  • 1. Data: 2004-02-20 14:18:17
    Temat: Kurs przy sprzedaży w walucie obcej?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    KPiR, VAT, memoriał. Eksport usług, odbiorcą jest rezydent. Ustawa każe
    przeliczać dochód po kursie średnim NBP z dnia wpływu kolejnych wpłat,
    tymczasem ja umówiłem się z odbiorcą, że będzie wpłacał wg kursu sprzedaży
    NBP z dnia wpłaty. Po jakim kursie zatem to zaksięgować? Wydaje mi się, że
    po kursie umówionym, gdyż inaczej byłby legalny i prosty przekręt - umowa
    na 100 EUR po kursie 400 zł/EUR i podatki z głowy. ;)

    Problem jedynie w tym, że ustawa wyraźnie mówi o księgowaniu po kursie
    średnim - koneic kropka. Co o tym myślicie?
    --
    Samotnik