rozwiązanie na "teraz".
    Należy zastanowić się, co chciałbyś z tymi komputerami zrobić. I dopiero
    wówczas zastanawiać się, czy jest to korzystne dla Ciebie , czy lepiej
    poszukać czegoś innego (rozwiązania). Kasa fiskalna w tym przypadku nie
    grozi (tak myślę - ze względu na wartość ewenrualnej sprzedaży).
    Co do poglądów kolegi Gotyfryda - zgadzam się częściowo. Co znaczy "faktura
    wewnętrzna"?

  • 4. Data: 2002-06-29 22:54:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2002, Sławomir Malibo wrote:
    [...]
    >+ Co do poglądów kolegi Gotyfryda - zgadzam się częściowo.

    Bardzo proszę o wskazanie gdzie się nie zgadzasz.
    Będzie okazja podyskutować (a milej się dyskutuje na grupie,
    nawet jeśli 'ostro' - niż z US[1] po otrzymaniu papierka
    "w związku z podejrzeniem..."). Nie odpuszczam bez powodu :)

    >+ Co znaczy "faktura wewnętrzna"?

    No... faktura wewnętrzna... !
    Czyli taka, w której wystawca jest odbiorcą lub podpisuje
    P.O. odbiorcy który nie jest akurat uprawniony do podpisania
    odbioru FV (np. darowizna).
    Sądząc że mi nie odpuścisz a sam wykażesz się lenistwem
    (proszę o wybaczenie za obelgę :)) zapodaję:

    art.32"wystawianie faktur".4 ustawy o VAT:
    "4. W przypadku czynności wymienionych w art. 2 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5
    wystawiane są faktury wewnętrzne; za dany miesiąc podatnik może wystawić
    jedną fakturę dokumentującą wszystkie czynności dokonane w tym miesiącu."

    Tekst ustawy leży i marnuje się na linkach z www.infor.pl,
    www.hoga.pl, pewnie rzeczpospolita.pl i paru podobnych.

    Takoż technologię osądzenia co grupowicze sądzą na tematy
    "kto, gdzie i kiedy" w zw. z ww.:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=faktura+wewn
    %C4%99trzna&num=100&as_scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=
    UTF-8&oe=UTF8&btnG=Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq=&as
    _eq=&as_ugroup=*.prawo&as_usubject=&as_uauthors=&as_
    umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2000&as_minm=5
    &as_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=6&as_maxd=29

    a jest to wynik kliknięcia w:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    faktura+wewn%C4%99trzna+group:*.prawo&num=100&hl=pl&
    lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=b&a
    s_mind=12&as_minm=5&as_miny=2000&as_maxd=29&as_maxm=
    6&as_maxy=2002

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (VATman)
    [1] to ku rozwadze oburzonym że Maddy gryzie i kopie ;)
    (zaraz oberwę od Maddy, trudno - w KUP !)

  • 5. Data: 2002-06-30 06:15:34
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Malibo wrote:

    > Można "wyprowadzić" z EŚrTrw. bez konsekwencji podatkowych jako tzw. nie
    > przydatne w dalszej działalności. Ale - to jest rozwiązanie na "teraz".

    No, jeżeli przy zakupie był odliczony VAT, to nie tak całkiem bez
    konsekwencji - VAT trzeba zwrócić.

    > Co do poglądów kolegi Gotyfryda - zgadzam się częściowo. Co znaczy
    > "faktura wewnętrzna"?

    Faktura wewnetrzna, to faktura którą podatnik wystawia "sam sobie".
    Taka fakturę wystawiamy, jeżeli jakaś czynność nie będąca sprzedażą powoduje
    jednak jakieś obciążenia co do VAT.
    Pzrykład 1. - przekazanie towarów od których odliczono VAT przy zakupie na
    cele reprezentacji i rekalmy - wystawiamy fakturę sami na siebie na to, co
    przekazalismy na reprezentacje i reklamy (towary! nie usługi! od usług
    odliczamy VAT i zapominamy). Tą fakturę ewidencjonujemy w rejestrze VAT jak
    fakturę sprzedaży, w KPiR natomiast rejestrujemy sam VAT, i to w koszty.
    Przykład 2. - przekazanie czegokolwiek - towarów, wyposażenia, środków
    trwałych na cele osobiste. W takim wypadku wystawiamy fakturę wewnętrzna i
    rejestrujemy w rejestrze sprzadaży VAT. W KPiR - tu są dwie opinie - albo
    koryguje koszty w dół o wartośc przekazanych towarów i wyposażenia albo
    wykazujemy sprzedaż.
    Ja optuję za wariantem pierwszym.
    Generalnie faktury wewnętrzne wystawia się na każde użycie towarów (dla
    ustawy o VAT towarem sa także materiały, wyposażenie i środki trwałe) do
    celu niezwiązanego z dzialalnością gospodarczą, jeżeli przy ich zakupie
    odliczono VAT.

    A tak na marginesie - odpowiadaj *pod* cyctatem.
    I oznacz prawidłowo sygnaturę - dwa myslniki i spacja w lini przed sygnaturą
    - dobry czytnik sam wtedy wycina sygnatury cytatu przy odpowiedzi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-06-30 09:37:21
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    :-)))
    Lenistwem jak widzisz się nie wykazuję, głowy w piasek też nie chowam,
    obelga? - jaka? - uznaję czyjeś argumenty, komentarze. Każdy może się
    wypowiedzieć.
    Co to jest F-ra wewnętrza - wiem. Natomiast w kontekście tej sprawy nie
    widzę powodu, dla którego miałaby być zastosowana. Pytający nie wie co ma
    zrobić, więc się pyta. A podawanie na zasadzie hasła cyt." Jest coś takiego
    jak "faktura wewnętrzna" (z jednym podpisem :))" koniec cyt. bez szerszego
    rozwinięcia - myślę, że może wprowadzić w błąd.
    Co do uwag kol. Magdy - pytający nie podał, czy podatek VAT przy zakupie
    został odliczony. Mówi o ew. sprzedaży. Jeśli był odliczony - trzeba
    zwrócić, zgadzam się. Ale nie tyle zwrócić, co wykazać VAT należny przy
    transakcji udokumentowanej F-rą VAT (pomijam tu: "normalną", czy
    wewnętrzną). Bo fizyczne zwrócenie nie zawsze ma miejsce jeśli dokonamy
    rozliczenia danego m-ca.
    Co do oznaczeń - przyjmuję uwagę.

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 7. Data: 2002-07-01 06:36:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jun 2002, Sławomir Malibo wrote:

    >+ :-)))

    -:)

    >+ obelga? - jaka?

    No - o lenistwie :)
    [...]
    >+ Co to jest F-ra wewnętrza - wiem. Natomiast w kontekście tej sprawy nie
    >+ widzę powodu, dla którego miałaby być zastosowana.

    Zaraz. Pytający chce "wyjąć" z DG komputery, które "dalej
    będą stały w domu". Konkretnie: podarować na przykład.
    A ty byłeś łaskaw napisać: "co to znaczy fw.", literalnie.

    >+ Pytający nie wie co ma zrobić, więc się pyta.

    Raczej szuka możliwości "wyprowadzenia" bez podatku.

    >+ A podawanie na zasadzie hasła cyt." Jest coś takiego
    >+ jak "faktura wewnętrzna" (z jednym podpisem :))" koniec
    >+ cyt. bez szerszego rozwinięcia - myślę, że może wprowadzić w błąd.

    Może i masz rację. Ale w świetle od powiedzi *pod cytowaną sugestią*
    IMO jest na jest na miejscu: *jaki* błąd może spowodować sugestia
    o fw pod cytatem o darowiźnie ?
    Raczej ja mam kłopot z wydedukowaniem do której częsci kontekstu
    mojego posta odnoszą się twoje zastrzeżenia :] skoro wklejasz go
    w całości na końcu;
    prośba formalna: mogłbyś odpowiadać pod właściwymi cytatami ?
    [...]
    >+ Co do uwag kol. Magdy - pytający nie podał, czy podatek VAT przy zakupie
    >+ został odliczony.

    Chyba prawda :)

> [...]
    >+ transakcji udokumentowanej F-rą VAT (pomijam tu: "normalną", czy
    >+ wewnętrzną). Bo fizyczne zwrócenie nie zawsze ma miejsce jeśli dokonamy

    Sugerujesz że "może się utopi" (VAT należny) w bieżacym vacie
    do odliczenia ? - to IMO dla każdego VATowca sprawa jest oczywista
    i jeśli "mniej utopi" to "szkoda" w finansach firmy jest ta sama :]

    [...reszta cytatu jak była, przycięta...]
> [...]
    >+ >
    >+ > No... faktura wewnętrzna... !
    >+ > Czyli taka, w której wystawca jest odbiorcą lub podpisuje
    [...cytaty z ustawy i linki do google...]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-07-01 08:00:04
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > A ty byłeś łaskaw napisać: "co to znaczy fw.", literalnie.

    > Raczej szuka możliwości "wyprowadzenia" bez podatku.

    Może sprecyzuję:

    W sumie są 3 komputery do "wyjęcia", od jednego odliczyłem VAT i wrzuciłem w
    koszty, od dwóch pozostałych nie (z tą różnicą że były modernizowane, doszły
    drukarki itd...). Jeżeli jakiś podatek trzeba będzie zwrócić no to trudno,
    pytanie tylko jakie dokumenty muszę wystawić i od czego zwracać ten podatek.
    Jeżeli wystawienie zwykłej faktury VAT na os.nie będącą płatnikiem VAT
    załatwia sprawę (tzn. nie załapie się na kasę fiskalną, progu 40kpln nie
    przekroczę bo nigdy nic nie sprzedawałem nie VATowcom) to będzie chyba
    najlepiej, wtedy wszystko będzie jasne. Pojawi się jeszcze jedna kwestja,
    mianowicie wycena tych komputerów, tak żeby US nie miał wątpliwości.