-
1. Data: 2007-10-11 07:00:34
Temat: Likwidacja DG a VAT
Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>
Witam,
mam zamiar zlikwidować DG, nic wielkiego - usługi doradcze od 1,5 roku,
płatnik VAT. Cel - optymalizacja VAT.
Stan posiadania:
Jeden środek trwały w ewidencji - komputer, ewidencji wyposażenia brak
bo i jego brak.
Telefon komórkowy i drukarka ze względu na niską wartość weszły bezp. w
koszty rok temu.
Trochę długopisów, notatnik, aparat stacjonarny - to wszystko co może
się znajdować w siedzibie.
I pytanie: czy od tych długopisów, a przede wszystkim od niskocennych
składników majątku zaliczonych bezpośrednio w koszty też należy
odprowadzić pełen VAT jeżeli został odliczony przy zakupie? Czy dotyczy
to tylko towarów (nawet nie przeznaczonych na sprzedaż) znajdujących się
w jakiejś ewidencji?
I co w przypadku, gdy rzeczowy telefon zgubiłem (wpadł do rzeki) a
drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
Czy ktoś zorientowany może mi poradzić jak zgodnie z przepisami
rozwiązać powyższe zagadnienie? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Pzdr.
T.
-
2. Data: 2007-10-11 07:58:52
Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
Dnia 11-10-2007 o 09:00:34 tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>
napisał(a):
> Witam,
> mam zamiar zlikwidować DG, nic wielkiego - usługi doradcze od 1,5 roku,
> płatnik VAT. Cel - optymalizacja VAT.
> Stan posiadania:
> Jeden środek trwały w ewidencji - komputer, ewidencji wyposażenia brak
> bo i jego brak.
> Telefon komórkowy i drukarka ze względu na niską wartość weszły bezp. w
> koszty rok temu.
> Trochę długopisów, notatnik, aparat stacjonarny - to wszystko co może
> się znajdować w siedzibie.
> I pytanie: czy od tych długopisów, a przede wszystkim od niskocennych
> składników majątku zaliczonych bezpośrednio w koszty też należy
> odprowadzić pełen VAT jeżeli został odliczony przy zakupie? Czy dotyczy
> to tylko towarów (nawet nie przeznaczonych na sprzedaż) znajdujących się
> w jakiejś ewidencji?
> I co w przypadku, gdy rzeczowy telefon zgubiłem (wpadł do rzeki) a
> drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
> śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
> Czy ktoś zorientowany może mi poradzić jak zgodnie z przepisami
> rozwiązać powyższe zagadnienie? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
>
> Pzdr.
> T.
>
Podatek się nalezy od spisu *z natury*. Jak się dlugopis wypisał to jest
na wysypisku.
Z drukarką podobnie
-
3. Data: 2007-10-11 08:20:18
Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Thu, 11 Oct 2007 09:58:52 +0200, t...@o...pl napisał(a):
>> drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
>> śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
Na śmietnik? A przepisy o utylizacji odpadów itp.?
-
4. Data: 2007-10-11 09:04:09
Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
Dnia 11-10-2007 o 10:20:18 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
napisał(a):
> Dnia Thu, 11 Oct 2007 09:58:52 +0200, t...@o...pl napisał(a):
>
>>> drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
>>> śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
>
> Na śmietnik? A przepisy o utylizacji odpadów itp.?
>
NTG :)
-
5. Data: 2007-10-11 09:23:48
Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Thu, 11 Oct 2007 11:04:09 +0200, t...@o...pl napisał(a):
>>>> drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
>>>> śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
>>
>> Na śmietnik? A przepisy o utylizacji odpadów itp.?
>>
>
> NTG :)
Oczywiście swoje 3 gr. wpiąłem jako odpowiedź na niewłąściwy post. Sorry.
A co do NTG, to niestety urzędnicy z US nauczyli się już pytać o
pokwitowanie przyjęcia likwidowanego wyposażenia przez firmę utilizacyjną.
Po takim pytaniu robi się jak najbardziej TG.
-
6. Data: 2007-10-11 09:28:01
Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>
jureq pisze:
> A co do NTG, to niestety urzędnicy z US nauczyli się już pytać o
> pokwitowanie przyjęcia likwidowanego wyposażenia przez firmę utilizacyjną.
> Po takim pytaniu robi się jak najbardziej TG.
Hmm, a jeżeli wystawiłem na "wystawkę"? Zabierają (2x w roku) wszystkie
śmieci i odpady wystawione przed budynkiem, nie ma pokwitowań.
Pzdr.
T.
-
7. Data: 2007-10-11 09:32:16
Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
Dnia 11-10-2007 o 11:23:48 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
napisał(a):
> Dnia Thu, 11 Oct 2007 11:04:09 +0200, t...@o...pl napisał(a):
>
>>>>> drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
>>>>> śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
>>>
>>> Na śmietnik? A przepisy o utylizacji odpadów itp.?
>>>
>>
>> NTG :)
>
> Oczywiście swoje 3 gr. wpiąłem jako odpowiedź na niewłąściwy post. Sorry.
>
> A co do NTG, to niestety urzędnicy z US nauczyli się już pytać o
> pokwitowanie przyjęcia likwidowanego wyposażenia przez firmę
> utilizacyjną.
> Po takim pytaniu robi się jak najbardziej TG.
>
A jeśli nie masz to co wtedy?