  • 1. Data: 2002-06-07 14:22:19
    Temat: Kupujac samochod na firme od osoby prywatnej
    Od: "Michal Z." <m...@s...com.pl>

    Jesli kupuje samochod na firme od osoby prywatnej, spisuje umowe kupna
    sprzedazy pomiedzy ta osoba a moja firma.
    1. Jak rozliczam ta umowe w mojej ksiegowosci (KPiR). Czy umowa jest
    podstawa do wyliczania podstawy amortyzacji?

    2. Czy musze ta umowe zarejestrowac w U.S. ?

    3. Czy musze zaplacic jakis podatek od tej umowy?

    Za odpowiedzi z gory dziekuje
    Michal Z.

  • 2. Data: 2002-06-07 14:41:34
    Temat: Re: Kupujac samochod na firme od osoby prywatnej
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > 1. Jak rozliczam ta umowe w mojej ksiegowosci (KPiR). Czy umowa jest
    > podstawa do wyliczania podstawy amortyzacji?

    Tak

    > 2. Czy musze ta umowe zarejestrowac w U.S. ?

    Wg mnie tak, ale nie jestm pewien. Na ile pamietam jest odpowiedzialnosc
    solidarna, a US wlasciwy dla nabywcy.

    > 3. Czy musze zaplacic jakis podatek od tej umowy?

    Wg mnie tak, ale nie jestm pewien. I mysle ze podatek podwyzsza wartosc
    poczatkowa ST.

    Czy ktos sie ze mna zgodzi?
    Pozdrawaim Adam.

  • 3. Data: 2002-06-07 16:23:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Adamski wrote:

> [...]
    >+
    >+ Wg mnie tak, ale nie jestm pewien. Na ile pamietam jest odpowiedzialnosc

    Dobrze gadasz.

> [...]
    >+
    >+ Wg mnie tak, ale nie jestm pewien. I mysle ze podatek podwyzsza wartosc

    Szczególnie, że niedawno był wątek w którym była wałkowana sprawa
    zaliczenia podatku do wartości... ;) (z wypowiedziami Orki i chyba Maddy
    włącznie).
    Ów podatek to PCC - podatek od czynności cywilnoprawnych (coś
    ze 2% wartości).

    Nie wiem czy i jakie skutki (sądzę że żadne) dla KUP wywołuje ew.
    zakwestionowanie wartości umowy dla potrzeb PCC: US może określić
    cenę wyższą i 'zagrozić' rzeczoznawcą (też niedawno było).
    Dlaczego sądzę że bez skutku dla KUP - bo dla potrzeb ew. określenia
    dochodu (w wyniku operacji kupna+sprzedaży) i podatku dochodowego
    po stronie nabywcy [kiedy sprzedaje] - brałoby się wartość
    'z umowy' a nie wyznaczoną dla PCC :>
    (tak, jest tak śmiesznie: kupujesz samochód, US ci podważa
    jego wartość i każe dopłacić do PCC; po czym go 'zaraz'
    (do 6 mies.) sprzedajesz - i okazuje się że twój dochód
    to wartość sprzedaży minus... nie, nie wartość wyznaczona
    przez US - a wartość z poprzedniej umowy (zakupu) !

    Jeśli gdzieś się mylę to proszę krzyczeć :)

    Pozdrowienia, Gotfryd